Fragments no intervijas:
Kā vērtējama konkurence reģionā?
Infrastruktūras ziņā esam lietuviešiem un igauņiem priekšā vismaz piecus gadus. Šogad starptautiskajā lidostu servisa aptaujā ASQ starp lidostām ar pieciem līdz piecpadsmit miljoniem apkalpoto pasažieru esam pirmajā pieciniekā Eiropā. Šajā aptaujā apsteidzam visas attiecīga lieluma Lielbritānijas lidostas. Pēdējos gados esam ļoti daudz investējuši, faktiski pakāpeniski attīstījām savu infrastruktūru jau tajā laikā, kad vēl nebija miljoni pasažieru. Mūsu ilgtermiņa investīcijas ir ap 154 miljoniem eiro.
To dzirdot, automātiski raisās jautājums – vai šie milzu ieguldījumi ir tā vērti?
Šo jautājumu dzirdu ļoti bieži, un atbilde ir – protams, ieguldījumi ir tā vērti! Lidosta – tā ir infrastruktūra. Ja esi radījis infrastruktūru un servisu, esi gatavs uzņemt lielākas pasažieru plūsmas. Termināļa kapacitāte Viļņā ir 3,5 miljoni pasažieru, Tallinā – 2,5 miljoni. Viņi var augt, bet tad viņiem jāsāk investēt un kardināli pārveidot infrastruktūru, kas Rīgas lidostā jau izdarīts. Mums pašlaik vidējā kapacitāte ir seši miljoni pasažieru, bet tie vēl nav griesti. Līdz ar jaunās piestātnes izbūvi izlidošanas zonas kopējā kapacitāte ir līdz 7,5 miljoniem pasažieru gadā. Arī turpmāk plānotas lielas investīcijas, lai mēs neapstātos pie sasniegtā. Mums jau ir savesta kārtībā visa lidlauka un termināļa izlidošanas daļas infrastruktūra. Nupat pabeidzām ventilācijas sistēmas pārbūvi, tagad palielinām drošības kontroles caurlaidību – turpmāk tur būs deviņas līnijas. Gaidām, kad saņemsim automātiskos bagāžas nodošanas punktus. Neatkarīgi no tā, kurā gadā tiks izbūvēts Rail Baltica ar pieslēgumu lidostai, mēs jau laikus sāksim būvēt termināļa publiskās daļas paplašinājumu. Tas mums ļaus būt nodrošinātiem ar infrastruktūru 10–15 gadu uz priekšu.
Tas, ar ko kardināli atšķiramies no citām Baltijas valstu lidostām, – mums ir pazemes degvielas hidrantu sistēma. Tas, protams, ir ļoti labi regulārajām aviokompānijām, bet tas ir arī izcili kargo jeb kravas pārvadājumu biznesam. Šāds serviss vidēja izmēra lidostai ir netipiski labs.
Vai rūpējaties arī par jaunu aviopārvadātāju piesaisti Rīgai, vai arī tas nav jūsu lauciņš?
Tagad jau viss ir mans lauciņš (smejas). Gribētos pievērst uzmanību tādam galamērķim kā Reikjavīka, uz kuru lido airBaltic un tagad lidos arī Wizz Air. Ne visi to zina, bet Reikjavīka jau izsenis bijusi pārsēšanās vieta lidojumiem uz ASV – tur pārstāvētas gan amerikāņu lidsabiedrības, gan vietējā islandiešu zemo cenu aviokompānija.
Vasarā no Rīgas reisi uz Ņujorku būs divas reizes nedēļā. Tos nodrošinās Uzbekistānas aviolīnijas ar jauno Boeing 787 Dreamliner.
Nozīmīga ir aviosatiksmes atsākšana ar Liepāju. Bijām iesaistīti šī procesa sagatavošanā – devām padomus, lai nodrošinātu lidlauka sertifikāciju. Turam īkšķus par Liepāju.
Varam lepoties ar mūsu airBaltic, īpaši ar 11 tās jaunajiem galamērķiem, starp kuriem ir gan Madride, gan Kazaņa, gan Odesa. airBaltic ir laba gan biznesa ceļotājiem, gan, protams, arī tiem, kas dodas atpūtas braucienos.
Visu interviju lasiet pirmdienas, 27.marta, avīzē Diena!
VOLANDS
Valdis
VOLANDS