novembrī, plkst.20. Tūliņ pēc pirmizrādes, kas notika 7.novembrī, iestudējumu novērtēja kā visveiksmīgāko tradicionālo skatuves paņēmienu un augsto tehnoloģiju laulību: fantasmagoriski skati, pateicoties vērienīgam datortehnoloģiju un kustību jutīgu kameru lietojumam, tiek stāstīti kā intīmi, cilvēciski pārdzīvojumi. "Augsto tehnoloģiju cirks sastopas ar lielo operu! Datortehnoloģijas uzbur pulsējošu ūdeni, uguni, debesis un zemi kā kinematogrāfisku plūdumu un izcilu fonu vērienīgai drāmai," raksta _Assotiated Press_. Ekscentriskajam teātra un kino kulta režisoram, kurš jau kopš 80.gadu vidus ir teātra mākslas novatorisma zīmols, _Fausta pazudināšana_ ir debija _Metropolitan _operā. Labs sabiedrotais viņam ir unikālās scenogrāfijas autors Karls Filions un visa radošā komanda, kurā ir Karina Erskina (kostīmi), Sonoijo Nikišava (gaismas), divi horeogrāfi un videomākslinieki. Visiem tā ir debija _MET_. Galvenajās lomās: slavenais itāļu tenors Marčello Džordāni (Fausts), vokāli krāšņais amerikāņu mecosoprāns Sjūzena Grehema (Margarēta) un basbaritons Džons Rilajs (Mefistofelis). H.Berlioza _Fausta pazudināšana_ ir viens no iztēli rosinošākajiem un novatoriskākajiem skaņdarbiem mūzikas vēsturē. Lai arī paredzēts koncertizpildījumam (partitūras sarežģītības dēļ tie ir reti!), būtībā tā ir gandrīz opera — ar plašām ārijām, ansambļiem, rečitatīviem un koriem. Turklāt pati mūzika spilgti izstāsta Gētes traģēdijas Fausts sižetu, simfoniskās krāsās gleznojot fantastisko vidi (piemēram, Silfīdu baletā vai Malduguņu menuetā). Atšķirībā no Gētes, komponists Faustu pazudina — viņš kopā ar Mefistofeli tiek ierauts ellē. 1847.gadā atceļā no pirmā Krievijas ceļojuma, pats Berliozs koncertā Rīgā nodiriģēja fragmentus no sava vērienīgā opusa, ko pats nosaucis par dramatisko leģendu. "Es vēlējos rast operas teatralitātes un kino pasaules sazobi, (...), vidi, kur šie divi vēstījuma veidi varētu sastapties," — tā R.Lepāžs par iestudējumu, ko oriģināli radījis festivālam Japānā, atvēlot arī Parīzes Nacionālajai operai. Jaunus Lepāža pārsteigumus Metropolitan operā sola Vāgnera tetraloģijas _Nībelunga gredzens_ iestudējums 2010.—2011.gada sezonā. Šosezon _Parex Plaza _paredzētas vēl septiņas tiešraides. 20.decembrī — Žila Masnē _Taīda _operzvaigžņu Renē Flemingas, Tomasa Hempsona un Mihaela Šādes izpildījumā.
Fausts Roberta Lepāža acīm
Ņujorkas Metropolitan operas izrādes tiešraide sola augsto tehnoloģiju vizuālos brīnumus. Ņujorkas Metropolitan (MET) operas šī mēneša novitāti — franču XIX gs. komponista Hektora Berlioza dramatiskās leģendas Fausta pazudināšana spilgto skatuves versiju pasaulslavenā kanādieša Roberta Lepāža režijā un diriģenta Džeimsa Levaina muzikālajā interpretācijā piedāvāts noskatīties izrādes tiešraidē kinoteātrī Parex Plaza sestdien, 22.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.