BATL norāda, ka tā ir viena no retajām Latvijas tranzītu pārstāvošajām asociācijām, kura pārstāv ostās darbojošos privāto investoru intereses un tās galvenais mērķis ir veicināt Latvijas tranzīta koridora pievilcību. Atšķirībā no valsts institūciju (brīvostu pārvalžu, valsts kapitālsabiedrību) pārstāvošajām Latvijas Tranzīta biznesa un Latvijas Ostu asociācijām, BATL jau gadiem vērš valsts augstāko amatpersonu uzmanību uz Rīgas un Ventspils brīvostu pārvalžu lēmumiem, kuri grauj Latvijas tranzīta koridora konkurencspēju.
BATL norāda, ka ne jau brīvostu pārvalžu novēlota aplikšana ar faktiski vienīgo nodokli pasliktinās Latvijas tranzīta koridora konkurentspēju, bet gan valsts nespēja apturēt brīvostu pārvalžu patvaļu, kura rezultatējas interešu konfliktu skandālos, uzrādītajās kriminālapsūdzībās, izšķērdībā, bezatbildīgu investīcijas projektu realizācijā un privāto investoru vajāšanā. To apliecina dažādi prokuratūras, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB), Valsts kontroles, Konkurences padomes, Eiropas Komisijas, tiesu atzinumi un lēmumi.
"Esam pārliecināti, ka Latvijas tranzīta konkurentspēju neizdosies palielināt, neizskaužot brīvostās valdošo patvaļu, atļaujot ostu pārvaldēm bezatlīdzības kārtā operēt ar valsts un pašvaldības aktīviem, nemaksāt nodokļus un brīvi, nekontrolēti rīkoties ar brīvostu ģenerētajiem finanšu resursiem utt.," portālu Diena.lv informēja BATL.
BATL atbalsta Ekonomikas ministrijas iniciatīvu ostu pārvaldēm daļu no saņemtajiem ienākumiem ieskaitīt valsts budžetā, vienlaicīgi nodrošinoties, ka gaidāmās brīvostu pārvalžu papildus izmaksas netiek pārnestas uz brīvostās strādājošajiem komersantiem. BATL uzskata, ka šāds solis būtu kā signāls Latvijas tranzīta koridora konkurencspējas veicināšanas virzienā, kas ne tikai papildinātu valsts budžetu, bet liktu brīvostu pārvaldēm pārskatīt līdzšinējo izšķērdīgo dzīvesveidu un līdz šim demonstrēto, investorus atbaidošo attieksmi.