Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +22 °C
Skaidrs
Trešdiena, 26. jūnijs
Inguna, Inguns, Ausma, Ausmis, Ingūna

Nokasītā velojosla

Pagājušajā nedēļā uz mirkli pavīdēja cerība, ka Rīgas pašvaldības vadība, lai arī īsi pirms vēlēšanām, tomēr pilda savus iepriekš dotos solījumus, – rīta agrumā pamanījām, ka Brīvības ielā īsā posmā marķētas velojoslas. Prieks gan bija īss, jo izrādījās, ka kāds to veicis nelegāli, un jau vakarpusē pašvaldības dienesti svītras no asfalta kasīja nost.

Vispirms – nav, protams, atbalstāma patvaļa šajā jomā, tiešām negribētos, lai arī citi satiksmes dalībnieki savas vēlmes izpaustu līdzīgā veidā. Taču notikušais vērtējams arī no citas puses.

Ir labi, ka velojoslas tur kaut dažas stundas ir bijušas. Vieglāk būs pierādīt, ka tās tur iespējamas un vēlamas, atslogojot no riteņbraucējiem ietves un padarot drošāku to riteņbraucēju pārvietošanos, kuri jau tagad brauc pa Brīvības ielas brauktuves malu.

Marķēts bez saskaņojuma, tātad nedrošs? Kāds varēja ciest? Tiem, kas to saka, gribas teikt: pietaupiet šādas "gudrības" bērnu vakara pasaciņām. Ceļazīmes ir jāievēro neatkarīgi no tā, vai kāds tās legāli izvietojis vai ne. Pārvietošanās ar divriteni pa šādu – kaut ļoti īsu – velojoslas posmu bija daudz drošāka nekā vienkārši gar brauktuves malu, tas atbilstoši satiksmes noteikumiem pat vēlams, ne tikai atļauts.

Cēloņi jāvērtē, ne sekas. Ja kāds arī ir atbildīgs par notikušo, tie ir politiķi ar saviem nepildītajiem solījumiem. Krāsojums uz asfalta ir tikai atgādinājums par to, ka vēl pirms trim gadiem bija solīts sākt velojoslu marķēšanu Rīgas centra ielās, arī Brīvības ielā. Izdarīts nav praktiski nekas. Kā bija velojoslas tikai trijās paralēlās ielās, tā arī palika. Tā vietā, lai radītu drošu veloinfrastruktūru centrā, kur ir vislielākais riteņbraucēju skaits, no pašvaldības vadības dzirdam vien plānus par velosipēdistu un gājēju kopīgi lietotu ietvju izveidi kaut kur perifērijā, kur tas nevienam netraucē un vismaz ikdienā ar divriteni uz darbu braucošajiem arī nav nepieciešams.

Tagad pret nepildīto solījumu atgādinātājiem rosināšot kriminālizmeklēšanu. Droši vien aprēķinās arī nodarīto kaitējumu. Bet varbūt atkal jāskatās no citas puses – cik liels ir zaudējums no aizkavētās velosatiksmes attīstības automašīnu radīta vides piesārņojuma veidā, tā iespaidā uz cilvēku veselību? Ja Rīgā būtu attīstīta veloinfrastruktūra, daudzi pārsēstos uz velosipēdiem un pilsētā ar fosilo degvielu darbināma transporta vienību ikdienā būtu mazāk. To pierāda Skandināvijas valstu vairāku desmitu gadu pieredze, un ne velti velosatiksmes veicināšanas pasākumi, izbūvējot uz brauktuvju rēķina nodalītās velojoslas, ļoti intensīvi tiek īstenoti pat tādās lielpilsētās kā Londona, Parīze, Maskava, Ņujorka. Tā ir vispārēja tendence, nevis kāda vietējo "dīvainīšu" iegriba, kā to riteņbraucēju nīdēji tiecas akcentēt. 

Top komentāri

Tavs vārds
T
Satiksmes departamenta teiktais par nedrošību, kuras dēļ tik steidzami novāca, ir diezgan dīvains. Ar joslu tā vieta kļuva krietni drošāka. Un josla pat platāka nekā tās, kas Elizabetes vai Lāčplēša ielās — ko tad paši taisa tik nedrošas, tās arī kasīs nost? Gribētos jau, lai būtu ar bortiņu vai stabiņiem atdalītas, bet arī vienkārši uzkrāsotas drošību pamatīgi uzlabo. Tās nelegālās, starp citu, esot krāsotas vadoties pēc pašas Domes rasējumiem, kas jau trīs gadus mētājas plauktos un netiek likti lietā.
Ģirts
Ģ
Vienam citātam gan gribu opēt: "dzirdam vien plānus par velosipēdistu un gājēju kopīgi lietotu ietvju izveidi kaut kur perifērijā, kur tas nevienam netraucē un vismaz ikdienā ar divriteni uz darbu braucošajiem arī nav nepieciešams." Nav jau tā, ka visi velosipēdisti dzīvo vai strādā centrā, daudzi gan dzīvo, gan strādā perifērijā un centram cauri nebrauc. Tāpēc nevajag noniecināt vajadzību pēc veloceliņiem arī perifērijā. Kā arī daudzi velo labprāt lieto atpūtai, bet ne braukšanai uz darbu. Man, piemēram, svarīgāks par velo celiņu Brīvības ielā, bez kura var tīri labi izlīdzēties, liekas drošs veloceliņš paralēli Jaunciema gatvei ap Ķīšezeru un gar Daugavgrīvas šoseju uz Bolderāju.
Kāda starpība
K
Man liekas ka Brīvības ielā nav nepieciešama velojosla, labāk lai kādā no blakus ielām to ierīko. Brīvības ielai pārāk liela satiksme lai ar tādām muļķībām nodarbotos.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Kam vajag jauno dzelzceļu?

Saistībā ar projekta Rail Baltica smagnējo gaitu ir sācies vainīgo meklēšanas un atbildības pārspēlēšanas laiks.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē