Nacionālā teātra un trupas Kvadrifrons kopdarbs – izrāde Lepnums un aizspriedumi Nacionālā teātra Jaunajā zālē Klāva Meļļa režijā – noteikti ieies vismaz šīs sezonas Latvijas teātra vēsturē. Tā ir pēdējā pirmizrāde, kas paspēja notikt stundu pēc paziņojuma par ārkārtējā stāvokļa izsludināšanu. Skatītāju zālē zināma Titānika sajūta bija neizbēgama, jo uz ielas apgriezienus uzņēma arī jau laikus izsludinātā vētra, kas negaidīti ironiski lika izklausīties no skatuves skanošajai frāzei, ka apkaimē plosās bakas un ārā šausmīgi līst.
Jāņa Joņeva jaunā krājuma patiesais varonis ir nebeidzami kustīgais, izaicinošais cilvēka prāts, kurš spēj iztēloties itin visu, tomēr nespēj nedomāt par vēlmēm.
Valtera Sīļa un Kates Krolles kopdarbs Izskatās, ka tu mirsi nebūt nereflektē par nāvi, bet gan piedāvā divu cilvēku apziņas plūsmu lakoniskā skatuves risinājumā
Ingas Grencbergas debijas romāns Sestā sieva nav autobiogrāfisks darbs, kaut gan autore atzīst, ka sižetā ir sakausēts iztēles radīts vēstījums ar reālas dienasgrāmatas fragmentiem un piedzīvotā aprakstiem
Apstrīdot pieņēmumu, ka režisora Matīsa Kažas jaunā dokumentālā filma Klejotāji ir vienas paaudzes portrets, jāsecina, ka filmas mērķauditorija ir daudz plašāka
Daces Rukšānes romāna Krieva āda varone iemīlas vīrietī, kurš ir ne tikai precēts, bet – ak, šausmas – krievs. Šī mīlestība teksta gultni no labi izstāstīta vēsturisko grūtību stāsta pavērš diskusijā par savējo un svešo.
Inga Gaile savā jaunajā romānā raksta par trauslo savienojumu, kas cilvēka būtībā saslēdz taustāmo un neredzamo un vienmēr ir tik grūti pakļāvies analīzei, dziedināšanai un izpratnei.
Divas jaunākās izrādes bērniem rosina uzdot jautājumu, cik lielā mērā vecākiem ir jābūt gataviem just līdzi notiekošajam uz skatuves un iesaistīties sarunā par to.
Režisores Daigas Kažociņas veidotajā Jasmīnas Rezā lugas Slaktiņa dievs jauniestudējumā Nacionālajā teātrī ir tapuši lieliski mūsdienu tēli – dažādi un ietilpīgi.
Dailes teātra jauniestudējums Iemīlējies Šekspīrs izceļ varoņus no laikmetam raksturīgās vides un koncentrējas uz Vila un Violas jūtām, mazāk reflektējot par teātra maģiju.
Tobiasa Kaspara izstāde Īpašums/Rudens atgādina teatrālu iestudējumu, kurā par aktieriem kļūst ne vienskatītāji, bet arī eksponāti, kas tēlo utilitārus priekšmetus.
Izrādē Fake News! ar skatītāju notiek tas pats, kas ikdienā, – viņu apdullina informācijas plūsma, kurā patiesība un izdomājumi
savijas neatšķetināmā mezglā.