Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Svētdiena, 22. decembris
Saulvedis

Kurš atbildēs: Kā Dziesmusvētki, tā kāpj uz grābekļa

Kurš ir atbildīgs par to, ka konkursā par Dziesmu un deju svētku biļešu tirdzniecību izvēlēta kompānija, kas nav ņēmusi vērā iepriekšējo pieredzi un nav novērsusi (vai nespējusi novērst) nepilnības biļešu iegādes tehniskajā procedūrā? Vai prasībai par to, ka biļešu pārdošanas sistēmai jādarbojas nevainojami, netika pievērsta pienācīga uzmanība konkursā? Tagad liela ažiotāža par biļešu spekulantiem. Vai ar to netiek novērsta uzmanība no tirgotāja neizdarītā?

Pakalpojuma sniedzēji nu žēlojas par pārlieku daudzajiem pieprasījumiem, to cenšas pasniegt kā uzbrukumu sistēmai, bet izskatās, ka pie visa vainojami vien paši, liekot klientiem ilgstoši sēdēt pie datoriem tā dēvētajās virtuālajās rindās. Dzirdēts, ka daudzi no tiem, kuri biļetes pirkuši caur internetu, lai mazinātu risku, ka ilgās gaidīšanas tiešsaistē laikā kaut kas var nojukt, pieprasījumus sūtījuši uzreiz no vairākiem datoriem, katrā atverot vairākus interneta pārlūkus. Bet tās vistiešākajā veidā ir biļešu pārdošanas sistēmas nepilnību sekas. Šādas problēmas nav pirmo reizi. Vai, gatavojoties biļešu tirdzniecībai, netika apspriesta nepieciešamība radikāli mainīt biļešu iegādes kārtību (ja tika, kāpēc nekas nemainījās)?
 

Atbild kultūras ministre Dace Melbārde (NA):

Izvērtējot iepriekšējo pieredzi, Latvijas Nacionālais kultūras centrs Dziesmu svētku padomei piedāvāja četrus biļešu tirdzniecības modeļus, tajā skaitā izlozi, kas paredzēja, ka iespēja nopirkt biļetes būtu iegūstama izlozē un tad varētu izpirkt biļetes sev ērtā laikā, nestāvot rindā. Tas ievērojami samazinātu iespējas spekulantiem. Taču tam būtu nepieciešamas lielas investīcijas sistēmas izveidē un uzraudzībā. Latvijā ne pēc viena cita pasākuma biļetēm nav šāda pieprasījuma, tādēļ šādu biļešu tirdzniecības jaunievedumu izmantotu tikai reizi piecos gados. Tāpat izloze nejaušu interesentu novienādotu ar ļoti motivētiem apmeklētājiem. Tie, kas šo pasākumu ļoti gaida, novērtē un ir gatavi tā dēļ stāvēt rindās, no iespējas tikt pie biļetēm varētu būt izslēgti.

Atklātā konkursā no trim pretendentiem tika izvēlēts vispieredzējušākais biļešu tirgotājs Latvijā – Biļešu paradīze. Neskatoties uz solījumiem uzlabot pakalpojuma servisu, tā kapacitāte arī šogad nespēja nodrošināt lielo pieprasījumu ne kasēs, ne internetā. Šobrīd atbildīgās iestādes vērtē, vai daudzās problēmas saistītas ar kiberuzbrukumu sistēmai.

Iespējams, lai piesaistītu pakalpojumu sniedzēju, kurš vienlaicīgi var apkalpot vairākus simtus tūkstošu pieprasījumu un varbūt nodrošināt arī biļešu tirdzniecību kasēs, būs jārīko starptautisks konkurss vai arī jāatgriežas pie biļešu izlozes scenārija.

Top komentāri

Margarēta
M
Kas mani vienmēr ir visvairāk izbrīnījis, ir tas, ka dz&d svētki tiek ekspluatēti praktiski visos Latvijas reklāmas materiālos (bukletos, klipos). Kāda jēga viņus reklamēt ārpus Latvijas vai Latviju saistībā ar viņiem, ja pat Latvijas iedzīvotājiem visiem, kas grib, nav iespēju viņus apmeklēt, kur nu vēl tūristiem un ārzemniekiem. Sanāk tāda kā patērētāju maldināšana būtībā.
Ada
A
Kāpšana uz grābekļa ir Latvijas stils. Visur ir tā dēvētās "kompetences". Nožēlojami.
Normunds
N
Ja pārdotu ievadot personas kodu ar elektronisko parakstu. Tad arī samazinātos pārpircēju skaits. Un kods būtu biļetēs. Skaneri atpazītu atļauto skaitu 8 un lielāku neatzītu par legālām. Katrs zinātu, ka pienākās 8. biļetes cilvēkam.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē