"Šī brīža ekonomiskajā situācijā mūsu piedāvājums ir būtisks atbalsts tūkstošiem ģimeņu, kuru bērni uzsāk skolas gaitas. Tāpēc mēs aicinam PTAC kā patērētāju kopējo interešu aizstāvi pajautāt pirmklasnieku ģimenēm, kā tiek novērtēts bezmaksas telefonu piedāvājums. Attiecībā uz PTAC aizrādījumu par Zelta Zivtiņas mājaslapas jaunumu ziņas virsrakstu “Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!”, varam paziņot, ka esam to ņēmuši vērā un jau novērsuši", norādīja Spoģis.
Viņš arī piebilda, ka šogad Zelta Zivtiņas pirmklasnieku telefonu kampaņas noteikumi ir identiski tādai pašai kampaņai pērn. "Pagājušajā gadā no PTAC puses nesekoja nekādas pretenzijas, no kā var secināt, ka Zelta Zivtiņa ievēroja labu reklāmas praksi. Tāpēc tagad esam patiesi izbrīnīti par PTAC atšķirīgo attieksmi vienādos apstākļos – sajūta ir kā loterijā. Vēlamies saprast šīs PTAC publiskās kampaņas patiesos iemeslus – vai valsts administratīvais resurss netiek izmantots konkurences ietekmēšanai", sacīja Tele2 komercdirektors.
Diena.lv jau rakstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot SIA Tele 2 reklāmas kampaņu Bezmaksas telefons pirmklasniekam! un tajā izplatīto reklāmas materiālu saturu (Bezmaksas telefons pirmklasniekam! Nokia 100, Ls 0, Obligātā kredīta atjaunošana Ls1,75/mēn., ZZ telefons pirmklasniekam par brīvu!), Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona!) ir atzinusi to par jebkuros apstākļos maldinošu un agresīvu komercpraksi un uzliek par tiesisku pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi.
Tele 2 reklāmās tiek lietoti apzīmējumi - bezmaksas, par brīvu un Ls 0, kas norāda, ka pirmklasnieki var saņemt bezmaksas telefonu, taču, lai to saņemtu, ir jāslēdz līgums uz 12 mēnešiem un ik mēnesi ir jāveic maksājumi vismaz Ls 1,75 apmērā. Šāda komercprakse ir jebkuros apstākļos maldinoša, jo pakalpojums tiek pasniegts kā bezmaksas, bet patērētājam ir jāmaksā vēl papildus maksas, - šajā gadījumā ik mēnesi jāatjauno kredīts noteiktas naudas summas apmērā. Turklāt dažās reklāmās vispār patērētājiem netiek sniegta informācija par obligāto mēneša maksājumu Ls 1,75 apmērā, norāda PTAC.
Atsevišķās reklāmās ietvertais paziņojums Pirmklasniek, nāc pēc sava bezmaksas telefona! nepārprotami ir tiešs aicinājums bērniem saņemt mobilo telefonu un izmantot konkrētā mobilo sakaru pakalpojumu operatora telekomunikāciju pakalpojumus. Šāda komercprakse uzskatāma par agresīvu, jo komercprakses īstenotājs reklāmā iekļauj tiešu bērniem adresētu aicinājumu iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu, vai arī pierunāt vecākus vai citus pieaugušos iegādāties preci vai saņemt pakalpojumu. Bērni ir viena no sabiedrības neaizsargātākajām daļām, kuri sava vecuma un zināšanu trūkuma dēļ ir viegli iespaidojami un kuri nodod tālāk informāciju vecākiem, lūdzot vai pat pieprasot vecākiem vai citiem pieaugušajiem iespēju saņemt mobilo telefonu, tādējādi pierunājot izmantot attiecīgo piedāvājumu.
Pagaidu noregulējums ir spēkā no tā pieņemšanas brīža līdz PTAC gala lēmuma pieņemšanai.