.. netveramības mirklis," gatavojoties lielajai koncertdebijai ar Latvijas Nacionālo simfonisko orķestri (LNSO), atzīst Agnese Egliņa, viena no spilgtākajām mūsu jaunajām pianistēm, kura jau apliecinājusi sevi koncertos un festivālos Latvijā un ārzemēs. Igauņu diriģenta, kādreizējā LNSO galvenā diriģenta Olari Eltsa vadībā 20.martā Lielajā ģildē noslēdzot ciklu Krievu mūzikas pērles, A.Egliņa spēlēs A.Skrjabina Klavierkoncertu. "Starp citu, viņš to sacerēja, būdams manā pašreizējā vecumā, un sacerēšanas laikā viesojās Latvijā, un iemīlējis šeit jūru!" izpētījusi 24 gadus vecā pianiste. Lai tiktu tuvāk Skrjabina domu un jūtu pasaulei, viņa Maskavā devusies uz komponista muzeju un izlasījusi viņa vēstules. Tajās viņš rakstījis: "Es jums galvoju, neviena zinātne nespēs dot skaidrākas atbildes uz mūsu vienkāršajiem jautājumiem kā pati daba. Mums nevajadzētu no tās bēgt, mums vajadzētu no tās iedvesmoties, mīlēt to gan saulainu, lietainu, zibenīgu un neprātīgi brāzmainu... 1892.gada karstā jūlija dienā viesojos Rīgā un tur es to ieraudzīju — skaistu, bezgalīgu un bezbailīgu, šalkojošu un iedvesmojošu... es ieraudzīju jūru..." Agnesei ļoti patīk dziļāk iepazīt komponistus — ko domājis, kādām niansēm pievērsis uzmanību? "Komponists ir vēstule izpildītājam, konkrēts cilvēks. Lai saņemtu šo vēstuli, viņš ir labi jāiepazīst. Jānojauš un jāzina, ko viņš mēģinājis tev rakstīt."
A.Egliņas vārds pirmoreiz plašāk izskanēja pērn, kad uzvarai starptautiskā konkursā Birmingemā sekoja Latvijas Mūzikas akadēmijas un Swedbank Gada balva un uzstāšanās Pianisma zvaigžņu festivālā Liepājā. Arī pēc tam turpinājusies bagāta sezona, kopā ar saksofonistu Arvīdu Kazlauski koncertēts Viļņā, ar klarnetistu Mārtiņu Circeni — publikas pilnā Rahmaņinova zālē Maskavā, kur arī intervēta Krievijas TV kanālā Kultūra. Liels piedzīvojums bijis vasarā Monpeljē festivālā Francijā kopā ar Latvijas Radio kori atskaņot Dž.Rosīni Lielo mesu. Agnese bija arī koncertmeistare Ingai Šļubovskai un Evijai Martinsonei starptautiskajā opersolistu konkursā Competizione dell' Opera Drēzdenē. Pēdējā laikā gan sekojis pieklusums. "Tas ir apzināts klusums. Es ļoti gatavojos gaidāmajam koncertam, pat aizgāju no koncertmeistares darba Mūzikas akadēmijā, lai beidzot varētu veltīt laiku sev — spēlēt sešas vai septiņas stundas dienā!" Padomā esot jau divi nākamie vokālistu koncertmeistaru konkursi: ar Ievu Paršu Pasavā Vācijā, ar Baibu Berķi Francijā. Latvijā pianisti dzirdēsim Cēsu mūzikas festivālā.