Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Pirmdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva

LU docente: Vardarbība skolās - vai tiešām esam bezspēcīgi?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
es
e
Vai tad nav jasoda ari skolas vadiba.
lasītājs
l
Uzdūrāmies uz viena, kļūmīga gadījuma un tagad nezinām kā to ideāli un politkorekti atrisināt, bet to, ka izņēmums apstiprina likumu un ka ir jāsaredz sistēma, nesaprotam.
Mantrausis
M
Beidzot viens normāls viedoklis. Ir jautājumi, kas tiek argumentēti. Es atceros slavenu padomju laika izrādi Drāmas teātrī "Aijā žūžū bērns kā lācis". Inta Tirole tēloja Inspektori, kas skolā ieradās regulāri. Patlaban izskatās, ka – nebūtu ziņas medijos – visiem būtu baisi labi. Rīgas inspektores publiskie uzbrukumi skolas direktorei jau izskatās šaubīgi, nerunājot par šīs organizācijas eksistences jēgu: skolā nav atrasti dokumenti... (pasmaidu). Neviens nerunā par konflikta iemesliem, visi spodrina spalvas. Un, diemžēl, izskatās, ka formālisma priekšā šai rakstā uzdotie jautājumi sāk nobālēt un izzust...
Ilmārs
I
Vardarbība ir viena cilvēku kā sugas pamatpazīmēm, kas to atšķir no dzīvniekiem.
lasītājs
l
Lūk cik daudz ir juridisko aspektu un nianšu kur sakarības un galus nevar atrast, bet sociālie un pedagoģiskie aspekti tiek noklusēti. No likumu puses vien šai problēmai risinājuma nav. Bet ja es piedāvāšu psiholoģisku risinājumu neviens to neņems nopietni. Lūk ko nozīmē izglītība ar varas metodi.
lasītājs
l
Lūk cik daudz ir juridisko aspektu un nianšu kur sakarības un galus nevar atrast, bet sociālie un pedagoģiskie aspekti tiek noklusēti. No likumu puses vien šai problēmai risinājuma nav. Bet ja es piedāvāšu psiholoģisku risinājumu neviens to neņems nopietni. Lūk ko nozīmē izglītība ar varas metodi.
tās jau vairs nav skolas
t
bet bomžatņiki. Visus bērnus no tādām skolām būtu jāizņem, lai slēdzas ciet.
Jautājums.
J
Vai kāds izmeklēs arī POLICIJAS bezdarbību šajā lietā??? Vai arī tiešām, kā deklarē varmāka - visi menti manam tētim kenti!
un vēl nu ko
u
Un vēl, runājot par sitēju - esmu pilnīgi parliecināta, ka agresīvi ir bērni, kuri paši ir cietuši no vardarbības. Neticu, ka tāds piedzimst - nu ļoti retos gadījumos varbūt. Un tieši arī to policija un citas institūcijas (ir tik daudz visādas inspekcijas, bet , kad jārisina reāla problēma - neredzu jēgu viņu darbībai. Viņiem būtu japiedāvā problēmas risinājums, nevis kāds par kaut ko jāsoda) varētu noskaidrot - ne tikai šo vienu gadījumu, bet varbūt arī papētīt tuvāk - no kurienes šajā agresorā tādas anomāliskas tieksmes? Mans viedoklis - pret viņu arī kāds tā izturas. Nu tad pie viena noskaidrojiet varbūt - kurš, citādi tas nekad nebeigsies šī 5klasnieka uzvedībā.
Es
E
Riktiigi noslaniit ar siksnu tadus un bus miers,te jautajums ir par audzinashanu majaas,ja berns aug kaa pertikis kokos un neviens neko vinam nesaka,neaizliedz majas tad arii skolaa vins uzvedisies kaa zveers...Ar siksnu noslaniit vairs nevienu neaiztiks pec tam,un veel izsaukt vecaakus uz skolu un lai nostajaas visas skolas prieksaa lai citi redz kadi izskataas mezona vecaaki,no kauna zemee ielidiis.
aha
a
nevis ar siksnu, bet p@utus atdauzīt!
  • 0
  • 0
J
Plašāk tas ir jautājums par audzināšanu. Armijas daļās, kurā nav komandiera, šo lomu uzņemas pieredzējušākie un stiprākie. Jā, skolā iet bērni, bet tas nenozīmē, ka bērniem nepiemīt viss cilvēciskais - labais un sliktais. Ja skolā nebūs skolotāja, stingra skolotāja, kurš bērnus audzina, rīko un norīko arī soda, šo lomu uzņemsies stiprākie un nekaunīgākie bērni no pašu vidus. Manuprāt ir tikai 2 izvēles - vai nu ļaut ieviest kārtību skolotājam, vai šo jautājumu neregulēt un ļaut skolniekiem savā vidū risināt attiecības. Bet tā ir valsts, ne skolas izšķiršanās.
DMB
D
Komandieris armijaa ir vienmeer, tikai vinsh var pildiit savus pienaakumus un var nepildiit. Ja komandieris negribees, lai vinja apaksvieniibaa buutu bandiitu dziives veida elementi, tad ari nebuus. Taapec armija no bandas atskjiras ar to, ka ir komandieris un ir reglaments. Jo vairaak taapeec, ka armijaa visi var piekljuut kaujas ierociem un cietusais var apsaut savus paaridariitaajus, kaa PSRS armijaa reizeem notika.
  • 2
  • 0
1.kl.ar 5.pēc definīcijas nevar kau
1
5.klasnieks vienmēr PIEKAUJ pirmklasnieku. Ralfiņam pa pakaļu lai strīpas paliek.
crox
c
1) puikas skolā kāvās un kausies. Un ja puika ir pabeidzis skolu un ne reizi neizkāvies, tad kaut kas nav kārtībā. Kautiņos vienmēr būs uzvarētājs un zaudētājs. 2) idiotu netrūkst un laikam arī netrūks. Objektīvi. Lūzeri, pabērni, kam problēmas ar pašvērtējumu un kas meklē lētu upuri, kur uzspodrināt ego. Neticat? Pabraukājiet ar auto pa Rīgas ielām... 3) vai tā ir tikai skolas problēma? Nu nē taču, vienkārši skola izrādījās malējā šajā konkrētajā gadījumā. Vai tā ir sabiedrības problēma? Jā. Vai to var atrisināt pāris nedēļās, piebrēcot visus medijus? Nē taču... 4) Vai skolotājs izmisīgi grib sev uz kakla vēl vienu problēmu? Nē. Un viņam pagrūti izfiltrēt, vai stāsts ir par punktu nr 1 vai jau par nopietnāku piedūrienu . Ja tas ir parasts kautiņš, tad, būsim godīgi, problēma atrisināsies pati no sevis un skolotājs var veltīt sevi citām, jēdzīgākām nodarbēm. Šoreiz tā nenotika. Ko nu? 5) ko ar to visu darīt? Neko, laikam iet trenēties. Un reizi pa reizei apzāģēt kādam "krutajam" ragus. Un gaidīt, kamēr tauta nāks pie prāta un nomainīs vērtības no krutumu uz kaut ko jēdzīgāku.
Dzkijs Cans
D
1. Izvarotaaji izvaroja un izvaros. tikai nez vai crox saaks visgudri spriedeleet, ja izvartotaa buus vinja sieva vai meita. 2. Idiotisms ir pasa idiota, nevis sabiedriibas probleema. 3. Var atrisinaat paaris nedeeljaas, sodot vienu vainiigo, lai citiem paarietu veeleesanaas. 4. Sleepjot probleemu, skolotaajs kljuust liidzvainiigs. 5. Pienjemsim, izdosies apzzaagjeet. Tikai tad iznaaks taa, ka tas ar apzaagjeetiem ragiem buus cietusais, bet tas treneetais dabuus skraidiit pa instanceem un pieraadiit, ka nav kamielis, un vinjam veel paveiksies, ja netiks atziits par vainiigu un sodiits. Atgriezoties pie 1. punkta, nu izvarotaaji ir un ir. Ko dariit crox sievai? No savas algas apmaksaat konvoju vai iegaadaaties ieroci un muniiciju un treneeties sausanaa?
  • 3
  • 0
Dzekijs Cans
D
Vai arii tad, ja ragu aplauzeejs ir treneejies nevis apziimeet sitienus un uzvareet peec punktiem, bet nodariit varmaakam taadas traumas, lai vinsh vairs nevareetu turpinaat uzbrukumu (piemeeram, iespert pasi zinasiet pa kurieni). Tikai tad varam sagaidiit, ka agresiivais huligaans tiks iztaisiits par cietusho, bet tas, kursh veiksmiigi aizsargaajies - par apsuudzeeto
  • 0
  • 0
va vellos
v
Zini, crox, tai pasaciņai par trenēšanos Latvijā jau gadus četrdesmit klejo. Pirms tam bija pasakas par bokseriem. Acis paver, piektklasnieks, pie tam kačoks uz smadzeņu augšanas rēķina, uzbrauca pirmklasniekam. Svara kategorijas salīdzini, nekādi treniņi neglābj. Netici, noskaties slaveno Youtūbi kur ringā tiek piekauta Džīna Karano, jo ar visu treniņu neko nevar pret pretinieces dubulto muskulatūru. Visos laikos visās vietās ''krutajiem'' ragi zāģēti tikai barā, pielietojot linča tiesas vietējo variantu un tas ne obligāti nozīmē striķi kokā, dažreiz pietiek ar rīkstēm.
  • 5
  • 1
crux of the matter
c
Tas nav par to, ka puikas izkāvās, bet tas ir par sexuāla rakstura noziegumu pret mazgadīgo grupā!!! Mazgadīgā sexuālā neaizskaramība tika pārkāpta tādā mērā, ka bija asinis... Vai par mazgadīgā izvarošanu grupā teiksim - bērni tikai draiskojas??? Nē, tas ir noziegums, tādēļ jautājums - cik ilgi šī nozieguma dalībnieki sēdēs aiz restēm!
  • 12
  • 0
andža
a
Datorprogrammas mācību vielu pasniedz labāk par skolotājiem, tādēļ vienīgais kāpēc tālmācība vēl nav nostiprinājusies sadzīvē ir samērā dārgais tehnoloģiskais risinājums un skolotājs kā psihologs skolā, tehnoloģijas paliks lētākas, bet vai esošie skolotāji pildīs psihologu funkcijas,- šaubos, vismaz ne visi
tas labi
t
bet kursh un kaa var kontroleet rezultaatus? un kas notiks, ja beerninsh nevarees piespiesties un nosedeet pie datora vairaakas stundas, lai maaciitos, nevis lozhnjaatu pa ponolapaam?
  • 2
  • 2
nu ko
n
Cik es saprotu, tad vardarbīgā bērna vecāki ir no tiem, kas noliedz problēmu (mans bērniņš sit kadam... nevar būt, viņš jau tā tikai izrāda uzmanību utt. (interpretēju pēc dzirdētiem gadījumiem). Un juridiski šādā situācijā skola laikam ir bezspēcīga. Uzskatu par absurdu pašreizejo sistēmu, kas ''integrē'' visus, arī tos, kas negrib un nav spējīgi ''integrēties sabiedrībā''.. Šai gadījuma arī - pirmām kārtām būtu jādomā par vairākuma tiesībām, nedrīkst būt, ka viens neierobežoti var apdraudēt visus. Demokrātijai jābeidzas tur, kur viena indivīda tiesības aizskar pārējo tiesības. Kādēļ mums akcents tiek likts uz katra, arī agresīva, bērna tiesībām uz izglītību, tādējādi ignorējot pārējo bērnu tiesības uz drošību, veselības saglabāšanu. primārais ir veselība un dzīvība. Ja kāds neprot normali uzvesties, lai paliek arī neizglītots muļķis, pārējiem viņa dēļ nav jācieš. Uhhh. gari sanāca, apnikusi tā putra, kas nezin kādēļ atzīta par normu.
sociāldemokrāts
s
Ir lasīts, par to ka vardarbīga bērna māte apgalvo, ka viņas bērns ir nepilngadīgo lietu uzskaitē un ka viņa sadarbojoties ar "iestādēm". Bet bāriņtiesas pie mums ir pilnīgi subjektīvas un tas spriedumi ir pilnīgi atkarīgi no tur strādājošo tantīšu simpātijām pret konkrētiem cilvēkiem. Otrā problēma ir tāda, ka mūsu valstī policija no brīvās gribas noķer tikai tos noziedzniekus, kuri paši uzskrien virsū policistiem. Policijas bez mediju spiediena praktiski neko nedara. Tas ir, ja tu gribi lai policija sāk "kustēties" ir jāpiesaista "Bez tabu". Diemžēl policijas amatpersonu rīcība mūsu valstī netiek vērtēta dienesta iekšienē.
  • 3
  • 0
Viens
V
Manuprāt, šajā situācijā viena no lielākajām vainām ir tieši POLICIJAI. Nepārprotami - likums skaidri nosaka, ka policijai ir nekavējoties jāpārbaude jebkura informācija par iespējamu vardarbību pret bērnu. Negaidot, kamēr policijā ar iesniegumu vērsīsies "pareizā" persona! Otrkārt, ir nenormāli, ka Aizkraukles iecirkņa priekšnieks Bez Tabu skaidro, ka krimināllieta gandrīz pēc mēneša nav ierosināta, jo policijai esot "daudz lietu" un tās tiek izskatītas "rindas kārtībā". Iecirkņa priekšnieks acīmredzami nekad nav atvēris Bērnu tiesību aizsardzības likumu, kur skaidri ierakstīts -visas lietas, kas saistītas ar bērna interesēm, ir PRIORITĀRAS un ir skatāmas ārpus kārta. Policija acīmredzami ir nepiedodami novilcinājusi šīs lietas ierosināšanu un izmeklēšanu.
  • 17
  • 0
puaro
p
Patiesībā jau tas, vai viņš māk reizrēķinu vai pielietot nanotehnoloģijas (resp.izglītotība) nekādi nerisina problēmas būtību- vardarbība kā saskarsmes vai komunikācijas veids ar apkārtējiem. Un šis komunikācijas veids ir tāds, kā bērns ģimenē ir MĀCĪTS saskarsmei. Jautājums-kur sākas vecāku atbildība un, ja cietušais būtu piekauts citā sabiedriskā vietā, ne skolā, kuriem no sabiedrības būtu jānes atbildība-polsētas mēram, parka direktoram, stacijas priekšniekam utt. ?
  • 11
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē