Pēc ministra teiktā, pašreizējās pamatnostādnes balstās uz 2004.gada datiem, savukārt krīze ir ieviesusi savas korekcijas, un arī patēriņa prognoze ir mainījusies. Līdz ar to dokuments daudzās sadaļās ir novecojis.
EM plāno izstrādāt pamatnostādnes, kas noteiks rīcību līdz 2030.gadam.
Kā skaidroja Kampars, enerģētikas politikas galvenie mērķi ir energoapgādes drošums un pašnodrošinājums ar ģenerējošām jaudām, infrastruktūras attīstība, atjaunojamo energoresursu izmantošanas palielināšana, tālāka tirgus liberalizācija un integrācija ar Eiropas Savienību (ES), vides kvalitātes standartu nodrošināšana, kā arī konkurētspējīgas elektroenerģijas cenas nodrošināšana.
Mērķis ir panākt 75% pašnodrošinājumu, stāstīja ministrs.
Viņš atgādināja arī par Latvijas mērķi panākt, ka 2020.gadā ar atjaunojamajiem energoresursiem tiek saražoti 40% no enerģijas patēriņa, un pauda viedokli, ka mērķis ir vidēji ambiciozs. Ministrs uzsvēra, ka 30% no Latvijas elektroenerģijas bilances jau dod hidroelektrostacijas (HES), līdz ar to, ja vērtē nepieciešamo pieaugumu, mēs neesot pionieri Eiropā.
Ministrs minēja arī vairākus riskus energoapgādes drošībā. To vidū ir alternatīvu dabasgāzes piegāžu neesamība, starpsavienojumu trūkums ar ES tirgu, nepietiekama elektroenerģijas tirgu integrācija, nepietiekama skaidrība reģiona nodrošinājumā ar ģenerējošām jaudām.
Viņa prezentācijā minēts, ka elektroapgādes nodrošināšanai nākotnē tiks turpināti esošo elektrostaciju rekonstrukciju projekti, tai skaitā Pļaviņu HES un Rīgas TEC-2, tiks pabeigts "Kurzemes loka" projekts, bet līdz 2020.gadam paredzēts uzbūvēt jaunu Latvijas un Igaunijas starpsavienojumu. Jāveic arī iespējamā 330 kilovoltu savienojuma Baltkrievija-Latvija izpēte, plānots īstenot citus savienojumus.
Prezentācijā arī teikts, ka nepieciešama skaidrība par Visaginas atomelektrostacijas projekta attīstību un jāpieņem lēmums par papildus 400 megavatu ģenerējošo jaudu uzstādīšanu.
Gāzes apgādes jomā tiek uzskatīts, ka sašķidrinātās dabasgāzes terminālis ir vienīgā iespēja dabasgāzes tirgū ienākt citiem piegādātājiem. Plānotais termināļa būvniecības uzsākšanas laiks ir 2014.gads.