"Projektam ir ļoti liela nozīme ne tikai infrastruktūras attīstībā, bet arī simboliska nozīme Baltijas valstu identitātes veidošanā, jo Baltijas valstis projekta ietvaros tiek uztvertas vienoti," teica Kallass.
Viņš arī norādīja, ka šis ir vēsturisks brīdis, lai tiktu panākts kāds progress projekta turpmākai virzībai. "Uzskatu, ka šis ir vēsturisks projekts un vēsturisks brīdis, lai panāktu progresu projekta attīstībā, jo vēlāk šāds brīdis vairs var nebūt," uzsvēra ES transporta lietu komisārs.
Jau vēstīts, ka projekts "Rail Baltica" iekļauts vienotajā Eiropas transporta tīklā TEN-T un nākamajā budžeta periodā varēs pretendēt uz līdzfinansējumu no ES jaunās programmas lielu infrastruktūras projektu finansēšanai. Programmā "Connecting Europe Facility" Eiropas Komisija ierosina atvēlēt 50 miljardus eiro (35 miljardus latu) 2014.–2020.gadā ES infrastruktūras projektiem transportā, enerģētikā un informācijas tehnoloģijās. Starp prioritātēm iekļauta arī "Rail Baltica" un dzelzceļa līnijas uzlabošana no Ventspils līdz Krievijas un Baltkrievijas robežai.
"Rail Baltica" projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.