"Pagājušogad, atzīmējot festivāla desmitgadi, sacījām, ka tā būs vislielākā festivāla versija. Taču šogad, pateicoties Eiropas Savienības negaidīti piešķirtajam atbalstam, festivāls būs tikpat plašs, ja ne vēl plašāks," iepazīstinot ar oktobrī gaidāmo notikumu, žurnālistiem sacīja Skaņu meža vadītājs un programmas veidotājs Viestarts Gailītis.
Kā uzsvēra Skaņu meža programmas veidotājs un publicitātes un informācijas jautājumu koordinators Rihards Endriksons, galvenie festivāla notikumi būs pieci koncertvakari, kas norisināsies no 10. oktobra līdz 12. oktobrim un 26. oktobrī un 27. oktobrī. Viņš bilda, ka tajos izskanēs arī speciāli festivālam tapuši darbi, piemēram, 10. oktobrī kinoteātrī Splendid Palace būs klausāms muzikāls aranžējums pēc Rūdolfa Blaumaņa noveles motīviem 1977. gadā uzņemtajai latviešu filmai Nāves ēnā, ko veidojis trokšņu mūzikas žanrā populārās amerikāņu grupas Wolf Eyes dalībnieks Neits Jangs.
Šajā koncertvakarā uzstāsies arī īpaši festivālam veidots projekts, kurā piedalīsies avangarda džeza bundzinieks Hukers, lietuviešu saksofonists Liuds Mockuns un latviešu ģitārists un grupas Mona de Bo līderis Edgars Rubenis. Projekta mērķis būs veicināt brīvās improvizācijas žanra attīstību, kas Latvijā nav sevišķi izplatīts.
Kopumā pirmais Skaņu meža koncertvakars būs veltīts frīdžezam, ekstrēmajai datormūzikai, eklektiskam nu-jazz, digitālam minimālismam un citiem žanriem. Līdzās jau minētajiem māksliniekiem koncertvakarā uztāsies tādi izpildītāji kā Jans-Peters Zontāgs, KTL, Fils Nibloks, Stefans Matjē un Jaga Jazzist.
11. oktobrī koncertzālē Palladium gaidāms ritmiskās mūzikas vakars. Endriksons norādīja, ka šogad festivāla rīkotāji pievērsušies tāda jēdziena kā post tehno izpētei, jo novērots, ka vairāki citos žanros nodarbināti mūziķi sākuši pievērsties ritmiskajai mūzikai, izsakot par to savus komentārus. Šajā vakarā uzstāsies NMO, T jeb Toms Auniņš, Endijs Stots, Ajukaja&Mart Avi, spāņu ekstrēmās datormūzikas veidotājs Evol, kas pievērsies reiva mūzikas dekonstrukcijai, dabstepa veterāns Shackleton, Mārtiņš Roķis un Demdike Stare.
Toties 12. oktobrī Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā klausītājus gaidīs, iespējams, viskontrastējošākā programma, kurā laikmetīgā mūzika mīsies ar elektronisko mūziku, parādot mūsdienu mūzikas saikni ar pagājušā gadsimta otrās puses avangardu. Koncertvakarā izskanēs komponistu Majas S.K. Ratkes, Pjēra Bulēza, Lindas Leimanes, Kšištofa Penderecka mūzika Normunda Šnē, Martas Spārniņas, Erika Kiršfelda un Spīķeru Kvarteta izpildījumā, Milana Adamčiaka darbus spēlēs ansamblis MI-65, bet mūziķis eRikm izpildīs Luka Ferari kompozīcijas. Tāpat šajā vakarā koncertu sniegs vācu komponists Markuss Šmiklers un zviedru tumšās elektroniskās mūzikas grupa Ectoplasm Girls, bet kā galvenais mākslinieks uzstāsies dark ambient žanra pamatlicējs Lustmord jeb Braiens Viljamss.
Savukārt 26. oktobra koncertvakarā, kas notiks kultūras pilī Ziemeļblāzma, pasākumā Vārdrūme II uz skatuves satiksies dueti, kas, pēc Endriksona teiktā, citādi nesadarbotos - dzejnieks, atdzejotājs un esejists Jānis Rokpelnis ar nihilistiskas trokšņmūzikas izpildītāju Māri Butleru no grupas Dubna, tekstu grupas Orbīta dalībnieks Semjons Haņins ar kontrabasistu Staņislavu Judinu, un ar speciāli pasākumam tapušiem tekstiem pēc vairāku gadu klusēšanas pie dzejošanas atgriezīsies Agnese Krivade, kas sadarbosies ar elektroniskās un akustiskās mūzikas komponistu Oskaru Herliņu. Atšķirībā no iepriekšējā gada, kad Vārdrūmē izskanēja dzeja, kas apvīta ar mūziku, šogad klausītājus gaidīs mūzikai pielāgots teksts. Šajā vakarā priekšnesumus sniegs arī japāņu psihedēliskā noizroka grupa Fushitsusha un amerikāņu sintīpopa un tā dēvētās pagrīdes popmūzikas izpildītāja Džūlija Holtere.
Pēdējais festivāla rudens sesijas koncertvakars paredzēts 27. oktobrī Kaņepes Kultūras centrā, un tajā uzstāsies japāņu avangarda mūziķis Otomo Jošihide.
Kā pastāstīja Endriksons, sadarbībā ar Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju (JVLM) 7. oktobrī un 8. oktobrī norisināsies starptautisks skaņu mākslai veltīts simpozijs Skaņu māksla: pārveidojot telpu par vietu, kurā ieskatu skaņu mākslas tagadnē, pagātnē un nākotnē sniegs gan Eiropas mākslas vidē aktuāli skaņu mākslinieki, kas savas lekcijas ilustrēs ar audiovizuāliem piemēriem no pašu radošā darba, gan arī respektēti mākslas kritiķi un žurnālisti. Simpozijs ievadīs nākamgad paredzēto skaņu mākslas izstādi Skan, kas būs iekļauta Rīga - Eiropas kultūras galvaspilsēta 2014 programmā.
Tāpat sadarbībā ar JVLMA notiks vairākas meistarklases: 7. oktobrī, 8. oktobrī un 9. oktobrī meistarklasi brīvajā improvizācijā sniegs lietuviešu saksofonists Ļuds Mockūns, savukārt 11. oktobrī par šo pašu tēmu meistarklasi sniegs afro-amerikāņu bundzinieks Viljams Hukers, bet meistarklasi par kompozīciju laikmetīgās mākslas kontekstā sniegs vācu multimākslinieks un komponists Jans-Peters Zontāgs.
Toties 12. oktobrī Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā pirms trešā Skaņu meža koncertvakara īsu lekciju par komponistu Milanu Adamčaku, kā arī grafisko notāciju interpretēšanu sniegs slovāku mūziķis un komponists Daniels Matejs.
Endriksons pastāstīja, ka sadarbībā ar alternatīvāko nepieradinātās mūzikas izdevumu Eiropā The Wire pirms 10. oktobrī, 11. oktobrī un 12. oktobrī notiekošajiem koncertvakariem norisināsies šī žurnāla autoru publiskās intervijas ar mūziķiem. Intervijas sāksies pirms koncertvakara, un tajās The Wire žurnālisti iztaujās Neitu Jangu, Viljamu Hukeru, Janu-Peteru Zontāgu, Demdike Stare u.c.
Gailītis piebilda, ka Skaņu meža rudens cikla noslēdzošais notikums būs īru vizuālā mākslinieka Ričarda Mosa un islandiešu un austrāliešu mūziķa Bena Frosta audiovizuālais darbs Anklāvs, kas oktobra beigās un novembra sākumā aptuveni nedēļu būs skatāms Tabakas fabrikā. Darba līdzproducents ir Skaņu mežs, un šis darbs ir pārstāvējis Īriju 55. Starptautiskajā Venēcijas biennālē.
Darbs tapis pēc mākslinieku ceļojuma pa Kongo austrumu daļu - teritorijas, kas cieš no karadarbības, terorisma, masu slepkavībām un sistemātiskas seksuālās vardarbības, un mākslinieku kopdarbā atspoguļojas ciešanu estētika. Kā pastāstīja Gailītis, pēc dalības biennālē mākslinieku tehniskās ambīcijas ir palielinājušās, tālab dārgo izmaksu un Latvijā nepieejamās tehnikas dēļ tika apsvērta iespēja šo darbu uz Rīgu nemaz nevest. "Kaut arī Anklāvs Tabakas fabrikā būs skatāms uz diviem ekrāniem un sešiem skaņu celiņiem, tas būs gana iespaidīgi arī reducētā versijā," sacīja Gailītis.