Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Kritiķi kā maksātāju šķira

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Dace
D
Es tikai par simbolisku samaksu arī kritiķiem.
skolotāja
s
Cienījams viedoklis
jautājums
j
Nu te gan ne mana cūka, ne mana druva, bet... Diskusija tomēr mazliet paver aizkulises .... Vai varbūt pareizāk -teātris kā ķēķis? Nu mēģināšu pa punktiem. 1) tas noteikti paskaidro, kāpēc man katru gadu jābrīnas par Spēlmaņu nakts nominācijām. Tagad es vismaz saprotu, kāpēc katru gadu tiek nominēta aktrise, kura ar lomām to noteikti nav pelnījusi....Bet visa sāls ir ielūgumos uz Operas svētkiem, vai ne? Nū...tur nav lētākās biļetes...Konkrēta haļava. Un pārējās nominācijas taču ari ir saistītas ar daudziem un svarīgiem apstākļiem, kam, pa lielam, nav nekādas saistības ar Skatuvi, vai ne? 2) par brīvbiļetēm...Nu par 50 santīmiem kā ar vīģes lapu...Neapsegsies. Nu tad jau godīgāk ir neizlikties, ka esi kaut ko maksājis. Un tā ir teātra darīšana, ja'uzskata, ka tāds mārketings rentējas, tad kāpēc ne. Jo, lai nu ko tas kritiķis saraksta...Nav tādas lietas kā slikta publicitāte. Vismaz teātrim. Jo lasītājs fiksēs tikai nosaukumu, kas iespiedīsies zemapziņā, bet recenziju pat nelasīs. 3) par tām nabaga studentītēm...Nu gandrīz visiem teātrim ir prakse laist ģenerālmēģinājumos studentus par 1Ls vai pat par brīvu. Nu nav obligāta prasība tusēt pirmizrādē, lai varētu uzrakstīt par izrādi. Ja , protams, neraksti dzeltenajai presei. Turklāt ir jau vēl 2.balkons...Nu studentītēm , kas grib rakstīt par teātri ,gan būtu jāuzzina, ka izrādei ir jābūt skatāmai no visiem punktiem nevis tikai no partera 5 rindas vidus. Tieši arī 2.balkonam skatāma izrāde parāda režisora un aktieru augstu profesionālo meistarību. Tā kā Jundzes argumentācija neiztur kritiku. 4) Baidos, ka latviešu teātra kritika pašreiz pārdzīvo ļoti nopietnu krīzi. Ir raklāmraksti , ir draugu-ienaidnieku attiecība skaidrošanas, bet profesionālas teātra kritikas nav. Nu pēdējā diskusijā Dienā...Man patika, man nepatika...Laba, slikta...Un nekādas argumentācijas vai analīzes. Lai servisā jums meistars pasaka-man šitā mašīna nepatīk. Slikta. Nepaskaidrojot, kas vāģim par vainu...Kāpēc , kāds iedomājas , ka to var teātra kritiķis? Kritika, vienmēr būs subjektīva, jo cilvēks ir subjektīvs, bet tai ir jābūt konstruktīvai. Turklāt teātra kritiķa darbs ir specifisks. Teātra kritiķis savā būtībā vairāk ir hronists, kurš fiksē annālēs to, ko Publika ir atradusi par labu esam. Par gleznu kritiķis var pateikt-izcila. Nesaprata šī paaudze? Sapratīs nākamās! Bet teātris ir tikai šai paaudzei. Vai nu ir tagad....Vai nebūs nekad!
jautājums
j
Nu skaidrs, ka garlaicīgi...Varējāt jau sevi nepiepūlēt ar lasīšanu. Ko tad nu Jūs par haļavām nezinat...Noteikti profesionāli pārvaldat. kur dod...par ko dod...Dod vai nedod... Ja nosauksiet, ko tieši man palasīt', lai es varētu iepazīties ar latviešu teātra kritikas būtību. ...Kāda runa , palasīšu. 'Vienmēr gatavs izglītoties. Un par teātra balvu, kas tiek finansēta lielā mērā par nodokļu maksātāju naudu, lietas varētu nosaukt par traģiskām, ja nebūtu smieklīgas. Ir profesionāla kritika? Nosauksiet piemērus? Visas tās slavenās kritiķu diskusijas par 2011/12 esence bija nu ļoti neslēptos mājienos, ka Dž. Dž būtu īstā vieta Liepājā, bet Dailē viņš pa galveno režisoru neder. Nosauca Dž par nodevēju, jo Liepājā labu izrādi uztaisījis. Ja viņam ir līgums un viņš par darbu saņem naudu, kāpēc viņam būtu jātaisa haltura? Nū...Hermanis gan Vīnē ieliekās daudz nopietnāk nekā Rīgā, bet viņu taču par nodevēju nenosauks, vai ne? Varbūt ne tikai Nekrošus ir novecojis... Dž,Dž. nebija labākā sezona, bet tomēr viņš spēj iedot Dailei kasi. Un tas, vai cik nav vienkārši. Lai nu kā kādam patīk, vai nepatīk, bet viņš ir reāls spēlētājs latviešu teātrī 10-15 gadus. Un profesionālai kritikai būtu jāmēģina saprast, kāpēc publika uz Dž, Dž pietiekami provokatīvajām izrādēm pavilkās nevis izpausties kāds čalis viss nepareizs. Teātra balva...Šai sezonā uz latviešu skatuves spilgti parādījās Artuss Kaimiņš gan Ostrovska Arī gudrinieks pārskatās, gan Voicekā. Aktieris , kurā kaut kas stipri atgādina Liedskalniņas fenomenālo talantu. Pērn noignorēja Rēzijas Frīdu, Dumpja Ontunu, Skrastiņa Saljeri . Ziniet , mums kritiķi ar publiku kā valdība ar tautu...Eksistē paralēlās pasaulēs.
  • 3
  • 1
Miedziņš
M
Švaki, švaki uzrakstīts...īpaši punkti 1 un 4.Garlaicīgi...Jālasa vairāk.Par to subjektīvo, annālēm, hronistiem, servisiem , kā arī Teātra balvas cienīgo jaunatklājumu, ka Latvijā nav profesionālas teātra kritikas- pavisam švaki... Jālasa vairāk, jāizglītojas ...Tad jautājums atradīs atbildi ātrāk . Tas ievads par to cūku un druvu gana labs, atbilstošs pārējam pavisam švakajam tekstam.Jo tā cūka patiesi nepieder autoram tāpat kā izpratne par kritikas būtību.
  • 1
  • 1
Panurgs
P
piesien rubeņonkuliņam (žagariņpapam vai hermaņzinkam) meklējošās kuces personvārdus un kritiķi saskries vērtēt un šmakot kučkami err sterami
  • 1
  • 1
kautri _ Arno
k
Ko tu mēģini te pateikt? Skauž, vai kā? Nu kas tev traucē to izdarīt? Iegadies arī tu! Pats nudien neesmu ne uzprasījies, ne rāvies un uzelpošu, kad tas beigsies. Bet, kad aicināja, jāiet bija. Piekrīti, ka nevar taču rakstīt par kultūru kā tāds opozīcijas partizāns, kam viss ir slikti, reāli nezinot kā veidojas tās mehānismi, kā top budžets un visas tās garlaicīgās, birokrātiskās lietas, kas labāk vai sliktāk nodrošina kultūras apriti. Pārāk ilgi esam ļāvuši, lai kāds aiz mūsu mugurām sakārto lietas, kā viņiem ir izdevīgi. Starp citu, uz KKF ekspertiem šogad papildkonkursu sludināja. Kāpēc negāji un nepieteicies? Vajag iet nākamgad. Manuprāt, tur jau gadus četrus valda totāls ekspertu deficīts.
Henrieta
H
Ziniet, ne vienmēr (patiesībā nemaz ne bieži) teātra apmeklējums ir kas iekārojams, lai to sauktu par "haļavu". Diezgan bieži uz to nākas piespiesties, jo - darbs tāds, turklāt vairumam kritiķu tas ir mazapmaksāts hobijdarbs pie cita - maizes darba.. Ja man būtu jāmaksā, piemēram, par visām trim "Romeo un Džuljetas" izrādēm, ko noskatījos Dailes teātrī, tad kopā ar ceļa/kafijas izdevumiem maksa par recenziju būtu pavisam simboliska un es pati justos kā mazohiste. Vai tiešām jūs visi ticat, ka "iešana uz teātri" vienmēr ir baigais bonuss un vienmēr sagādā baudu un prieku? Tāpēc esmu pateicīga teātriem, ka tie, ja vien ir iespējams, ļauj ņemt līdzi "otro personu", citādi ģimenei atrautais laiks pavisam sāpētu. Braucieni uz Liepāju un Valmieru turklāt notiek brīvdienās. To, protams, atsver tie brīži, kad starp pelavām uz skatuves ieraugi īstu dārgakmeni. Tā ir mūsu profesijas laime. Un, Normund, īsti nesaprotu, kāpēc brīvbiļete ir uzpirkšanas mēģinājums, bet, ja būtu jāmaksā 50 santīmi - 5% no cenas - viss būtu kārtībā? Tevis rakstītajamir jēga tikai vienā gadījumā - ja kritiķu apmeklējumu apmaksātu preses izdevums (turklāt pērkot abonementu uz sezonu, jo citādi kritiķis nevarētu noskatīties izrādes, par kurām neraksta, kas savukārt neļauj kompetenti rakstīt par kontekstu). Skaidrs, ka tas nenotiks, tāpēc ka nenotiks - drīzāk medijs atteiksies no recenzijām kā tādām, un tas, savukārt, teātrim nav izdevīgi. Vai nav tomēr vienkāršāk pieņemt, ka darām vienu darbu vai vismaz vienā lauciņā?
kautri, ar aizturi
k
Arno, es arī vēlos, lai man nejauši sagadītos, ka reizēm KAUT KO varētu uzrakstīt par teātri, KAUT KĀ pret savu gribu iegadīties kādā komisijā, fondā, kā arī degustēt kultūras procentus kopumā. Sāpīgi Jūsu raksta daļā ir skarts puspaēdušo studentīšu stāvoklis, kuras nevienam tā īsti nav vajadzīgas. Tur viss būs o.k., gan politiķi nosolīs. Pret dažām specialitātēm jaunie paši uzvedas kā aptrakuši, visos laikos. Plakāti par pārprodukciju nelīdz. Noderīgi viņi varētu kļūt, ja atkal KAUT KUR iestātos, lai pedagogiem nodrošinātu algas. Ļautiņiem, kuru skaits mērāms ar vairākām nullēm, bet ar padomju laiku,kā arī mākslu sakars tikai jaušams, vietu kļūst aizvien vairāk. Pret grāmatām un medikamentiem tirgotavās ieturu indiferenci, saprotu, ka starpniekiem vairāk vajag. Zinu gadījumu, kad hamletiskais "būt vai nebūt" tika izsvītrots, aizvietojot ar neko. "Dot vai nedot", šķiet, derētu. Ne tikai sievietes liktens ir mīlēt un ciest!
vohomurka
v
Manās acīs šitas viss ir zilonis, kas izpūsts no mušas. :)) Kur problēma??? Varētu saprast, ja kritiķis vai pilsonis parastais devušies uz labdarības koncertu/izrādi, bet pie durvīm no šamiem pieprasījuši samaksu... Tad tiešām būtu krāpšanās - pasākums pieteikts kā bezmaksas, bet maksa tomēr tiek iekasēta. Bet rakstiņā jau nav runa par ko tamlīdzīgu. Tāpēc arī problēmas nav. NN vienkārši ļoti gribējies kaut ko uzrakstīt... P.S. Pats esmu skunstnieks profesionālais un mēdzu savus darbus gan pārdot, gan dāvināt. Pārdodu - lai nopelnītu, dāvinu - lai apsveiktu vai pateiktos, vai arī dažkārt tāpat vien - redzu, ka labam cilvēkam patīk un viņš darbu gribētu, bet nojaušu, ka šādus tēriņus viņš pat sapņos nevar atļauties... tāpēc uzdāvinu, teikdams, ka gribu, lai par mani šad tad atceras... :) un cilvēkam liels prieks, bet man kaut kas gandarījumam un priekam līdzīgs... Izputējis šitā dāvinādams neesmu, lai gan skunste tīri materiālu izmaksas ziņā ir dārgs prieks... Es gan strādāju maizes darbu gluži citā lauciņā, kas man ļauj "smalko matēriju" praktizēt sirdspriekam. P.P.S. Kritiķi u.c. visādu mākslu patērētāji, neiespringstiet, ja jums prasa samaksu par pārdodamu lietu/pasākumu! Jāsatraucas tikai tad, ja skunstnieki krāpjas - reklamē, ka piedāvā par skaistām acīm, bet realitātē pieprasa skanošo!
interesents
i
Normund, kāpēc tu neatbildi Arno?
Normunds Naumanis
N
atbildēju :-)
  • 0
  • 0
Arno
A
Normund, ko tu te ņemies? Labi, tu, es, mēs samaksāsim, bet kā ar tām jaunajām puspaēdušajām vakarējām studentītēm, kuras labprāt gribētu rakstīt, kuras nevienam īsti nevajag, bet kurām izrādes būtu jāredz, ja reiz viņas vēlas kļūt par profesionālēm. Skaidrs, ja kāds grib, var nelaist viņas uz pirmizrādi, tā jau nu gan ir pašu teātru padarīšana. Tomēr, ja kāds sāks ranžēt kritiķus pēc nopelniem, baidos, ka iznāks kaut kāds reitings pēc deguniem. Aizmirsis esi, kā tevi pašu kaut kad sen atpakaļ Nacionālajā teātrī nelaida iekšā, jo bez aiztures rakstīji par to, kā tolaik tur patiesībā bija. Grāmatu pasaule te nav īsti labs piemērs. Vai tad jums uz Dienu nenes grāmatu kaudzes par gluži baltu velti, jo izdevēji cer, ka parādīsies vismaz mazā anotācija jaunumu sadaļā. Pirkt reklāmas laukumu taču vienalga būtu daudz dārgāk, nekā atnest vienu grāmatas eksemplāru! Diezin vai tāpēc te var runāt par kādu apgādu labsirdību. Vistīrākais marketings, kurā katrs rēkina, kā tikt cauri lētāk. Manuprāt, lielākā daļa izdevēju uzreiz noraksta kādu kaudzīti brīveksemplāru reprezentācijai tāpat, kā to dara teātri ar brīvbiļetēm, jo droši vien ir vieglāk aizsist pāris rindas visiem kritiķiem vienreiz, nevis krāmēties ar viņiem katru vakaru. ja par apgādiem - Jumavai, man šķiet, ir (vai vismaz bija) sava klasiķu programma, viņi piegādā savus produktus ne vien medijiem, bet arī virknei sabiedrībā pazīstamu kultūras darbinieku par brīvu. Zvaigzne ABC nes ļoti daudz savu produktu. Tāpat Mansards. Ir apgādi, kas nenes vispār. Katrs te dara, kā pašam šķiet pareizi. Pieļauju, ka brīveksemplāru un brīvbiļešu gribētāju varbūt ir savairojies par daudz, bet katrs jau pats var izšķirt, kam dot vai kam nedot. Ja nedod, lai nedod, pats esmu dažkārt šo to pircis tāpēc, lai par to uzrakstītu. Neesmu kritiķis, bet tā sagadījies, ka reizēm kaut ko par teātri uzrakstu. Manuprāt, pirmizrādes apmeklējumi ir obligāti tad, ja kāds medijs ir gaida ekspresviedokli. Pārējos gadījumos tā ir tiešām vairāk sociāla komunikācija nevis mākslas baudīšana. Bet ej nu sazini - kādreiz šī komunikācija var būt svarīgāka par izrādi.Pirmizrādes bieži vien ir nervozas, aktieru spriedze, kad zālē sēž dažādu rangu prominences, ir pamatīga, labāk eju uz jau iespēlētām un līdz galam sakārtotām izrādēm. Tā šajā ziņā ir teātra priekšrocība - iespēja kaut ko pamainīt, ja pirmizrādē redzi, ka lietas neiet. Nodrukātā grāmatā neko nepārrakstīsi. Tīri teorētiski vispareizāk jau nu būtu, ja tie, kas raksta, par savu tekstu saņemtu pietiekamu honorāru. Tad varētu atļauties attiecīgo darbu vai biļeti pirkt paši par savu naudu, bet honorāri mūsu brašajos medijos ir nožēlojami - diezin vai tad atmaksātos vispār rakstīt, galā vieni zaudējumu iznāktu. Dolārs par vārdu tiek maksāts tikai Sekss un lielpilsēta varonēm, Latvijā tas ir tikpat neticami, kā Marksa penteri par komunismu. Nu ja, par tevis pieminēto "haļavu". Bieži vien ir tā, ka dažādas producentu grupas, kas ved ārzemniekus, labprāt gan gribētu dabūt lielu publikāciju "na haļavu" pirms viņu nepārprotamā komercpasākuma. Tad gan nudien nav forši, ja kritiķim, kas to izdarījis, pēc tam jāpērk biļete par 50 latiem, bet zālē tāpat izrādās ļoti daudz "labu cilvēku", kam producents iedevis ielūgumu tāpat vien.
Normunds Naumanis
N
Arno, es neņemos, es inspirēju diskusiju - tas tak viens no blogošanas mērķiem! Redz, visādi ļaudis auž savas domas. Paldies Tev, Henrietai un Ievai, kas vismaz neizliekas anonīmi. Privāti mana pārliecība par tām "brībiļetēm": 1. teātra kritikas studentus un citus jaunos teatrāļus jālaiž par velti preses izrādēs. Pārējās - lai maksā. Kaut vai simbolisko latu. 2. tā dēvētos profesionālos kritiķus - tas ir individuāli kārtojams darba jautājums ar teātra administrāciju. Bet es tiešām kategoriski esmu pret dažu mūsu kritiķu tradīciju iet ne tikai uz teātri un diktēt , kur viņai vēlams sēdēt (vai ar seju paust neapmierinātību par piešķirto vietu), bet vēl arī ņemt līdzi radiniekus. Piedod, vairumā teātru pat tajos strādājošajiem aktieriem ir jāpērk darbinieku biļetes (lētākas), kādēļ lai kritiķi būtu svētās govis? Un, atvainojos, nav neviens kritiķis TIK nabags, ka nespētu par 1 Ls sev vietu nopirkt! Bet, protams, tas ir individuāli - kā jau šaurā sabiedrībā, katram kritiķim savi kanāli un savi teātri - neizliksimies te par maziem bērniem... :-) 3. Protams, visa šī bloga jēga patiesībā bija fakts, ka Eiropas teātros tiešām uzsāk jaunu masveida praksi - sauksim to par "sociālo līdzatbildību" - ka arī žurnālisti un kritiķi piedalās, kaut (atkārtoju) simboliski, kultūras procesa finansēšanā. Latvija ir maza, bet, piemēram, Venēcijas biennālēm rakstošo līdzdalības maksājums (10 eiro par nedēļu brīvi apmeklēt visas izstādes) ir REĀLS IENĀKUMU AVOTS. pašās beigās maza , kašķīga piebilde - ok, teātris kritiķiem uzsauc biļeti, bet vai kritiķis par savu honorāru (jā, jā, smieklīgo) kaut ko uzsauc arī teātrim? :-)
  • 2
  • 1
50 spoži santīmi
5
Ticu, ka uzrakstot vārdus "... dažu kritiķu sasārtušās sejas Latvijā, ja v i ņ ā m paziņotu...", neviens nevarēja pat iedomāties, ka varētu sekot kādas piebildes. Ar cieņu- Dainis Ozoliņš.
aha
a
labi,ka par komentēšanu nav simboliski jāmaksā :)
Ameba
A
e-kritiķa ideja man ļoti patīk :))))
  • 3
  • 0
Panurgs
P
Tā ir lieliska ideja! Reģistrējies KD kā e-kritiķis un raksti komentāros aizvilkdamies. Ja būs sakarīgi un pietiekami daudz plusu (gan jau dienas ITīsti redz IPus), tad e-kritiķis saņem kādu naudiņu. Autorienākumus no šīs ierosmes lūdzu pārskaitīt "Nekad nenodedzināmo kultūras darbinieku nabagmājas būves" fondā.
  • 3
  • 0
skribents007
s
Naumaņa teksts liek saprast, ka pie profesionāļiem ari viņu nepieskaita.Piekritu. Ja grib mācities rakstīt recenzijas, lai maksā par biļeti. Jo laikam to brīvbiļešu kārotāju ir vairāk ka rakstitāju pec pasākuma.
skribents007
s
Gods ne gods,bet ja Naumanis grib lai uzskata par teatra kritiķi, vismaz jaiemacas savu viedokli par izrādi paust. Ja izrade ir iegansts kaut kādu privātu domu izteikšanai bezsakarā ar iestudejumu,tad nav recenzija, bet naumanisms.
  • 4
  • 4
Normunds Naumanis
N
Ierunājās profesionālais skribents007... kāds gods!
  • 3
  • 3
Ieva Struka
I
Bet, Normund - kur un kā tad Latvijas situācijā ir iespēja ar savu darbu - publicētām recenzijām - nopelnīt vietu zālē??? Kur publicēties - pat tiem pašiem 10 cilvēkiem, kas varētu aktīvi rakstīt?!
Normunds Naumanis
N
Tas ir risināms jautājums, Ieva. Pirmkārt, nedomāju, ka simboliskā maksa (50 santīmi, piemēram) nav pa kabatai kritiķiem. Turklāt, ja tas ir "avīzes" vai cita izdevuma kritiķis/-ķe, tad darba vietai jābūt ieinteresētai - tā taču pasūta recenziju. Otrkārt, šāda, kaut simboliska samaksa, atbrīvotu teātrus un rakstošos no "atbildības", ka kāds tiek "uzpirkts", gaidot pozitīvu vērtējumu. Jo, ja godīgi, kādēļ lai jelkurš teātris laistu par brīvu uz izrādēm, pretī saņemot (reizēm) pretenciozi formulētas nievas? Par personīgo blogu un citu pašpasludinājušamies kritiķu vēlmju apmierināšanu taču teātriem nav jāuztraucas... Vai izdevniecības dālā grāmatas par velti visiem, kas kaut ko raksta? Vai kinoteātri dod brīvbiļetes? Nē. Ir speciāli preses seansi. Tāpat vajadzētu būt arī tiem, kas raksta par teātri. Bet - kurus ielūgt uz premjerām - tas tiešām ir katra teātra iekšējā lieta. Kaut kā tā, manuprāt. Ja nu dikti gribi izteikt savu negatīvo/pozitīvo viedokli - maksā.
  • 12
  • 0
Aiki
A
Ja jāmaksā, tad maksā visi kritiķi vienādi. Savādāk, tas pavisam nejauši (kā jau tas pie mums pierasts) var pārvērsties par pozitīvo viedokļa bīdītāju pasākumu.
Fly
F
Bet kā tad ir pareizi: Ratzobju vai Retzobju, vai Radzobju - rati, reti, vai radi? Tikai Andrejs varēja rakstīt Upīts, pārējiem bija jāraksta Upītis. Un Andrejam bija "zobs" uz visiem citiem rakstniekiem. Uz ko ir "zobs" abām dāmām?
  • 0
  • 0
rediaģitators
r
Piedāvāju citu variantu: Varu iedomāties (gadījumā, ja tomēr paliekat pie daudzskaitļa, kā arī, ja vēlaties teikt-mēs, karalis..., tad lai paliek kā ir, tikai * vietā ierakstiet kādu augstdzimušas personas vārdu) "māsu" (radniecības saišu pārziņa nav jūsu stiprā puse, pat, ja gribējāt ļoti tēlaini paust savu viedokli) Radzob- J- u (pat, ja māc dusmas, famīlijvārdu mainīt nevajadzētu) sejas ( ģīmji skan nedaudz tendenciozi, iesaku rezervēt, ja vēlēsities attainot stāvokli pēc izrādes), ja viņām lūgs(kas notiktu, ja liktu, neapspriedīsim) maksāt (hi,hi,hi atmetiet, esiet cēlsirdīgs). Pateicos.
  • 1
  • 4
.
.
Varam iedomāties māsu Radzobu ģīmjus, ja viņām liks maksāt, hi hi hi
  • 9
  • 1
ab
a
Nezinu kā citur, bet Latvijā ir gana liels skaits ļaužu, kas uzskata, ka teātra apmeklējums viņiem pienākas par velti, jo viņam tak teātrī ir kāds paziņa, vai pašam kādi nopelni kultūras lauciņā.
C
C
Problema ir taa, ka teatri Latvija vegete uz valsts rekina. Parasti ar neierobezhotu budzetu. Un jo neierobzhotaku, jo drankigaka situacija. Visvairak to dara opera, kura katru gadu iet lugt papildu subsidiju, t.i. reali var uzsplaut uz jebkadu sapratigu budzeta politiku. Tas nozime, ka principa ir vienalga, kadi ir ienemumi, galvenais ir aizpildit zali. Un kapec lai neaizpilditu zali ar pazinjam, kuri pec tam rakstis glaimus vai, vel labak, kuri pec tam dala naudu Saeima vai ministrija?
  • 1
  • 1
AP
A
tieši tā. Vārds Opera jau sen paŗvērties par tiešām teijāteri uz politiskās skatuves. Un bezmaksas klausītāju-skatītāju tur netrūkst. Vispār jau absurds ļaut bagātākajai LV pilsoņu daļai nemaksāt ne santīma un sēdētt visās pirmizrādēs pēc kārtas. Kaut pret ziedojumiem, bet jābūt tak līdzsvaram. Mūsu mazajā valstī 2 pirmizrādfdes ar bemaksas lūriķiem ir pamatīgs robs finansējumā. Nav redzēts,ka mākslinieki arī tiktu baigi apbērti ar rozēm un vērtīgām dāvanām. Kaut kas iet greizi. Tad ,protams, ja paskatās uz visādu pseidožurnalistu nekoptajiem ģīmjiem šajos pašos tusonos, tad tāds sū vien tas viss rezultātā ir.
  • 12
  • 2

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja