Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Diāna Galante: Mamma ir mana mūza

Diāna Galante ir starptautiski pieprasīta meikapa un stila māksliniece, taču atteikusi daudzus projektus, lai pēc mammas pasaulslavenās operdīvas Ineses Galantes lūguma pārņemtu mūzikas festivāla Summertime rīkošanu.

"Es jau no trīspadsmit gadu vecuma sapņoju kļūt par make–up stila mākslinieci, un mana mamma operdziedātāja Inese Galante ir mana mūza. Viņa bija mana pirmā modele," stāsta dziedātājas meita māksliniece Diāna Galante. Meikapa mākslā Diāna darbojas jau 16 gadus, un viņas karjera piedzīvojusi strauju, vērienīgu izaugsmi. Diānas darbu pārstāv starptautiskas aģentūras Šveicē un Vācijā, viņu aicina strādāt daudzās pasaules valstīs modes, reklāmas un kino industrijā. Pagājušajā gadā viņa vadīja Fashion Week Zurich 2012 grima mākslinieku komandu. Diāna Galante izpaudusies arī modes mākslā. Viņas radītā trikotāžas apģērbu līnija d’Galante tika izstādīta Parīzē Prêt-à-Porter, modes izstādē Pure Londonā un CPD izstādē Diseldorfā, kura notika prestižajā Night residence un pulcēja vairāk nekā 1400 modes sekotāju un ekspertu. Apģērbu līnija d’Galante bija gana pieprasīta ASV, Lielbritānijā, Francijā, Japānā. No šā gada Diāna Galante ir arī mūzikas festivāla Summertime — aicina Inese Galante direktore un producente. Nesen kopā ar pasaulslaveno operdīvu viņa ir nodibinājusi Ineses Galantes fondu. Tā mērķis ir atbalstīt Latvijas jaunos talantus, motivēt viņus augstāku mērķu sasniegšanai, kā arī izveidot kultūras platformu, kas būtu pieejama ikvienam Latvijas iedzīvotājam.     

Fragments no intervijas:

Jums ir spoža karjera savā mākslā, un jūs dzīvojat Vācijā. Kāpēc uzņēmāties starptautiska mūzikas festivāla rīkošanu Latvijā? Tas prasīs daudz laika, pūļu un nervu.

Mammai atteikt nav iespējams. Kad viņa man teica: nu ko, šogad taisām festivālu pašas saviem spēkiem? — es, protams, iesaistījos uzreiz un atteicu visus šīsvasaras projektus. Mammai vienmēr bijis noteikts priekšstats, kādam šim festivālam jābūt (līdz šim viņa to rīkoja kopā ar Hermaņa Brauna fondu). Savukārt es caur savas profesijas skatījumu varu tajā ienest jaunas vēsmas. Protams, zinu, cik tā ir milzīga atbildība. Tas ir kas pilnīgi jauns, jo tāda vēriena manā praksē nav bijis. Man tā ir skola. Uz priekšu!

Redzot mammu uz skatuves, jums pašai negribējās kļūt par operas mākslinieci? Kā uztaustījāt savu ceļu?

Jau no 13 gadu vecuma sapņoju kļūt par stila mākslinieci, un mamma vienmēr ir bijusi mana mūza. Viņa man deva pirmo iespēju. Pat tad, kad ļoti nogurusi atgriezās mājās pēc izrādēm, atļāva sevi krāsot, eksperimentēt ar viņas tēlu, ļaujot īstenot pirmos bērnības sapņus. Viņa ir ārkārtīgi silts, sirsnīgs, atvērts, pretimnākošs cilvēks, jo nācās būt arī ļoti pacietīgai. Tādi cilvēki ir retums. Mamma mani ļoti atbalstīja, kad sāku mācības Vācijā. Bija ļoti grūti, jo jāsāk no nulles un ir milzīga konkurence. Tāpēc nācās ļoti ilgi pierādīt sev un apkārtējiem, ka varu un gribu to darīt.

Kādu vidi un jomas jūs apkalpojat? Ko no jums gaida?

Daru visu, kas saistīts ar stila, koptēla veidošanu — sākot no grima modelēm, aktrisēm un beidzot ar dzīvokļa interjera dizainu. Man tiek dots konkrēts uzdevums. Piemēram, sagatavot modeļus reklāmas fotosesijai vai filmēšanai, vai kāda modes dizainera kolekcijas skatei. Kad vadīju Cīrihes modes nedēļas Fashion Week Zurich 2012 grima mākslinieku 12 cilvēku komandu, mans uzdevums bija slaveno modes dizaineru Džūljena Makdonalda un Roberto Kavalli ideju īstenošana šova laikā. Pasaulslavenie dizaineri ar mani pārrunāja, kādu tēlu piešķirsim šovam, lai atklātu to, ko viņi savā kolekcijā vēlas vēstīt. 

Kādas personības bijušas jūsu rokās?

Ļoti daudzas. Esmu daudz strādājusi ar pazīstamo vācu dziedātāju, dziesmu komponisti un televīzijas seju Sāru Konoru, kura ir jauniešu elks. Sadarbojos ar amerikāņu kinorežisoru un producentu Oliveru Stounu, ar Holivudas kinoaktieri Kolinu Farelu un ar deviņdesmito gadu topmodeli Nadju Auermani. Viņa ir modes dieviete, kuru fotomākslinieks un režisors Pēters Lindbergs pasludināja par savu mūzu. (Savukārt slavenais modes guru Valentīno bija sajūsmā par Auermanes vizuālo līdzību ar Marlēni Dītrihu.) Ļoti ilgi sadarbojos ar vācu modes mākslinieci Jeti Jūpu, slavenās modes un kosmētikas kompānijas JOOP izveidotāja Volfganga Jūpa meitu, tāpat esmu veidojusi gan amerikāņu, gan Eiropas dziedātāju skatuves un reklāmas tēlus. Man patīk veidot vispārējo stilu no sejas grima un frizūras līdz kurpēm. Tagad manā ziņā ir arī festivāla Summertime dizains. Man par to ir savs priekšstats un pieredze. Vēlos panākt, lai arī operai būtu mūsdienīgs izskats, lai tā nebūtu sastingušu formu un normu varā. Jābūt savai sejai — tādai, ko cilvēki ievēro: klasika, taču ir laikmetīga!

Latvijā sadarbojos ar žurnālu L’Officielle, Vācijā un visā pasaulē strādāju ar Vogue, Harper’s Bazaar, Elle, Glamour, Madamme. Mani pārstāv trīs aģentūras — divas Vācijā un viena Šveicē. Piedāvājums ir ļoti liels, un talantīgu mākslinieku ir ļoti daudz. Priecājos, ka izvēlas mani. 

Ar zvaigznēm ir grūti strādāt? 

Es izaugu ievērojamas operdziedātājas ģimenē, mūsu Operas aizkulisēs, tāpēc man nav pietātes vai baiļu: ooo, zvaigzne! Tomēr esmu ievērojusi: jo veiksmīgāks un slavenāks mākslinieks vai modelis, jo relaksētāks, atsaucīgāks. Grūtāk strādāt ar tiem, kuriem sevi vēl jāpierāda. Bet tam nepievēršu uzmanību, jo uzskatu, ka nevienam nav tiesību slikti izturēties pret citiem. Strādājot uzņemšanas laukumā vai studijā, ir izveidojušās vairākas jaukas draudzības. Pirms daudziem gadiem strādāju ar Universal Film. Tā bija pirmā darba pieredze Vācijā, un mums visiem ļoti grūts laiks, jo filmēšana ilga pat septiņpadsmit stundu dienā. Tā bija tik intensīva un blīva kopābūšana, ka joprojām cits citu apsveicam dzimšanas dienās. Daži no viņiem atbrauca, kad rīkoju savu modes šovu. Dažreiz mūsu ceļi krustojas Vācijā. Joprojām draudzējamies ar slaveno aktieri Leonardu Lanzingu. Tagad ar prieku redzu, kā toreiz jaunie vācu aktieri ir attīstījušies un redzami daudzās populārās filmās.

Nav žēl, ka jūsu māksla ir tikpat gaistoša kā mūzikas skaņas, jo grimu vakarā nomazgā?

Tā ir ilūzija uz vienu dienu. Līdzīgi izrādēm. Atceros, kad biju vēl maza, ļoti pārdzīvoju, redzot, ka mamma savās operlomās mirst. Uztraucos, jo ticēju tam, ko redzu: ko nu?!? Mani mierināja: neuztraucies, mamma pārnāks mājās. Daudzas sejas, arī slavenību, bez grima ir neizteiksmīgs audekls. Studijā ienāk populāra modele, un redzu, ka viņas seja neizskatās ne pēc kā. Tā ir pavisam blāva, no tās nestaro personības individuālais šarms, nav ne iezīmības, ne spilgtuma. Bet pēc pēdējā otas vilciena šī jau ir pavisam cita seja. No studijas iziet pilnīgi cits cilvēks, vizuālais tēls ir pārvērties par visiem 180 grādiem!

Visu interviju ar Diānu Galanti lasiet 21. jūnija žurnālā Sestdiena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

Žurnāla "SestDiena" publikācijas

Vairāk Žurnāla "SestDiena" publikācijas


Aktuāli

Spoku redzēšana saistīta ar miega paralīzi

Kokiem lapas nobirušas, vakari kļuvuši neomulīgi tumši, un veļu laiks rit pilnā sparā. Ja var ticēt latviešu folklorai, šis ir pateicīgākais gada periods, lai savām acīm redzētu spokus. Bet vai ...

Šonedēļ SestDienā

Vairāk Šonedēļ SestDienā


SestDienas salons

Vairāk SestDienas salons


Pasaule

Vairāk Pasaule


Politika

Vairāk Politika


Tēma

Vairāk Tēma


Pieredze

Vairāk Pieredze


In memoriam

Vairāk In memoriam


Tuvplānā

Vairāk Tuvplānā


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


Latvijai vajag

Vairāk Latvijai vajag


SestDienas receptes

Vairāk SestDienas receptes


Dienasgrāmata

Vairāk Dienasgrāmata