Tos lasot, radās iespaids, ka šo Latvijā pārsvarā dāvināšanai iecienīto produktu (pat vēl vairāk – tā zīmolu kā tādu) daļa sabiedrības savā uztverē teju vai nacionalizējusi un tad nu tagad, mainoties īpašniekiem, iestājas sajūta, ka esam ko ārkārtīgi dārgu zaudējuši. Ne velti izskan arī pārmetumi, ka iepriekšējie uzņēmuma saimnieki nav bijuši gana patriotiski.
Sajūta, to visu lasot, ir kā pēc futbola vai hokeja spēles – ja Latvijas izlase kādu uzvar, esam lepni par savējo panākumiem (it kā tajā būtu arī mūsu nopelni), savukārt, ja zaudē, seko personiski adresēti nopēlumi konkrētiem sportistiem un treneriem (it kā mēs paši viņu vietā būtu spējīgi uz ko labāku). Šajā gadījumā gan ir tā, ka rezultāts pašiem spēles dalībniekiem ir pozitīvs, tikai skatītāji neapmierināti, jo nu apmulsuši neizpratnē, vai tie, kam jūt līdzi, ir mūsējie vai vairs nav. Bet ir taču tā, ka vieni izdomāja produktu un veidu, kā to veiksmīgi pārdot, citi saskatīja izdevīgumu finansiāli atbalstīt, lai veicinātu izaugsmi, nu konstatēts, ka ir īstais brīdis šo biznesu pārdot, lai pievērstos kam citam. Loks noslēdzies. Vai ir pamats žēlabām? Ja kāds domā, ka jā, lai atceras sajūtas, kādas savulaik raisīja ziņa, ka Igaunijā radīto Skype nopirkuši globālie investori. Vai tik nebija skaudība, ka igauņi var, bet mēs ne? Tagad redzam, ka arī mūsējie var, un par to būtu vien jāpriecājas.
Jā, izskan arī pārliecības pilni vēstījumi, ka nu Stendera zīmola produkcija vairs netapšot no dabīgām izejvielām, vairs nebūšot tik veselīga utt. Nezinu, kā līdz šim bijis ar to veselīgumu, taču skaidrs, ka ne jau ziepju ražošanas aprīkojums vai lietotās izejvielas ir tas vērtīgākais šajā uzņēmumā, bet gan produktu, ja tā var teikt, dizains un pārdošanas kultūra – tā ir jaunradītā vērtība, par ko ķīnieši ir gatavi maksāt. Ja starp vērtībām ir arī veselīgums, gan jau arī tas tiks saglabāts.
Vai līdz ar uzņēmuma pārdošanu tā produkcija mums vairs nebūs pieejama? Gan jau būs, un gan jau ne sliktāka. Turklāt tā noteikti nav tik unikāla, ka tai nebūtu iespējamas alternatīvas. Atšķirīgi noformētu vai tirgotu, bet ne mazāk kvalitatīvu dabīgās kosmētikas līdzekļu noteikti ir gana daudz un būs vēl. Jo patērētāji ir pieradināti tiekties pēc tā, kas nav masu produkcija. Un par to gan varēsim vēl ilgi būt pateicīgi Stendera dibinātājiem.
vecis
viesis
reptilis