Laika ziņas
Šodien
Sniega pārslas
Rīgā -2 °C
Sniega pārslas
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Rosina nākotnē pārtraukt apvienotā sabiedriskā medija darbību reklāmas tirgū

Pārresoru koordinācijas centra PKC vadītā darba grupa, kas izvērtē valsts līdzdalību tās kapitālsabiedrībās, rosina nākotnē apsvērt iespēju apvienotajam sabiedriskajam medijam pārtraukt dalību reklāmas tirgū.

Sēdē, kurā izskatīts jautājums par valsts dalību VSIA Latvijas Televīzija un VSIA Latvijas Radio, darba grupa atbalstījusi ieceri apvienot šos abus medijus, izveidojot vienu, saglabājot kapitālsabiedrības statusu. Savukārt kā kapitāldaļu turētājs tiks noteikts jaunveidojamā Sabiedrisko mediju padome.

Tomēr ņemot vērā, ka kapitālsabiedrības darbības pamatmērķis ir sabiedriskā pasūtījuma kvalitatīva izpilde, nākamās regulārās vērtēšanas laikā būtu jāvērtē iespēja pārtraukt kapitālsabiedrības līdzdalību reklāmas tirgū, kā arī mainīt tās statusu, pārveidojot to par atvasinātu publisko tiesību juridisko personu.

Pret mediju apvienošanu sēdē iebildis Latvijas Pašvaldību savienības vecākais padomnieks Māris Pūķis. Viņš paudis pārliecību, ka apvienošana nebūtu lietderīga, jo saimnieciskie ieguvumi būtu minimāli, jo panākumus nosaka galvenokārt intelektuālais kapitāls, nevis tehniskais nodrošinājums. "Uzskatu, ka katra komercsabiedrība spēs lietderīgāk izmantot tās rīcībā nodotos resursus. Apvienošana rada risku, ka netiks nodrošināta pietiekama uzskatu daudzveidība, kas atbilst Latvijā pašlaik esošajai un arī nākotnē sagaidāmajai plurālistiskajai sabiedrībai," teicis Pūķis.

Kā ziņots, Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) 7.janvārī vienbalsīgi apstiprināja jaunā Latvijas sabiedriskā medija koncepciju, kas paredz piecu gadu laikā izveidot vadošo mediju Latvijā, apvienojot Latvijas Televīziju, Latvijas Radio un interneta platformas. Latvijas sabiedriskajā medijā paredzēts būtiski palielināt auditoriju - gan televīzijai (no 36% Latvijas iedzīvotāju 2012.gadā līdz 50% 2018.gadā), gan radio (no 25% līdz 44%) un internetam (no 0,5% līdz 30%), tā nodrošinot, lai 2018.gadā Latvijas sabiedriskais medijs ik dienas sasniegtu 75% Latvijas iedzīvotāju.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas