Pieminekļu kari ir asprātīga un provocējoša instalācija, kas apspēlē dažādās Rīgas un visas Latvijas likteni un attīstību ietekmējušas varas. Tā būs skatāma līdz 26.oktobrim. Projekta Pieminekļu kari kurators ir mākslinieks Aigars Bikše.
Projekts mēģina parādīt Rīgas daudzveidību, kā dažādu kultūru un vēsturisko pārmaiņu vietu. Tas ir arī veids kā runāt par Latvijas teritorijas vēsturi un latviskās identitātes dažādajiem aspektiem, latviskajiem tikumiem un īpatnībām, kas veidojušās četru kultūru – Vācijas, Zviedrijas, Polijas un Krievijas - ietekmē. Tieši šīs kultūras dažādos vēsturiskos posmos visspilgtāk ir savijušās ar Latvijas un Rīgas likteni un atstājušas nospiedumu mūsdienu Latvijas sabiedrībā.
Instalācijas Pieminekļu karu pamatā ir podests, kas piedāvā mainīgu simbolisku pieminekļu plejādi. Katra no objektā iekļautajām četrām skulptūrām reprezentē kādu no Latvijas kultūras identitātei būtiskiem aspektiem. Tās ir 15.gadsimta beigu nezināma autora skulptūra Madonna uz mēness sirpja, Karla Ludviga Menceļa (1858–1936) 1902.gadā veidotā skulptūra Vilhelms I, Gustava Kluča (1895–1938) 1922.gada darba kopija Visu zemju proletārieši, savienojieties! un nezināma autora darbs - Lelle Bārbija.
"Tās visas ir kopijas reāli eksistējošām skulptūrām, izņemot vienu, kas tapusi pēc Gustava Kluča zīmējumiem. Poliju un kristietību simbolizē Dievmāte Marija. Ir arī ķeizara Vilhelma II skulptūra, kurš, starp citu, Pirmā pasaules kara laikā bija ieradies Rīgā, lai pieņemtu karaspēka parādi. Mums ir arī Gustava Kluča darba kopija, kas pārstāv gan revolūciju, gan Krieviju. Klucis sevi sauca par krievu, bet tajā pašā laikā viņš ir lielākais latvietis vizuālajā mākslā, kurš sasniedzis milzīgu atzinību pasaulē. Ceturtā skulptūra Pieminekļu karos pārstāv Zviedriju un globālo, atvērto sabiedrību, tā ir melnādaina Bārbija, tērpta kā zviedru tautumeita," par instalāciju Pieminekļu kari stāsta kurators Aigars Bikše. Instalācijas priekšā ir podests, kur ikviens var uzkāpt un nofotografēties vai nu ar skulptūrām, vai viens pats. Tādējādi katrs pats simboliski kļūst par pieminekli.