Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā 0 °C
Apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Ratass: Iespēja pabeigt Rail Baltica projektu laikā nešķiet reāla

Maz ticams, ka Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekts tiks pabeigts paredzētajā termiņā - līdz 2026.gadam, ceturtdien atzinis Igaunijas premjerministrs Jiri Ratass.

Kā viņš ceturtdien izteicies preses konferencē pēc valdības sēdes, šis projekts ir apjomīgs, tāpēc tajā ir daudz problēmu un strīdīgu jautājumu. Šai sakarā viņš pieminējis jauno Eiropas Savienības budžetu un norādījis, ka noteikti gaidāmas diskusijas par projekta finansējumu.

Premjers arī paudis viedokli, ka Igaunijas teritorijā šai dzelzceļa līnijā vajadzēs vairāk pieturu, nekā šobrīd paredzēts.

"Ilemiste, Rapla un Pērnava - tas ir pārāk maz," viņš piebildis.

Kā ziņots, Igaunijas Valsts kontroles revīzijā konstatēts, ka Rail Baltica projekts tiek īstenots ar  kavēšanos un īstenošanas izmaksas ir lielākas, nekā tika gaidīts, tāpēc, visticamāk, Rail Baltica būvniecību paredzētajā termiņā pabeigt neizdosies.

Valsts kontroles analīze liecina, ka Igaunijas atbildībā esošo projekta posmu izpildes termiņi, kas paredzēti līgumos par finansējumu, ir vai tiks pārsniegti vidēji par vairāk nekā diviem gadiem, paziņojusi institūcija.

Janvārī visās trīs Baltijas valstīs vienlaicīgi tiks publiskots augstāko revīzijas institūciju kopīgais ziņojums par visu projektu. Šis audits sākts 2018.gadā, lai analizētu projekta finansēšanu, iepirkumu organizēšanu un līgumu pārvaldību. Vienlaikus Igaunijas Valsts kontrole sagatavoja atsevišķu ziņojumu par projektu savā valstī. 

Top komentāri

reptilis
r
Vai tad vajag būvēt?!:))...galvenais taču ir apgūt līdzekļus!
Retais
R
Nav tik būtiski vai aizvilks līdz Tallinai, galvenais lai vilcieni skrien no Rīgas līdz Berlīnei.
Scorseze
S
Vēl jo projām neviens nav parādijis skaitļus, kas apliecinātu, ka šāds dzelzceļš vispār ir jābūvē, jo ekonomiskā pamatojuma šai "naudas apgūšanai" vienkārši nav. Ja ir tik milzīga vēlēšanās savienot baltijas valstis, tad pietiek atjaunot sliežu posmu no Skultes līdz Igaunijas robežai un posmu no Latvijas robežas ļidz Lietuvas pierobežai. Tad jāizbūvē jauna pārsēšanās platforma uz Polijas un Lietuvas robežas, un viss. Šādā gadījumā nebūtu vajadzīgi šie nejēdzīgie miljardu "ieguldījumi". Taču mums jau nevajag loģisku saimnieciskumu, mums vajag "naudas apgūšanu":)
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē