"Protams, varu teikt, ka "Lidl" pilnīgi noteikti tirgū ieviesīs korekcijas, un to sajutīs visi Latvijas tirgū esošie mazumtirgotāji - citi vairāk, citi mazāk. Pirmajā brīdī būs milzīga ažiotāža, cilvēku interese par kaut ko jaunu vienmēr ir liela. Tas ir pareizi un tikai normāli, taču tas būs uz brīdi, un cilvēki pamazām atgriezīsies pie pārbaudītām vērtībām. "Lidl" noteikti iegūs daudz lojālu klientu, taču diez vai lielākā daļa no tiem būs "Elvi" šī brīža pircēji. Mēs vairāk esam reģionāls veikalu tīkls," teica Vārtukapteine.
Viņa pauda viedokli, ka līdz ar "Lidl" veikalu darbības sākšanu mazumtirgotāju klientu plūsma sadalīsies, taču atzina, ka ir grūti pateikt, kuram no pašreizējiem veikalu tīkliem klienti tiks atņemti visvairāk.
"Redzot Lietuvas pieredzi, jāsecina - "Lidl" nebūt nav tik ļoti unikāls veikalu tīkls. Jā, viņu stratēģija ir sevi pieteikt kā zemu cenu veikalu, bet kaut kādā brīdī cenas stabilizējas vietējā tirgus līmenī, piedāvājums kļūst atbilstošs vietējai tirgus situācijai - nav tā, ka kāds tīkls visu laiku uztur dempinga cenas. Šādas pieredzes, vismaz Lietuvas gadījumā, nebija un, domājams, ka Latvijā "Lidl" ienākšana būs līdzīga kā kaimiņvalstī. Protams, ka arī mēs jutīsim "Lidl" ienākšanu, bet ceram, ka šo gadu laikā esam ieguvuši pietiekoši lojālus pircējus," sacīja Vārtukapteine.
Tostarp "Elvi Latvija" komercdirektore minēja, ka "Elvi" darbības virziens ir vērsts uz vietējo ražotāju atbalstu. "Mēs savu vietu tirgū esam iekarojuši un noturējuši, mums ir daudz lojālu klientu, kuri nestaigā pa citiem veikaliem, dzenoties pēc vienas akcijas cenas. Mūsu virziens ir vietējo ražotāju atbalstīšana," teica Vārtukapteine, piebilstot, ka "Elvi" neuztver "Lidl" kā veikalu tīklu, kas būtu līdzīgs "Elvi".
Jautāta, kāda ir konkurence reģionos, Vārtukapteine norādīja, ka Kurzemē ir diezgan sīva konkurence mazumtirdzniecības veikalu vidū, kā arī Vidzemē ir daudz labu veikalu. "Klients reģionos ir diezgan prasīgs pircējs - ir mīts domāt, ka lauku cilvēkiem vēlmes ir piezemētākas nekā Rīgā, tā nebūt nav. Cīņa par pircēju ir asa arī reģionos. Mazumtirdzniecība ir ļoti dinamiska nozare un šis tirgus ir ļoti konkurējošs, kur visu laiku viens otru mēģina pārspēt," uzsvēra Vārtukapteine.
Kompānija "Elvi Latvija" reģistrēta 2010.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 2820 eiro. Kompānijas kapitālā 50% pieder Imantam Rendeniekam, 25% - SIA "Realto Capital" un 25% - SIA "Vita mārkets". "Elvi Latvija" ir mazumtirdzniecības zīmola "Elvi" . "Elvi Latvija" ir 26 franšīzes partneri.