Šī lielbudžeta Holivdas drāma, kas presē pavīdējusi ar vairākiem angļu nosaukuma variantiem „The Change” un „Changeling” (filmas galīgais nosaukums vēl varot mainīties, norādīja Klints Īstvuds,) izmanto dokumentālu materiālu. Filmas pamatā ir reāls stāsts – 1928.gada Losandželosa. Jaunas sievietes Kristīnes Kolinsas (Džolija) deviņgadīgais puika pazūd bez pēdām no viņu mājas – viss turpmākais ir izmisušas sievietes cīņa ne tikai par dēla atrašanu, bet arī pret policiju. Policijas pārstāvji, atšķirībā no Džolijas varones, uzskata, ka puika, kas atrasts otrā Amerikas galā un līdzīgs pazudušajam, ir meklētais. Mātes argumenti – tas nav mans dēls – netiek ņemti vērā, jaunā sieviete tiek ieslodzīta psihiatriskajā klīnikā. Īstvuda filma ir dramatiska un vērienīga, cilvēciskās traģēdijas te savijas ar korumpētības un indivīda uzdrīkstēšanās tēmu, neiztiekot arī bez šermuļus uzdzenošas kriminālās līnijas – masu slepkavas līdzdalības. Īstvuds apgalvo, viņš esot bijis uzticīgs faktiem, savukārt Džolija pierāda, ka no Holivudas zvaigznes statusa brīvajā laikā ir laba dramatiskā aktrise, kas lomā ielikusi daudz personisko emociju un bailes par arī savu bērnu drošību. Sarunā ar presi Īstvuds īpaši akcentēja indivīda uzdrīkstēšanās tēmu, saceļoties pret varas mašinēriju, kāda šajā gadījumā ir Losandželosas policija, kas "labas publicitātes" vārdā gatava mātei piespēlēt svešu bērnu. Savukārt, kad jaunā sieviete mēģina meklēt patiesību un preses atbalstu, tā ar policijas komisāra rīkojumu momentā nonāk psihiatriskajā klīnikā.Vai Andželinu Džoliju nemulsina fakts, ka visdrīzāk viņa netiks pie labākās aktrises balvas Kannu festivālā, jo šīs balvas parasti netiek piešķirtas aktieriem ar Holivudas atpazīstamību?Džolija: "Nē, mani tas tiešām nesatrauc. Domāju, ka daudziem aktrisēm ir daudz būtiskāka nekā man, tā noteikti var palīdzēt viņu karjerai." "Tik tiešām svarīgi ir piedalīties, notestēt publikas un preses reakciju uz filmu, nevis uzvarēt," savas filmas aktrises sacīto papildināja Klints Īstvuds. "Es arī esmu bijis Kannu festivāla žūrijas vadītājs un zinu, ka nereti neuzvar labākā filma. Gadā, kad vadīju žūriju uzvarēja darbs, kas nebija mans favorīts, taču tas bija kolektīvs kompromisa lēmums. Kannu festivālā uzvar labas un ne tik labas filmas, tālab būtiskākais ir piedalīties, nevis uzvarēt," sacīja Īstvuds.Vaicāts, kālab viņa pēdējās filmās, gan nesenajā diloģijā par II Pasaules karu „Vēstules no Ivodzimas” un „Mūsu tēvu karogi”, gan jaunajā darbā "Maiņa", ir tik būtiska patiesības nosacītības un manipulācijas tēma, Īstvuds atbildēja: „Patiesība ir svarīgākais, kas vien var būt. Tas attiecas gan uz dzīvi, gan profesionālām kvalitātēm – teiksim, aktierspēli. Labs aktieris ir patiess."Savukārt Andželina Džolija, kas pirmo reizi strādājusi kopā ar Klintu Īstvudu, vaicāta par sadarbību, izplūda sirsnīgos komplimentos: "Sākumā biju uztraukusies, taču Īstvuds ir brīnišķīgs līderis. Viņš ļauj katram, kas atrodas uzņemšanas laukumā, justies novērtētam, cienītam un īpašam," sacīja aktrise.Tā bija jau otrā Džolijas tikšanās ar presi. Amerikāņu aktrise, kas gaida dvīņus, Kannās prezentēja arī animācijas filmu "Kungfu panda".
Lasiet arī:
Ditas Rietumas rakstu "No drāmām līdz karnevālam" par Kannu kinofestivāla programmu