Diena jau rakstīja, ka Eiropas Parlamentā (EP) apspriestā Mobilitātes pakotne I ietver gan kravu autotransporta braukšanas un šoferu atpūtas laika aprēķināšanu, gan šoferu atalgojuma noteikšanas principus, gan vēl daudzus citus aspektus.
Rietumi pret Austrumiem
"Mobilitātes pakotne I ir, tā sakot, karsts temats, jo ES dalībvalstīm ir atšķirīgas intereses – Rietumeiropas valstīm ir savas intereses, bet Centrālās Eiropas un Austrumeiropas valstīm ir citas – un ļoti atšķirīgas – intereses. Ir sācies trialogs (trīspusējs process, kurā piedalās ES Ministru padome, Eiropas Komisija un EP), kas turpināsies vismaz līdz novembra beigām. Kopumā līdz šā gada beigām, kamēr Somija ir prezidējošā valsts ES Padomē, paredzēti vairāki sarunu raundi. Ir jārēķinās ar to, ka rezultāts var būt neizdevīgs Centrālās Eiropas un Austrumeiropas valstu interesēm," skaidro EP deputāts no Latvijas Roberts Zīle (Eiropas Konservatīvo un reformistu grupa/NA Visu Latvijai!-TB/LNNK), kurš strādā EP Transporta un tūrisma komitejā.
EP deputāts arī uzskata, ka autokravu pārvadājumu kompāniju problēma Latvijā ir tā, ka trūkst nozares organizācijas, kura pārstāvētu tos autokravu pārvadātājus, kas orientējas uz Rietumeiropas tirgu. "Organizācija Latvijas auto apvieno tos uzņēmumus, kuri strādā Krievijas un citu NVS valstu tirgos. Savukārt tie autokravu pārvadātāji, kuri strādā Rietumeiropas tirgū, nav apvienojušies nekādā organizācijā, un tāpēc Satiksmes ministrijai pat nav ar ko runāt, jo ministrija nevar veidot sadarbību ar konkrētiem uzņēmumiem, bet gan tikai ar nozares organizāciju," uz nepilnībām autokravu pārvadājumu biznesa vidē norāda Zīle.
To, ka transporta jomā "lielākā cīņa ir par Mobilitātes pakotni I," uzsver arī EP deputāts no Latvijas Andris Ameriks (Sociālistu un demokrātu progresīvās alianses grupa/GKR), kurš arī darbojas Transporta un tūrisma komitejā. "Strīdīgie temati, ir, pirmkārt, par to, ka – ja automašīna no Rīgas aizved kravu uz Parīzi, tad nedrīkst Parīzē paņemt citu kravu un braukt ar kravu no Parīzes uz Berlīni, bet automašīnai tukšai jābrauc mājās uz Latviju.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena pirmdienas, 28. oktobra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
līmenis vēlēšanās
Juris
LaidzīvoGrētaTūnberga!