Modernizētajos vilcienos ir iestrādāta kvalitatīva apkures un kondicionēšanas sistēma, tiks uzstādīta jauna tipa pasažieru informācijas sistēma un jauni pasažieru sēdekļi. Būs jaunas durvis, kā arī vērienīgi tehniskie uzlabojumi, piemēram, augstas klases dīzeļdzinēji un hidrotransmisija.
Būvētāji gan neviļus liek noprast, ka ērtāk būtu bijis iegādāties jaunus vilcienus. Turklāt arī finansiālais ieguldījums vecajos ir tik iespaidīgs, ka pietuvojas jaunu vilcienu cenai.
Kaut gan Pasažieru vilciena (PV) dīzeļvilcienus modernizē piegādātāju apvienība, kas sastāv no vietējiem uzņēmumiem - Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR), Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas (DLRR) un VRC Zasulauks - , vilcienu atjaunošanā vietējie materiāli būtībā netiek izmantoti. "Šeit Latvijas produkcijas ir gaužām maz. Iemesls tam ir sertifikācijas prasības," skaidro RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts, rādot uz vēl nepabeigtu vilcienu. "Jūs šobrīd redzat finieri jeb saplāksni. Tas nāk no Somijas. Tā tas ir tāpēc, ka Latvijas finiera ražotājs neatbilst pēdējiem mašīnbūvas ugunsdrošības standartiem, līdz ar to mums nācās to iegādāties Somijā, kur tas jau bija laminēts ar metālu. To pašu es varu pateikt par ļoti daudz ko. Ja Latvijā būtu attīstīta mašīnbūve un būtu daudz pasūtījumu, tad arī vietējie ražotāji varētu atļauties nosertificēt." Sākumā apvienība mēģinājusi sertificēt pati, bet ļoti ātri sapratusi, ka krietni izdevīgāk ir iegādāties jau sertificētas detaļas.
Renovētie vilcieni ražoti septiņdesmito gadu beigās. Lai tiem piešķirtu svaigāku elpu, darbi sadalīti. RVR bija atbildīga par virsbūves darbiem, projektēšanas daļu un tā saukto ekipāžas daļu, proti, visu, kas ir zem vilciena. DLRR vairāk darbojās ap interjeru un mašīntelpu, bet VRC Zasulauks izjauca vecos vilcienus, vēlāk uzņēmās iestatīšanu un garantijas apkalpošanu.
Papildināts ar FOTO!
Visu žurnālistes Aļonas Zanderes rakstu No vecajiem tikai apvalks lasiet otrdienas, 22.septembra, laikrakstā Diena!