Ja kompānija vēlas kaut ko darīt uz vietas, tai ir jāražo kaut kas ar vietējo raksturu un mentalitāti, vietējiem aktieriem, vietējās kultūras un politikas iezīmēm, ar Latvijas specifiku, kas skatītājiem ir jāpadara interesanta un saistoša, uzskata B. Strautmane.
Viņa uzsver, ka patlaban televīzijās ir ļoti daudz Krievijā un Rietumu valstīs ražotā satura, taču tas skatītājiem ir apnicis. “To, kas ir citām zemēm, ar citu zemju specifiku un zvaigznēm – tas mums ir jau līdz acīm, tāpēc arī vietējām televīzijām tik grūti iet. Bet tāds Ugunsgrēks ir labs paraugs – kvalitatīvs un foršs produkts, populārs, ko visi grib un visi lieto,” sacīja B. Strautmane.
Viņasprāt, Latvijas skatītāji gaida dažādu saturu – zinātnes, kā arī bērnu raidījumus, šovus, filmas, analītiskos raidījumus, taču viss slēpjas šo produktu kvalitātē. “Jautājums ir, cik daudz resursu kāds ir gatavs ieguldīt, lai vēlāk tas arī sāktu nest kaut kādus augļus,” portālam Diena.lv sacīja žurnāliste.
Arī Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Komunikācijas fakultātes žurnālistikas programmas vadītāja Anda Rožukalne uzskata, ka MTG izvēlētais virziens ir pamatots, jo mediju koncerns izvēlējies apvienot globālo saturu ar spēcīgu oriģinālo saturu. “Ja šiem kanāliem nav oriģināla satura, ārkārtīgi samazinās argumenti, kāpēc šie kanāli ir nepieciešami,” uzskata A. Rožukalne.
Tas, vai MTG izdosies pildīt solījumus par oriģinālā satura ražošanu, atkarīgs no diviem aspektiem. Pirmkārt, kā attīstīsies reklāmas tirgus, kas jau šobrīd ir mazliet attapies pēc ekonomiskās recesijas, skaidro A. Rožukalne. Otrs aspekts ir vietējo producentu potenciāls, jo, kā norāda RSU docente, neviena no kompānijām pēdējo desmit gadu laikā nav devusi signālus vai ieguldījusi producēšanas tirgus attīstībā.
“Mēģinājums radīt vairāk pašmāju satura ir labs signāls, ka vietējo producentu tirgus varēs šeit attīstīties. Jautājums, cik labi un plaši tas izdosies. Bet lielus ierobežojumus es neredzu, jo būs vajadzīgi cilvēki, kas pazīst vietējo auditoriju, tās tematiskās īpatnības un specifiku gan nacionālā, gan reģionālā līmenī,” prognozē eksperte.
Viņa arī uzsver, ka MTG piederošo televīziju LNT un TV3 apvienošanai, kurai ir gan savi labumi, gan sliktumi vienlīdzīgā apjomā, tuvākajos gados varētu būt pozitīvs efekts. “Viņiem ir piecu gadu attīstības posms, kurā ir jāpiepilda gan prasības no valsts puses, gan arī jāpārbauda, kā šī kompānija var funkcionēt, tāpēc es pieļauju, ka tiek veidoti ambiciozi plāni,” sacīja nozares pazinēja.
No MTG tuvākajos gados A. Rožukalne sagaida milzīgu daudzveidību – pirmkārt, augstas klases, interesantu izklaidi, kura cilvēku nenotrulina un nerada vainas sajūtu, ka viņš laiku veltījis “muļķībām”. Otrkārt, būtu nepieciešams kāds atsevišķs analītisks vai dokumentāls produkts, piemēram, dokumentālās filmas par aktuālām tendencēm, parādībām.
Viņasprāt, Latvijas skatītāji ļoti daudz zina par citām valstīm, taču pietrūkst programmu par Latviju un Baltijas valstīm. Tāpat būtu sagaidāmi dažādi raidījumi par ceļojumiem, piedzīvojumiem, interesanti stāsti par cilvēkiem. “Mums jau faktiski tā galvenā problēma programmai ir vienveidība – visos kanālos vietējais saturs tiek piedāvāts šaurā amplitūdā,” sacīja Rožukalne.