Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Kurš atbildēs: Bez Eiropas naudas ceļus labosim?

Ceļinieki ir satraukušies (un domāju, ka pamatoti) par to, kā valsts spēs finansēt ceļu uzturēšanas darbus pēc tam, kad būs izžuvušas Eiropas naudas bagātīgās upes. Šobrīd, lielā mērā pateicoties tām, varam runāt par strauju valsts ekonomisko attīstību, taču šis ir arī laiks, kad jābūt skaidrībai par to, kā dzīvosim tālāk, kā ilgtermiņā pašu spēkiem tiksim galā ar visām vajadzībām.

Vēl vairāk – šī skaidrība jānostiprina normatīvajos aktos kā ikgadējas saistības, lai neatkarīgi no tā, kurš vēlākajos gados būs pie varas, mums visiem būtu drošība, ka ceļu vajadzībām nepieciešamais finansējums būs paredzēts ikgadējā budžetā.

Te būtiski piebilst, ka ceļu stāvoklis un finansējuma trūkums tā uzlabošanai satrauc ne tikai ceļu būvētājus un remontētājus. Varbūt pat vairāk par tiem – ikvienu šīs satiksmes infrastruktūras lietotāju – auto, moto un velo braucējus, gājējus, arī sabiedriskā transporta lietotājus. Laba ceļu infrastruktūra ir arī viens no daudzajiem līdzekļiem, kā atturēt no aizbraukšanas mūsu jauno paaudzi – ja būs labi ceļi, varēs braukt mācīties un strādāt uz kādu no lielajām pilsētām un pēc tam arī atgriezties mājās, bet, ja nebūs ceļu, – aizbrauks gan, bet uz neatgriešanos.

Līdz ar to šobrīd pie varas esošajiem ir liela atbildība ne tikai par to, kas notiek šodien, bet arī par valsts un tās iedzīvotāju nākotni.

Atbild Andris Bērziņš Biedrības Latvijas Ceļu būvētājs valdes priekšsēdētājs:

Beidzoties ES fondu finansējumam, kas gadiem ilgi ir turējis nozari virs ūdens, 2020. gadā valsts budžetā izveidosies aptuveni 200 miljonu eiro iztrūkums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. 

Lai gan premjers 12. februārī intervijā Latvijas Radio mierināja autobraucējus, ka "šobrīd risinājuma beigu fāzē ir jautājums par to, ka 2020. gadā rodas robs, jo beidzas Eiropas struktūrfondi" un "mēs faktiski risinājumu esam atraduši", joprojām nekas neliecina, ka tas beidzot ir atrasts. 

Spēkā ir likums Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2018., 2019. un 2020. gadam, un tajā "robs" turpina eksistēt, bet premjers nesola grozījumus valsts budžetā, lai "robu" ceļu finansēšanā aizpildītu.

Tāpēc jautājums par to, kas 2020. gadā notiks ar ceļu finansējumu, joprojām ir neatbildēts un rada draudīgas priekšnojautas.

Top komentāri

ļuļa
ļ
izejot tehnisko apskati, par ceļu nodokli samaksāju 180 eiro. ja pieņemam pēc minimuma, ka latvijā ir miljons mašīnu, kas vidēji samaksā tikpat, ar to ceļus varētu gludus kā spoguļus uzturēt. savukārt ja ar to ceļus neuztur, tad tā arī vajag teikt, ka tas ir valsts ierēdņu prēmiju un piemaksu nodoklis, un ka autovadītāji lai iet sūkāt ledu.
Vadims Kislovs
lieta jau tā kad katras nozares ministra krēslā iesēdina kādu partijai piederīgo mudaku bez jebkādas izglītības atiecīgajā nozarē turklāt vēl atbildību nenesošu par saviem / partijas lēmumiem tāpēc vajag bīdīt cauri Saeimas likumdošanu jebkura ministra mantisko atbildību par notiekošo tam uzticētajā nozarē un tas arī ir viss . piem.Lukašenko ka bijusāis kolhoza priekšsēdēta'js uz visu valsti skatās kā uz lielu saimniecību ko vajg uzturēt labā kārtībā bet kas te darās ? Ministrs apdiršās aiz sava tupuma uzticētajā nozarē,paņem politisko atbildību kas principā it tukša skaņa , iesniedz demisiju j un viņu aizrotē uz citu nozari kur atkal iebrauc grāvī - valstī vajag profesionālu valsts pārvaldītājus nevis šādus Tvaika ielas absolventus
kamanu ceļš
k
Nu, ne jau Andris bērziņš, kura amats ir tukša runāšana un regulāra algas saņemšana. neatkarīgi no tā Eiropas nauda ir vai nav.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē