Vai deguns spēj nogurt? Nu tā pamatīgi. Tā, ka vakarā negribas paostīt pat gardu itāļu ēdienu. Tā, ka vēl vismaz dažas dienas vēlme izjust smaržas ir pagaisusi un negrib atgriezties.
Jāatzīst, nekad dzīvē nebiju domājis par šādu jautājumu, līdz aizvadītajā nedēļā Milānā sanāca iemaldīties vienā no prestižākajiem parfimēru pulcēšanās pasākumiem Esxence. "Iemaldīties" ir visprecīzākais apzīmējums, jo ar smaržu pasauli līdz šim bijušas visai neitrālas attiecības. Kā neskaitāmi citi cilvēki, esmu izgājis cauri smaržu mākonim lidostu un tirdzniecības centru parfimērijas veikalos, īsti neiedziļinoties niansēs, ik pa laikam iegādājies kādu smaržu flakonu, ar ko bagātīgi sevi apsmidzināt īpašākās dienās. Tas arī viss.
Pilnīgi noteikti neesmu īstais cilvēks, kurš detalizēti aprakstīs smaržas nianses un jūsmos par jasmīnu saspēli ar vaniļu vai muskatriekstu, tomēr žurnālista ziņkāre kombinācijā ar dzīves neizdibināmajiem līkločiem radīja iespēju divas garas dienas pavadīt Milānas konferenču centrā Allianz MiCo. Tur no 19. līdz 22. februārim jau 15. reizi risinājās parfimērijas festivāls – vērienīga, krāšņa izrāde, kurā smaržu meistari cenšas pārsteigt apmeklētājus ar unikālām smaržu kombinācijām un neredzētiem pudelīšu dizainiem. Un, protams, visdažādākajos veidos sacenšas par izplatītāju, ietekmētāju un pircēju uzmanību.
TŪKSTOŠIEM SMARŽU
Un te nu es esmu – milzīgā konferenču zālē, kurā cieši blakus cits citam izkārtojušies gandrīz četri simti zīmolu. Kā ierasts, lielākie ražotāji uzstādījuši pamanāmākus stendus tuvāk ieejai, mazākie nostumti maliņā, bet cenšas izcelties ar piesaistošu iekārtojumu vai aktivitātēm. Katram dalībniekam ir vismaz 5–10 dažādi flakoniņi, bet citiem pat vairāki desmiti, tādēļ bez pārspīlējuma varētu teikt, ka Esxence varēja paostīt vismaz pāris tūkstošus atšķirīgu smaržu, ja tas vispār kādam ir pa spēkam.
Visu rakstu lasiet žurnāla SestDiena 28. februāra - 6. marta numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!