"Šāds ierosinājums ir atbalstāms, un tā būtu vēl viena iespēja risināt kravas automašīnu robežas šķērsošanas problēmas. No atbildīgajām iestādēm gaidām konkrētus priekšlikumus grozījumiem normatīvajā regulējumā, lai komisijā tos varam izvērtēt un lai pēc iespējas ātrāk elektroniskā rinda tiktu ieviesta dzīvē," pauž komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (Zatlera Reformu partija).
Tiesiskais regulējums esot nepieciešams, jo patlaban kravas automašīnu vadītājiem nevar uzlikt par pienākumu reģistrēties fiziskā rindā, lai organizētu raitu un drošu robežas šķērsošanu. Tāpat nevar noteikt prasības un atbildību rindas izveidošanai, lai izslēgtu korupcijas riskus, kas saistīti ar rindas kārtas numuru rezervēšanu, tirdzniecību vai nodošanu citam transportlīdzeklim. Iepriekšēja pieteikšanās rindā elektroniski ļautu automašīnu vadītājiem plānot minimālu laiku stāvēšanai rindā pirms Latvijas un Krievijas robežas, kā arī dotu iespēju uzlabot kustības drošību uz ceļiem un ekonomiski lietderīgi izmantot kravu pārvadātāju resursus.
"Ir jārīkojas nekavējoties, ja negribam, ka Igaunijas puse mums atņem lielu daļu tranzītbiznesa klientu. Tur attālinātas pieteikšanās rinda uz robežas jau ir ieviesta, kas ievērojami atvieglo robežšķērsošanu. Ir jāizstrādā konkrēts rīcības plāns, ieskaitot normatīvo regulējumu, lai no nākamā gada jaunā sistēma varētu strādāt," norāda neatkarīgais deputāts Klāvs Olšteins.
Valsts robežsardzes ierosinājumu grozīt Latvijas Republikas valsts robežas likumu atbalstījusi gan atbildīgā Satiksmes ministrija, gan Latvijas Autopārvadātāju asociācija. Tāpat atbalstu guvis ierosinājums likumā noteikt institūciju kompetenci robežšķērsošanas fiziskās un elektroniskās rindas izveidei un administrēšanai.