"Pašreiz nevaram to pavilkt," atzina N.Ušakovs. Jau ziņots, ka Rīgas dome, sekojot Tallinas piemēram, apsvērusi ideju par bezmaksas sabiedrisko transportu. "Gribam paskatīties, kas un kā notiek pie viņiem [Tallinā] un cik tas izmaksā, lai saprastu, cik tas varētu izmaksāt mums," norādīja N.Ušakovs.
Rīgas mērs piekrita, ka šāds bezmaksas sabiedriskais transports varētu veicināt iedzīvotāju ekonomisko aktivitāti, taču ieguvums nebūtu tik liels, lai šīs izmaksas atsvērtu. Vienlaikus N.Ušakovs norādīja, ka Rīgā sabiedrisko transportu jau tagad bez maksas izmanto sabiedrības mazaizsargātās grupas - Rīgā deklarētie pensionāri, kuriem no 1.septembra pievienosies arī visi vispārizglītojošo skolu skolēni no 1.līdz 12.klasei. Kā ziņots, bezmaksas sabiedriskā transporta nodrošināšana skolēniem Rīgas domei izmaksās aptuveni 3 miljonus latu gadā.
Jautājums par bezmaksas sabiedrisko transportu domē nekad nav apspriests, pat ne domes Satiksmes un transporta lietu komitejā, portālam Diena.lv uzsvēra komitejas deputāts Juris Viņķelis (Vienotība).
"Ušakovs manipulē ar sev vien zināmiem skaitļiem, taču deputāti konceptuāli nekad nav skatījuši jautājumu, kādai vajadzētu būt šai atlaižu politikai. Ir ļoti, ļoti jādomā par atlaižu politiku nākotnē," sacīja J. Viņķelis. Deputāts portālam Diena.lv sacīja, ka ideja par bezmaksas sabiedrisko transportu ir koks ar diviem galiem, jo nekas nav bez maksas – tā ir izšķiršanās par to, kā tiek segti zaudējumi.
"Vai mēs dotējam 200 latus katrs ekonomiski aktīvais rīdzinieks Rīgas satiksmei gadā un tad dabūjam zināmas atlaides bērniem, pensionāriem un citām kategorijām, vai mēs to dotāciju paceļam drusku lielāku, piemēram, līdz 300 latiem gadā un tad mēs dabūjam visu transportu par brīvu," skaidroja J. Viņķelis.
Taču pie tik augstas dotācijas pakāpes, proti, ka vairāk nekā 50% no kapitālsabiedrības ieņēmumiem veidotu dotācija, būtu grūti runāt par kapitālsabiedrību pēc būtības, norādīja deputāts.
Tāpat deputāts skaidroja, ka vairāk nekā pusi no Rīgas satiksmes ieņēmumiem veido dotācijas no pašvaldības, taču uzņēmuma ieņēmumi no biļešu tirdzniecības ir aptuveni 30 miljoni latu. Tajā pašā laikā ir jāņem vērā e-talona uzturēšanas izmaksas – 2011. gadā, kā norādīja J. Viņķelis, tās bijušas aptuveni 11,5 miljoni lati.
"Ja mēs rēķinātu pilnu dotāciju Rīgas satiksmei, tad nepieciešamajiem 32 miljoniem, kas būtu starpība starp visām ražošanas izmaksām un dotāciju, tad no tā vēl būtu jārēķina nost e-talona uzturēšanas un tirdzniecības izmaksas," teic J. Viņķelis.
(pievienots Rīgas domes deputāta Jura Viņķeļa viedoklis)
disturbia
Mariona
cik ta pulkstens?