Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +18 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

Meļņiks: Elektromobilitātes atbalsta dīvainības

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
ģeniāli
ģ
Tātad Latvija, pādodot emisijas kvotas, kas palikušas pāri dēļ ražošanas atpalicības, plāno tās iztērēt iegādājoties preces, kas netiek ražotas Latvijā? Lieliski. Par savām emisijas kvotām atbalstam citu valstu ekonomiku. Tas ir kā zelta mainīšana pret stikla krellītēm Jaunajā pasaulē.
Arnis Bergs
A
Elektromobiļu ieviešana ir tikai viens no pasākumiem Eiropas un pasaules transporta sistēmas pārveidošanā, ar mērķi samazināt atkarību no naftas produktiem. Pārveidošana ilgs daudzus gadus, līdzīgi kā dīzeļdegvielas plašākas izmantošanas ieviešana, tai nosakot periodu ar pazeminātiem nodokļiem.
  • 0
  • 0
Fredis
F
Muļķības! nekādi elektrovelosipedi nav vajadzīgi. Pietiek ar parastajiem mehāniskajiem.
viesis
v
Nu, sponsorēt 100 mašīnu iegādi un uzlādes tīkla izveidi tām, tiešām ir bezjēdzīga līdzekļu izšķiešana. Starp citu, tiem, kuri šeit min, ka Igaunija arī tā dara, Igaunija, starp citu, daudz vairāk kā Latvijas valsts, atbalsta arī jaunās ģimenes, diemžēl šajā jomā nezin kāpēc neviens Latvijā nevēlas sekot Igaunijas piemēram, lai gan tas valstij ir daudz veselīgāks, nekā dažu eletromobīļu iegādes sponsorēšana....
Reāli
R
vai LV ir jau nopērkams kāds sērijveidā ražot e-auto modelis?
Arnis ET
A
Nissan Leaf un e-NV200, VW e-Up!
  • 0
  • 0
J
Stulbums jau tajā, ka, lādējot akumulatoru, elektrība tiek ražota labākajā gadījumā TEC no gāzes, kur izmeši tiek mazāk attīrīti kā el. mobilī, nerunājot par aķu ražošanu ... Kur ekoloģija? Stulbums, jā! ASV prognozē, ka līdz 50. gadam elektromobiļu skaits nepārsniegs 1%. Kā Āfrikā, padzirdējuši latvieši par spožiem spogulīšiem un steidz iegādāt.
Arnis ET
A
Latvijā ap 60% no pašu saražotās elektrības iegūst HES - Daugavas un mazākās ūdens stacijās. Par ekoloģiju - elektromotora lietderības koeficients 95%, iekšdedzes dzinējiem - 20-40% .
  • 0
  • 0
Lapsis
L
Arguments par citu valstu atbalstīšanu ir absurds. Ko tad mēs pašlaik, ar Latvijā iegūtu naftu un Latvijā ražotiem auto braucam? Izdomājiet loģiskākus pretargumentus, ja jau dikti vajag kasīties.
Lapsim
L
Es braucu ar Latvijā ražotu divriteni. Drīzumā likšu klāt Latvijā ražotu elektropiedziņu.
  • 1
  • 0
Vello
V
Ir jau jauki braukt ar elektrovelosipēdu jaukā maija vakarā, bet ko jūs darītu šodien? Nopirktu riepas ar radzēm (dārgākas, nekā automašīnai), bet vienalga jūs apšķiestu ar sālsūdeni garām braucošs džips.
ak tu nabadziņš!
a
Žēlo sevi, bet par Latvijas pasta pastniekiem nekāda rūpe? Viņi ar saviem divriteņiem brauc ziem un vasaru. Un bez kādām tur īpašajām ziemenēm.
  • 2
  • 1
Arnis ET
A
Kāpēc Igaunijā, līdzīgi kā daudzās valstīs, kas elektromobiļus neražo, atbalsta gan elektromobiļu iegādi, gan uzlādes infrastruktūras izveidi?
bubulim
b
Zināšanai: latvijā jau šobrīd ir vairāki uzņēmumi, kas ražo divriteņus. Arī elektriskos.
  • 0
  • 0
bubulis
b
Starp citu Latvijā ražo akumalatorus un elektrību. Varētu padomāt, ka Latvijā ražotu tautai nopērkamus velosipēdus, automašīnas vai benzīnu.
  • 0
  • 0
Arnim ET
A
Tiešām, kāpēc gan igauņi atbalsta citu valstu industrijas!? Un kāpēc mums viņus jākopē?!
  • 3
  • 0
ss
s
Atvalstu
:)
:
nauda ir tik cik viņa ir ko čīksti? es ar gribetu elektroauto, bet pat ar visu atbalstu nepavilktu cenu noteikti. par tiem elektrovelosipediem. nu kāda no tiem jēga? ja esi velo cienitājs tad ari pedāļus proti mīt. nav jau mašīna to iegādē tiešām neredzu jēgu. turklat ja atceramies pamatdomu-izmešu samazināšanu, tad ritenis izpludes gāzes nerada, atiecigi nav mērķauditorija. autors kā vienmer temu apgramstijis, pa ausu galam ko saklausijis. ar galvu nedraudzejoties ātri ātri uzrakstijis:)
to :)
t
Apgaismo par to matemātiku - kā var gadā nobraukt virs 50 000, vienlaikus - dienā reti pārsniegt 100 km robežu?????
  • 0
  • 0
:)
:
es gribetu redzet kā tu veiktu manu ikdienas soli ar divriteni, kaut elektrisko. gada laikā nobraucu 50 000 vismaz, šogad liekas ka bus pat vairāk. attālumi nav milzigi reti virs 100 km bet katru dienu. 90% varetu nobraukt ar vienu uzlādi un ja vel ātrās uzlādes iespēja pastāves tad vispār nav problēmu
  • 2
  • 0
:))
:
Ja reāli gribam samazināt piesārņojumu, ir nevis jāaizvieto vienas mašīnas ar citām, bet jāpārvilina mašīnās braucošie uz citu transporta veidu. Skaidrs, ka mašīnās braukt radušiem nav lielas motivācijas pārsēsties uz velo. Cita lieta - ja tas ir elektrovelosipēds. Var mīties un var arī nemīties, pilsētā tiek uz priekšu ātrāk kā ar auto, nav jāsatraucas par stāvvietu - pieslēdz pie statīva, bet akumulatoru paņem līdzi uz darbu. Ērti, ekspluatācijā lēti un turklāt stilīgi! Tur jau tā fīča!
  • 5
  • 1
Pašvaldības darbinieks
P
Mēs jau nu gan neļautu darbiniekam vismaz pusstundu dienā dirnēt tādā ātrās uzlādes stacijā. Viņam tak par to "darbu" arī alga jāmaksā! Tad jau labāk lai brauc ar to, kas ir vai iet ar kājām.
Arnis ET
A
Vai pašvaldību darbiniekiem nav pusdienu pārtraukuma - ēdienreizes - vismaz 30 minūšu garumā?
  • 0
  • 0
haha
h
Bet vadītājam? Par darbiniekiem te neiet runa.
  • 0
  • 0
J
Blati - lobiji! Dažiem labiem cilvēkiem vienkārši sakārojās pastūrēt elektromobili.
Viesturs Silenieks
V
Latvijā pirmā vietā mirstība ir no mazkustīga dzīvesveida radītām slimībām. Gadā mirst ap 15'000 cilvēku. Tas ir teju 1 Maxima dienā, bet tas tiek uztverts normāli. Pēc Ekonomistu pētījumu datiem, Latvijas ekonomikai vienas dvēseles cena ir ap 320'000 Euro. Tātad gadā mēs kā valsts, kā ekonomika, kā nācija no pāragras viņsaulē aiziešanas zaudējam miljardus. Taču valdība tā vietā, lai ieteupītu valsts budžeta līdzekļus medicīnas uzturēšanai, liekot cilvēkiem kustēties ar divriteņiem un tādejādi pagarinātu mūža ilgumu, atbalsta elektriskos auto, lai turpinātu maz kustēties. Par 5 miljoniem Euro būtu iespējams iegādāties līdz pat 25'000 velosipēdu. Tā būtu "revolūcija" pasaules mērogā. Taču mūsējie priecāsies par maksimāli 100 automašīnām un dažām uzlādes stacijām, kuras investors var atpelnīt nevis saņemot naudu par auto uzlādi, jo tā kā elektroauto skaits ir niecīgs un tos var lādēt arī mājās, darbā, tad biznesa pamatā visdrīzāk ir uzstādīt lētas uzlādes stacijas norādot to iepirkuma cenu kā ļoti augstu, tādejādi pelnot tikai uz naudas apgūšanu uzstādīšanas brīdī, nevis uz servisu. Nesaimnieciska, nevalstiska un pat kaitniecīga pieeja.
:)
:
vispār es te oponeju tiem idiotiem kas apgalvo ka visus uz divriteņa var usedināt, un nu tik iestāsies vispāreja eiforija. tā ir neliela daļa kas auto var nomainit pret riteni. bet ja butu iespeja, tad elektroauto butu kulaks uz acs
  • 2
  • 2
to :)
t
Runā tā, itkā viņai būtu iespēja pretendēt uz elektroauto iegādi :)
  • 1
  • 1
:)
:
veļuks ir laba lieta, bet ir tāda lieta kā klimatiskie apstākļi. man sieviete skolotāja, skola 5 km attālumā, ritenim ideāli, bet nu viņa nez kāpec negrib ziemā pa nešķuretu ceļu braukt, vai lietus laikā slapju vistu klases priekšā tēlot:)
  • 3
  • 1
Arnim ET
A
Protams, ne visi var pārsēsties uz velo, bet liela daļa noteikti var. To redzam pēc tā, ka uz darbu ar riteni braucošo skaits ikgadu pieaug par ~20%. Un nelielās kravas ar riteni pārvadāt daudz ērtāk, nekā auto, to pierādījuši velokurjeri, sākot izmantot kravas velosipēdus.
  • 2
  • 0
Arnis ET
A
Liela daļa Latvijas iedzīvotāju nevar ikdienā izmantot velosipēdu, t.sk., elektrisko, kā arī ar velosipēdiem nepārvadāsim kravas, vai tomēr šai jomā Latvijai izvēlēsimies kādu īpašu, unikālo, attīstības ceļu?
  • 3
  • 2
Senais
S
Redzam, ka šķietami progresīvi, saprātīgi cilvēki, paviršības vai dīvainu apsvērumu vadīti, pieņem lēmumus, kas valstij dod visai minimālu labumu... =============================== Tas vienkārši ir turpinājums, kā jau tagadējā valdības vadītāja, redzot, bijušās valdības atkāpšanās deklarācijas beigās, iekaviņās rakstītos - turpinājums sekos- solīja.
zvirbulēns
z
Valdībai šī ākstība vispār nebija jāatbalsta! Tas nav valdības uzdevums!
  • 6
  • 3

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Drošība – aktualitāte Eiropā

Aizvadītajā nedēļā Strasbūrā noritēja Eiropas Parlamenta (EP) pirmā šī rudens sesija, un līdz ar to darbu ar pilnu jaudu ir sācis jūnijā ievēlētais EP sastāvs.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē