Kā liecina pētījums - 78% respondentu, kuriem ir hipotekārais kredīts, šo rēķinu uzskata par prioritāti. Savukārt 51% respondentu, kuriem ir līzings, šo rēķinu apmaksātu kā pirmo. Salīdzinoši mazāku nozīmi rēķina apmaksai piešķir iedzīvotāji, kuriem jāveic ikmēneša patēriņa kredīta maksājums vai maksājums par precēm, kas iegādātas uz nomaksu. Salīdzinoši viszemākā pienākumu izjūta ir pret ikmēneša TV rēķiniem.
"Pētījuma rezultāti parāda, ka iedzīvotāji pret savām kredītsaistībām izturas ar lielu atbildību. Arī savā ikdienas darbā redzam, ka iedzīvotāji sākuši vairāk pārdomāt un plānot savus izdevumus - primārais ir maksājums par savu mājokli, kam pakārtoti citi izdevumi, piemēram, maksa par kabeļtelevīziju, internetu un mobilo telefonu," saka Dzintars Kalniņš, Swedbank Privārpersonu kreditēšanas daļas vadītājs.
Sniedzot atbildes par rēķiniem, kādi vispār ik mēnesi ir jāapmaksā, iedzīvotāji visbiežāk norādījuši rēķinu par elektrību, kam seko interneta un mobilā telefona rēķins. Tiem seko maksa par ūdeni, samaksa par dzīvokļa/ mājas apsaimniekošanu, kā arī televīzijas un apkures rēķini.