Viņš sarunā ar aģentūru LETA norādīja, ka jaunās valdības deklarācijā ZZS un NA vaibsti manāmi sadaļā, kas veltīta ārpolitikai. "Spilgts piemērs ir 59.punkts, kurā norādīts, ka Eiropas Savienība (ES) ir stipra nacionālu valstu kopiena. Tālāk ir minēts - "aizstāvot nacionālās intereses, atbalstīsim ES politisko un ekonomisko vienotību un efektivitāti, veicināsim kopīgas ārpolitikas, drošības, enerģētikas un vienotā tirgus politikas īstenošanu un eirozonas stabilitāti", taču nekur nav rodams vārds "integrācija"," teica Skudra, paužot neizpratni, kādēļ integrācija nav saistīta ar, piemēram, eirozonu.
"Nekāds vienotais tirgus, nekāda vienotā ekonomiskā telpa vai vienotais digitālais tirgus deklarācijā nav. Līdz ar to tas liecina, ka tā ir nacionālo valstu brīvās tirdzniecības asociācija, pēc būtības. Tur ir ļoti spilgti saskatāms NA ģīmis," sprieda profesors.
Tikmēr ZZS vaibsti saskatāmi deklarācijas 66.punktā, kurā norādīts, ka Latvija sekmēs Krievijas izraisītā konflikta Ukrainā politisko noregulējumu, iestājoties par vienotu un konsekventu ES politiku attiecībās ar Krieviju, lai panāktu starptautisko tiesību principu ievērošanu no Krievijas puses. "Bet tur nekas nav teikts par Minskas vienošanos un kādu citu noregulējumu. Tas viss ir mazliet dīvaini, arī piebilde par starptautisko tiesību principu ievērošanu no Krievijas puses. Tas nozīmē, ka ES tos neievēros?" retoriski vaicāja Skudra.
Tāpat profesors norādīja uz jaunās valdības apņemšanos turpināt konsekventu pretlikumīgās Krimas aneksijas neatzīšanas politiku. "Kādēļ ZZS vaibsti? Tādēļ, ka vārds "pretlikumīgs" nenozīmē pretrunā ar starptautiskajām tiesībām. Tas nav viens un tas pats," viņš uzsvēra.
Skudra arī norādīja, ka ZZS un NA ietekme īpaši redzami punktos, kuri skar migrācijas politiku. "Deklarācijā teikts, ka valdība uzstās uz ilgtermiņa migrācijas krīzes cēloņu risinājumu, kas apturētu nekontrolēto migrācijas plūsmu, vienlaikus radot vienotu un efektīvu atpakaļ atgriešanas mehānismu personām, kuras nekvalificējas starptautiskās aizsardzības statusam un kurām nav likumīga pamata uzturēties ES teritorijā," pauda Skudra, kritizējot to, ka cēloņi šajā jautājumā nav nosaukti.
"Tas ir murgs. Kādus cēloņus risinās, ja tie nemaz nav nosaukti?" vaicāja profesors. Tāpat viņš norādīja, ka jaunās valdības deklarācijas teksta 89.punktā minēts, ka Latvija atbalstīs tikai tādu pozīciju, kas pieļauj ES dalībvalstīm brīvprātīgi uzņemt patvēruma meklētājus. "Tur faktiski uzrakstīts tas, ko vēlas NA un ZZS - pieļauj arī neuzņemt šos cilvēkus," skaidroja Skudra.
Pozitīvi Skudra vērtē to, ka deklarācijas tekstā iekļauts arī NATO, aizsardzībai nepieciešamā finansējuma palielināšana, stratēģiskā sadarbība ar ASV, kā arī kultūras sadaļā iekļautais. Tāpat eksperts pozitīvi novērtēja, ka jaunās valdības deklarācijā iekļauta sabiedrības novecošanas problēma un Latvijas iedzīvotāju emigrācija, kas neesot bijusi rodama demisionējušās premjerministres Laimdotas Straujumas (Vienotība) valdības deklarācijā.
Vaicāts, vai jaunās valdības deklarācijā salīdzinājumā ar demisionējušo valdību ir rodami vairāki pozitīvi faktori, profesors norādīja, ka šī nebūs jauna valdība, līdz ar to īpaši jauni punkti un fokusi nav atrodami. "Tā faktiski ir reorganizēta valdība, jauns vienīgi ir premjerministrs un daži ministri. Tie ir tie paši politiskie spēki un krēslu pārbīdes. Tā vienkārši nav jauna valdība," uzsvēra Skudra.
"Līdz ar to gaidīt no reorganizētas valdības jaunu politiku ir absurds," viņš uzskata.
Kā ziņots, aģentūra LETA publicējusi Māra Kučinska topošās valdības deklarācijas projekta pilnu tekstu, kas tiktu mainīts vien tādā gadījumā, ja sadarbības partneri norādītu uz kādu kļūdainu formulējumu. Kučinska valdības deklarāciju plānots parakstīt 11.februārī.