Kā vēstīts, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) priekšlikums, kas tiek izskatīts arī Saeimas komisijā, paredz, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā transportlīdzekļa vadītājam izsaka brīdinājumu, bet par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 11 līdz 20 kilometriem stundā ar motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
M.Krauze sacīja, ka atbalsta sodīšanu, bet sākotnēji, kā paredz arī priekšlikumi, autovadītājs par ātruma pārkāpšanu varētu saņemt vienu līdz diviem brīdinājumiem gadā, bet pēc tam, ja seko citi pārkāpumi, tad arī naudas sodu piecu līdz 10 latu apmērā. "Bet jāņem vērā arī iespējamā kļūda," teica M.Krauze. Viņš domā, ka šāda soda politika varētu mainīt gan braukšanas kultūru, gan mazināt satiksmes negadījumu skaitu.
"Protams, ka ļoti daudzi pārkāpj šos 10 kilometrus. Ja vadītājus sodītu, kaut vai ar brīdinājumu, tad tas autovadītājus disciplinētu. Gan jau būtu nepieciešams pārejas periods, bet laika gaitā - pēc gada vai diviem - autovadītāji to sāktu ievērot," uzskata M.Krauze.
Jau ziņots, ka CSDD rosina - ja braukšanas ātrums pārsniegts no 31 līdz 40 kilometriem, soda nauda būtu 40 lati, bet no 40 līdz 50 kilometriem - 60 lati.
Jaunākie priekšlikumi paredz, ka soda naudu katrā no soda zonām varētu palielināt vēl par desmit latiem, izņemot, ja atļautais ātrums tiks pārsniegts par mazāk nekā 11 kilometriem stundā vieglajām automašīnām, kas attiecīgi saņemtu tikai brīdinājumu, bet, ja to fiksētu radars, sods netiktu piemērots. Savukārt kravas auto soda naudu tomēr varētu piemērot, ja pārkāpums izdarīts apdzīvotā vietā.