Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 27. aprīlis
Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne

Taxify paliks Latvijā, bet kopbraukšanas likumā saskata virkni problēmu

Taxify Latvia turpinās uzņēmējdarbību Latvijā, jo galvenie problēmjautājumi kopbraukšanas likumā ir laboti, taču taksometru lobija iespaidā ir palikušas vairākas prasības ar mērķi samazināt potenciālo pakalpojumu sniedzēju skaitu, portālam Diena.lv sacīja uzņēmuma reģionālais vadītājs Juris Krūmiņš.

Portāls Diena.lv jau vēstīja, ka otrdiena valdībā apstiprināti Pasažieru komercpārvadājumu ar vieglo automobili noteikumi, kas paredz ieviest Latvijā kopbraukšanas regulējumu atbilstoši 2017. gada 28. septembrī pieņemtajiem grozījumiem.  Komentējot valdības apstiprināto redakciju, Krūmiņš Diena.lv sacīja: "Izņēma dažus punktus, kas mums nepatika, bet ir palikušas birokrātijas prasības, ar ko esam neapmierināti".

Viņš skaidroja, ka valdībā atbalstītā redakcija nosaka, ka personai, kura vēlēsies sniegt kopbraukšanas pakalpojumu, vienīgā iespēja būs reģistrēt uzņēmumu. Krūmiņš uzskata, ka "pašnodarbinātā reģistrācija ir daudz ērtāka, bez papildu birokrātijas, bet nodokļu nomaksa Latvijai ir vienāda." Tas esot rets gadījums, ka kādā nozarē Latvijā neļauj personai strādāt kā pašnodarbinātajam. 

Tāpat Taxify neapmierina, ka persona varēs izmantot tikai uz savu vārdu reģistrētu transporta līdzekli. 

"Šim ierobežojumam arī ir grūti saskatīt leģitīmu mērķi, ja es, piemēram, esmu students, man nav pašam savas automašīnas, bet man brīvdienas ir brīvas, es gribu nopelnīt papildus ienākumus un atbilstu visām pārējām prasībām, bet tomēr nevaru paņemt savas mammas vai tēva automašīnu, lai veiktu pārvadājumus," likuma punktu kritizēja Krūmiņš. Viņaprāt, ierobežojumi veikti, lai būtu pēc iespējas mazāk cilvēku, kuri būtu gatavi piedāvāt pakalpojumus.

Krūmiņš norādīja, ka "tas viennozīmīgi ir taksometru lobijs". Tirgū ir ienācis jauns konkurents un tehnoloģijas - taksometru nozare ar to nav mierā, jo samazināsies tirgus daļa. 

Iepriekš, kā portāls Diena.lv jau vēstīja, Taxify bija minējuši, ka, ja pieņemtu grozījumus tā brīža redakcijā, uzņēmums varētu pamest Latviju. Krūmiņš apstiprināja, ka ir veikti grozījumi divos galvenajos punktos, kas Taxify ievērojami apgrūtinātu darbību un mudinātu pamest Latviju - proti, sākotnēji bija iestrādāta prasīja, ka visi dati uzņēmuma jāglabā Latvijā, bet, ņemot vērā, ka Taxify darbojas 25 citās valstīs un visi dati centrāli tiek glabāti Vācijā, šāda sistēmas pārstrādāšana, iespējams, būtu pārāk neizdevīga lielo izmaksu dēļ. Tāpat arī veiktas izmaiņas punktā, kas noteica sociāla nodokļa maksāšanu, pirms saņemta taksometra vadītāja kartiņa. 

Pašlaik uzņēmums turpinās darbību Latvijā.

 

Top komentāri

vasja
v
taxi no vecrīgas uz juglu 1) no ielas 15,- 2) pa telefonu baltic taxi ~13,- 3) pa telefonu panda/sos ~10,- 4) taxify ~8,-
taida9
t
Kā klients varu teikt tikai pozitīvu par Taxify,kopš tā ienākšanas tirgū citus takšus neizmantoju-pakalpojums ir pārskatāms,kvalitatīvs,turklāt viņi tiešām uztraucas par pārvadājumu kvalitāti-kurš katrs nemaz nevar strādāt,ir virkne prasību gan pret mašīnu,gan vadītāju. Turklāt daudzās pasaules valstīs šis ir veiksmīgi ieviests,kāpēc mums stagnātiski jaturās pie vecās kārtības...ar bieži vien neapmierinātiem,valsts valodu nezinošoem taksistiem,kas ir tā pārstrādājušies,ka pat gadiem ilgā pieredze neglābj no avārijas situācijām...
bandītus ārā
b
Ļeņins miris, bet viņa idejas uzvar! Celtnieks, kurš grib ''piepelnīties'', tātad viņam acīmredzot pamatdarbā nemaksā, sāk haltūrēt ''kopbraukšanas nozarē''. Savukārt taksists, kuram jau tagad nav viegli, būs spiests haltūrēt, piemēram, ''kopcelšanas nozarē''. Labi, pie elektroinstalācijām viņu nelaidīs, bet pindzeli viņš taču prot turēt un labāk vai sliktāk nokrāsos visu, kas vajadzīgs! Rezultāts - profesionāļu vietā sarodas visādi brīnumi bez pieredzes un kvalitātes garantijām!
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Meklējot atbildīgos, jāsāk ar Āboltiņu

Jaunās Vienotības toreizējais ģenerālsekretārs Artis Kampars 12. Saeimas vēlēšanu naktī uzstājīgi lūdzis IT kompānijai SOAAR, kura gadiem ilgi gādāja par vēlēšanu tehnisko norisi, lai tās vadītājs Re...

Viena uzņēmuma likums

Absolūtā triecientempā valdībai un Saeimai "cauri tika izdzīti" grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību, kas paredz valstij iespēju iegādāties jaunemitētus fiksēta ienākuma vērtsp...

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē