Neveiksmīgs dekors var pat sabojāt mākslas darbu. Atsevišķos gadījumos dekors ir maskēšanās – plīvurs, kas aizsedz masas nepilnības un tehnoloģiskos brāķus. Toties baltam darbam jābūt ideālam.Izstādē eksponētie darbi nosacīti iedalāmi 3 tematiskos blokos; 20. gs. 50.–80. gadu mazo formu tēlniecība, ko Rīgas porcelāna rūpnīcā savulaik izgatavojuši tēlnieki un keramiķi, kas bija epizodiski saistīti ar rūpnīcu vai darbojās Dzintaru radošā nama organizētajās grupās - Aldona Elfrīda Pole – Āboliņa, Mārtiņš Zaurs, Rasma Bruzīte, kā arī autori no citām Padomju Savienības republikām. Laikmetīgo mākslas darbu sadaļu veido izlase no muzeja latviešu mūsdienu mākslinieku darbu kolekcijas, kā arī porcelāna meistaru darbi no Šveices, Spānijas un ASV, kā arī pārstāv Starptautisko keramikas akadēmiju un pieder mākslinieku elitei. Kontrastu starp balto un krāsaino, apgleznoto un neapgleznoto, atklāj vienādi balti un dekorēti sīkplastikas un Rīgas porcelāna rūpnīcas trauku piemēri, kas visplašākajai auditorijai uzskatāmi atklāj izstādes vēstījumu – arī pilnīgi balts porcelāns var būt skaists un izteiksmīgs, savukārt veiksmīgs un profesionāls dekorējums pievieno papildus kvalitātes.
Pilnīgi balts
"Pilnīgi balts" apvieno dažādos laikos radītus mākslas darbus un sērijveidā ražotus priekšmetus no Rīgas Porcelāna muzeja krājuma, kurus vieno porcelāna masas baltā krāsa, kas tikai sākotnēji šķiet vienāda un monotona. Ierasti balto porcelānu klāj dažādās tehnikās izpildīti apgleznojumi, nereti dekors dominē un pārmāc porcelāna formu plastiskās un estētiskās kvalitātes – šo apgalvojumu pierāda piemēri gan no mākslas darbu, gan sērijveida priekšmetu klāsta.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.