Viņš skaidroja, ka tas spēks, kas mākslas pasauli "dzen uz priekšu", ir bizness un industrija, "lielas naudas un intereses", tomēr latviešu māksliniekiem šāds spēks aiz muguras nestāv. "Viens no tādiem pasākumiem ir Venēcijas biennāle. Ja tur atpazīst, tad tas dod lielu spēku. Ja nav izbīdīšanas enerģijas apakšā, tad tas tur paliek dusot," sacīja J.Borgs. "Vienā vārdā – jo vairāk naudas zem dibena, jo augstāk var uzlekt, bet ne jau ar tukšu galvu," teica mākslas zinātnieks.
"Vietējais tirgus ir ļoti ierobežots. Ja neiet starptautiskā tirgū, tad viss paliek "vietējā sulā vāramies". Mēs zinām Latvijas pirktspējīgo publiku - kas viņus interesē. Bet pirktspējīgā publika ar interesēm un relatīvi zemās izglītības dēļ nespēj Latvijā bīdīt mākslas procesus. Lielajā pasaulē tā pirkstpējīgā publika ir plašāka, tādēļ arī plašāks loks izglītoto cilvēku," par mākslas procesiem stāstīja J.Borgs. Mākslas zinātnieks uzsvēra, kā zināms, ne vienmēr mākslinieku darbu kvalitāti var vērtēt pēc to pieprasījuma. "Tam ir augoša vētība, bet jautājums, cik ātri," piebilda J.Borgs.