Taksometru vadītāji vēlas, lai tiktu izstrādāta un ievesta patentmaksa, kuras aprēķins balstīts uz reāliem taksometra vadītāja ieņēmumiem, nosakot, ka patentmaksas maksātājs ir taksometra vadītājs, nevis maksājumu piemērojot par transporta līdzekli, kā tas piedāvāts pašlaik.
Pēc sarunām ar ierēdņiem, esot panākts, ka patentmaksa būs daudz adekvātāka nekā pirms tam bija ieplānota. 280 eiro būtu bijis nesamērīgi un neizpildāmi, stāsta Genādijs Aksjomovs.
Taču joprojām neesot uzklausīts taksometru vadītāju ierosinājums, ka patents būtu jāmaksā nevis par mašīnu, bet gan konkrētajam taksometru vadītājam. Tas ir nepieciešams gan tāpēc, ka taksometru auto mēdz izmantot gan viens, gan vairāki vadītāji. Taču galvenais arguments ir cits - taksometra vadītājs būtu personiski motivēts nepazaudēt savu patentu, un tas palīdzētu nozarei attīrīties no negodīgiem un savu darbu pavirši darošies taksometru vadītājiem, kas met ēnu uz visu nozari.
Arodbiedrības vadītājs arī uzskata, ka brīdinājuma brauciens ap Ministru Kabineta ēku ir sevi attaisnojis, jo nu valdības pārstāvjiem ir pievērsta uzmanība taksometru nozarē esošajām problēmām. "Domāju, ka ierēdņi šobrīd saprot, ka taksometru vadītāji ir nopietns un labi organizēts kolektīvs, un turpmāk, pieņemot lēmumus par taksometru nozarē notiekošo, ierēdņiem nāksies ievērtēt arī nozarē strādājošo taksometru vadītāju viedokli," izteicies Aksjonovs.
Taksometru vadītāji joprojām uzskata, ka visā Latvijas teritorijā ir jābūt vienotai vieglo taksometru licencēšanas sistēmai, kāda tā pašlaik ir pasažieru komercpārvadājumiem ar autobusiem. Licencēšana būtu uzticama Satiksmes ministrijas Autotransporta direkcijai, kuras rīcībā ir nepieciešamais nodrošinājums un pieredze licencēšanas veikšanai.
Vienotā licencēšanas kārtība mazinātu birokrātiju un administratīvo slogu taksometru pārvadātājiem. Patlaban katra pašvaldība ir tiesīga savā teritorijā noteikt atšķirīgas prasības vieglo taksometru licencēšanai, un, ja taksometra vadītājs vēlas strādāt gan Rīgā, gan citās pašvaldībās, tai skaitā Mārupē, Jūrmalā, Garkalnē, Jelgavā, Ogrē un Tukumā, nepieciešams izņemt atļaujas visās pašvaldībās, skaidrojis Aksjonovs.
Taksometru vadītāji arī bija nobažījušies par necienīgu attieksmi no valsts un pašvaldību institūcijām, un pieprasa izbeigt teroru pret taksometru vadītājiem. Vairāku desmitu, un pat simtu un tūkstošu eiro soda naudas tiekot aprēķinātas uz pieņēmumiem balstītos aprēķinos, un taksometru vadītāji tiek sodīti, piemēram, par vizītkartē nepareizi uzrādītu transportlīdzekļa numuru, kas rodas tāpēc, ka vadītājs remonta laikā ir pārsēdies strādāt citā transporta līdzeklī. Soda arī par to, ka trafarējuma uzlīmju izmērs ir mazāks par 1 milimetru, un tamlīdzīgi, bažījas arodbiedrība.
Jau vēstīts, ka vairāki desmiti dažādu zīmolu taksometri 8. septembra rītā riņķoja ap Ministru kabinetu, piedaloties Latvijas Taksometru arodbiedrības organizētajā taksometru vadītāju brīdinājuma pasākumā, kura mērķis bija pievērst valdības uzmanību taksometru nozares problēmām un protestēt pret "nepārdomātu likumu un normatīvo aktu pieņemšanu".