Sakārtota ceļu infrastruktūra, izcilas kvalitātes autobāņi un algas, ar kurām var atļauties savu auto remontēt kvalitatīvos servisos, nenozīmē, ka Latvijā šie spēkrati nonāk izcilā tehniskajā un vizuālajā stāvoklī, kā to bieži vien raksta lietoto automašīnu sludinājumu portālos, uzsver portāla autoDNA pārstāvji.
"Situācija Latvijas tirgū ar lietotajām automašīnām no Vācijas ir visa bēdīga. Taisnības labad jāsaka, ka stereotipi nedaudz ir mainījušies, taču daudziem joprojām pastāv uzskats - ja auto no Vācijas, tad jau viss būs labi. Apkopotā informācija gan liecina par pretējo – 31% no ievestajām automašīnām ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, savukārt 42% ir konstatētas neatbilstības odometru rādījumos," zina teikt portāla autoDNA pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs.
Līderpozīcijā avārijās sadauzīto automašīnu skaita ziņā gan ir Francija. Statistikas dati liecina, ka 42-43% no Francijas ievestās automašīnas ir bijušas iesaistītas ceļu satiksmes negadījumā.
Portāla autoDNA apkopotā statistika uzrāda ne tikai patieso automašīnas nobraukumu, bet arī ceļu satiksmes negadījumu vēsturi. Pēdējo divu mēnešu laikā no Vācijas ievesti vairāk nekā četri tūkstoši lietotu spēkratu, un trešā daļa no tiem savulaik iesaistīta avārijās.
Aplūkojot antirekordistus, jāizceļ kāds 2002. gada BMW E46 spēkrats, kurš 15 gadu laikā ir pamanījies iekulties septiņās avārijās.
Nereti Latvijas tirgū no Vācijas nonāk arī apdrošināšanas kompāniju norakstīti automobiļi, kuri otro elpu ieguvuši, pateicoties vairākiem auto donoriem un lētām rezerves detaļām. Spilgtākais piemērs no Vācijas – 2009. gada Volvo XC90, kurš trijās avārijās apdrošināšanas kompānijām izmaksājis 41 tūkstoti eiro. Savukārt oktobrī tas tika tirgots sludinājumu portālā Latvijā ar aprakstu "bez defektiem un neprasa ieguldījumus".
"Var jau būt, ka auto pēc tik smagiem ceļu satiksmes negadījumiem ir pilnībā salabots, taču parasti tā nav. Tas vizuāli izskatās labi, taču ģeometrija ir cietusi, metinājuma vietas ir apšaubāmas, drošības sistēmas var nestrādāt, pēc nākamās avārijas auto vairs nepildīs savas kritiskās funkcijas un nespēs pilnvērtīgi gādāt par pasažieru drošību salonā," brīdina Dulevičs piebilstot, ka ir absolūti naivi domāt, ka Vācijā 10 gadus vecam auto ir tikai 200 tūkstošu kilometru nobraukums.
Arī dažādu shēmu un PVN karuseļu organizētāji neskādē Vācijas lietoto automašīnu tirgu. Ja saskaņā ar Auto asociācijas aprēķiniem gadā valstij nodokļos netiek nomaksāti aptuveni 20 miljoni eiro, tad Vācijas lietoto automašīnu imports sastāda aptuveni pusi no šīs nenomaksātās nodokļu summas.