Rīgas domes Satiksmes departaments uzstājis, ka vairāki Augusta Deglava ielas tilta balstu mērījumi apliecina, ka auto satiksmi pār tiltu var atjaunot. Kā jūs skatāties uz šo situāciju – tiltu varēja turpināt ekspluatēt?
Es negribētu spekulēt konkrēti par Augusta Deglava ielas pārvada situāciju, jo, lai arī man ir aptuvens priekšstats, detalizēti nepārzinu šī objekta rekonstrukcijas plānu un līdz šim veiktās pārbaudes (intervija notika 25. aprīlī – red.).
Acīmredzot Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) neuzskatīja, ka tam iesniegtie materiāli bija pietiekami izsmeļoši, lai bez papildu informācijas piekristu pārvada atjaunošanas projekta autoru viedoklim.
Labi, tad parunāsim par iesaistītajām institūcijām un to pilnvarām. Dažus inženierus un būvekspertus pilnvaro pašvaldība, citi pārstāv BVKB. Vai būtu vajadzīgs un iespējams paplašināt BVKB pilnvaras, jo tas varēja likt apturēt Augusta Deglava ielas tilta rekonstrukciju, bet neļāva tur apturēt satiksmi?
Normatīvajam regulējumam vajadzētu būt tādam, lai visiem būtu skaidrs un noteikts ātras rīcības plāns vai shēma jebkurai situācijai saistībā ar būvju ekspluatācijas drošuma jautājumu. Taču šobrīd situācija nav viennozīmīga. Specifiskās situācijās objektu īpašnieki dažkārt var pat nepārtraukt ekspluatēt būvi, kaut pastāv bažas par tās drošumu. Savukārt tādai institūcijai kā BVKB, kas pārrauga publisku būvju ekspluatāciju, praktiski nav iespējams sasniegt tādu kapacitāti, lai koncentrētu visu valsts labāko būvekspertu resursus, kas kompetenti un neitrāli varētu formulēt labāko un pareizāko rīcības variantu katrā atsevišķā gadījumā.
BVKB vienkārši nespētu pastāvīgi algot, piemēram, Latvijas labākos un kompetentākos konstruktorus, projektētājus, kam ir plašas zināšanas, ilgstoša pieredze un kas līdz ar to objektīvi lemtu šādos gadījumos.
Šie eksperti savos tiešajos darbos, strādājot projektēšanas birojos, nopelna nesalīdzināmi labākas algas. Darbojoties tikai BVKB ietvaros, noslodze ar ļoti sarežģītu situāciju risināšanu var nebūt tik liela. Turklāt, strādājot tieši atbilstīgi savam profilam, proti, projektējot, konstruktori krāj pieredzi.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena otrdienas, 30. aprīļa, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
.
Sifs
Nonsenss!