Emanuēla Perotēna galerijā līdz janvārim skatāma plaša japāņu mākslinieka Mr darbu
izstāde. Pseidonīmu šis mūsdienu mākslas kulta figūras Takaši Murakami
protežētais autors aizņēmies no kādas japāņu beisbola zvaigznes.
Šī nav pirmā reize, kad Perotēns publikai reprezentē Mr
mākslu, kuras izmantoto mediju lokā ietilpst gan zīmējums, gan
glezniecība, gan tēlniecība utt. 2003. gadā notika skate Parīzē,
savukārt 2006. gadā - Perotēna galerijā Maiami. Pagājušā gadā šī japāņu
autora darbi bija skatāmi arī Lionas Laikmetīgās mākslas muzejā.
Pirmo reizi Mr plašākai publikai kļuva zināms Takaši Murakami radītā Superflat Manifesto kontekstā. Vārdu savienojums superflat
apzīmē starpdisciplināru Tokijas mākslinieku grupu, kam, kā jau tas
ierasts mākslas vēsturē, ir gan savs garīgais līderis - Murakami, gan
savs teorētiskais pamatojums - manifests. Uz jautājumu, kas tad īsti ir
Superflat, šķiet, visvienkāršāk atbildējis pats Murakami- tas
ir pilnībā rietumnieciskotu japāņu darbs, kas izgaisina robežas starp
mākslu, grafisko dizainu, modi, animāciju un ilustrāciju, savstarpēji
konfrontējot tradicionālo Japānas mākslu ar popkultūras izpausmēm. Superflat reflektē procesus, kādi pārņemuši šodienas Japānu, kura dzīvo divdimensiju pasaulē - televīzijā, datorā un masu medijos.
Iespaidīgā Mr skate Parīzē uzmanības centrā izvirza slaveno Nabokova Lolitu, kura iemiesota autoram tik tīkamajā mangas tēlā, apliecinot Mr nepārtraukto spēli ar rietumnieciskoto Austrumu paradoksiem.
Vairāk informācijas: www.galerieperrotin.com
Raksts tapis sadarbībā ar: ANOTHERTRAVELGUIDE.COM