Nedēļu pēc pirmizrādes tieši ar šo operu translāciju ciklu no La Scala pie mums uzsāka kino “Rīga”, taču M.Rebeku tajā diemžēl neredzējām, jo iestudējumam ir divi izpildītāju sastāvi un tiešraides izrādē franču grāfieni atveidoja franzūziete Annika Masī.
Publika, kura Itālijā, operas dzimtenē, ir ļoti zinoša un prasīga, Izrādēs tā nekautrējas izsvilpt pat pasaules spožākās zvaigznes (leģendārs ir gadījums ar Roberto Alaņju, kurš bija spiests pamest skatuvi jau pirmajā Aīdas cēlienā.) Tāpēc dedzīgās un ilgstošās ovācijas, daudzie :”bravo” saucieni bija droša zīme, ka M.Rebekas debija bijusi veiksmīga. Arī teātra vadība pēc izrādes apliecinājusi vēlmi nākotnē latviešu dziedātāju iesaistīt arī citos iestudējumos. Speciāli uz šo izrādi bija ieradies arī režisors un Zalcburgas festivāla mākslinieciskais vadītājs Jurgens Flimms, kura vadītajā, ievērojamajā festivālā Marina Rebekai šovasar gaidāma debija citā Rosīni operā Mozus un Faraons. Tajā viņa atveidos Anaī lomu, pie diriģenta pults būs Rikardo Muti, bet režiju veidos pats J.Flimms.
“Ceļojums uz Reimsu”, ko Rosīni sacerēja Francijas karaļa Šarla X kronēšanas svinībām Reimsā 1825.gadā, ir viena no izsmalcinātākajām Rosīni operām. Komponists to veidojis kā solistu ansambļa izrādi, meistarīgi spēlēdamies ar operas žanru un novedot belkanto stila virtuozitāti līdz visu solistu vokālās tehnikas galējām robežām. Izturēt šādu slodzi, un estētiski izpausties ārkārtēji sarežģītajās vokālajās partijās, kas pilnas ar koloratūrām, ātrrunu un citiem virtuozajiem paņēmieniem, ļauj vienīgi īsta itāļu operas skola. M.Rebekai tāda ir, jo viņa izskolojusies Romas Santa Cecilia konservatorijā. Viņai šī arī nav pirmā pieredze konkrētajā Rosīni operā, jo viņa tajā jau dziedājusi 2007.gada vasarā festivālā Rosīni dzimtajā pilsētā Pezaro, meistarklases iestudējumā, kas ik gadu kā īpaša skola un izturības pārbaude Ceļojumā uz Reimsu pulcē jaunus, ambiciozus dziedātājus no visas pasaules. M.Rebeka Pezaro iestudējumā pat atveidoja veselas divas lomas — katrā izrādē savu.
Atšķirībā no vairākuma belkanto stila operu tā ir opera nevis primadonnai - spoži izceltai skatuves līderei, bet gan solistu ansamblim. Dzīvīgi komiskajā operā, kuras librets gan tomēr visdrīzāk šķiet vienkārši iemesls dziedāšanai, darbojas četrpadsmit solisti, turklāt visiem izvirzītas visaugstākās vokālās meistarības prasības un visi ir spilgti tipāži. Viņu raksturi un nolūki saduras dažnedažādās savstarpējās attiecībās un situācijās, cenšoties noorganizēt ceļojumu uz Reimsu, kas dažādu iemeslu dēļ tā arī nenotiek (piemēram, apgāžas un salūst pasta kariete!). Ar vairākām primadonnām, tenoriem un basiem komponistam vēl nav gana, viņš savdabīgajā sacensība iesaista arī flautistu — atvēlot īpaši virtuozu “āriju”, ko šajā iestudējumā mūziķis spēlēja, iznācis uz skatuves.
“Šajā Rosīni operā viss balstās uz izpildītājiem, tāpēc iestudējuma mēģinājumu sesijas laikā te klāt bija Rosīni speciālists Philipp Gossett, kurš rediģēja komponista pirmo redakciju. Rosīni mūzika ir kods un atkarībā no dziedātāja, šis kods pārtop par vienu vai citu stāstu” – paskaidroja M.Rebeka. Viņa priecājas, ka L.Ronkoni režijā izrāde izdevusies ļoti uzjautrinoša, īpaši jau itāļiem, kuri zina tekstu un daudzi jau pazīst šo iestudējumu. Milānas “La Scala” viņa šajā iestudējumā vēl būs redzama arī izrādēs 3.maijā un 6.maijā. Nākamā skatuve jaunās skatuves mākslinieces starptautiskajā karjerā būs Nansī opera, kur viņa iejutīsies Elektras lomā V.A.Mocarta operā Idomenejs.