Kur gan vēl var izbaudīt festivālu, kurā daudzi pasākumi notiek lielā, omulīgā šķūnī un pa nakti iespējams palikt ābeļdārzā? Atskats uz četrpadsmito festivālu Laba daba
Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā notiekošās Sigitas Daugules izstādes Sienas darbus var uztvert kā izaicinājumu tradicionālajiem priekšstatiem par gleznu kā logu uz ārpasauli
Vizmas Belševicas stāstu varoņi paradoksālā
veidā meklē savu dzīves jēgu padomju realitātē. Valmieras Drāmas teātra iestudējums Tu saki? parāda, ka īsprozas pārnesums uz skatuves nenotiek bez grūtībām
Mūzika vēsta par nāvi, bet tā ir iedvesmojoša un cerību pilna. Komponista Rūfusa Veinraita Sapņu rekviēma pasaules pirmatskaņojums Parīzē ar aktrisi Merilu Strīpu stāstnieces lomā – dramatisks, teatrāls un ļoti izteiksmīgs
Režisora Jāņa Znotiņa iestudētā dramaturģes Ances Muižnieces luga Mīlestības vārdā ir latviešu (vispārinot – cilvēces) seksualitātes vēsture, un tajā izmantota gan reālā vēsture, gan mitoloģija
Jaunākajā Ingas Gailes dzejas krājumā un varbūt ka mēs visi izdzīvosim sievietes pasaule un vīrieša pasaule tiek pretnostatītas un šoreiz pat vēl vairāk polarizētas
Brīvdabā spēlētā trupas Kvadrifrons kukaiņu opera Ērces noteikti mazinās jaunāko skatītāju bailes no asinskārajiem
mošķiem un raisīs interesi tos iepazīt
Dailes teātra jauniestudējumā Wintera stāsts var just, ka ar
aktieriem britu viesrežisoram Džefam Džeimsam ir paticis strādāt – un patika bijusi abpusēja
Gleznotājs Rolands Kaņeps (1925–2011) ir nodarbojies
ar savdabīgu neiespējamo misiju – vienkārši strādāt
un mēģināt paust savus vēstījumus, aizgūstot, ciktāl tas vispār iespējams, citu gadsimtu izteiksmes līdzekļus
Režisora Jurija Butusova cienītājiem viņa iestudētā izrāde
Gogolis. Portrets Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī ir iespēja aizmirsties, maldoties vienlaikus intensīvajā un monotonajā, pat hipnotiskajā inscenējumā
Režisora Gata Šmita izrādes Bezkaunīgais vecis galvenā varone ir atmosfēra, sajūtas un nojautas, ko asi
pārcērt ar groteskām niansēm veidotā Jāņa Bertolda seniora ģimene
Latvijas Nacionālajā operā tapušajam Gaetāno Doniceti melodrāmas Mīlas dzēriens jauniestudējumam piemīt šai mūzikai un stāstam tik nepieciešamais rotaļīgais vieglums
un šarms
Tas ir stāsts nevis par ego, bet par artistiskumu un piedzīvojumiem. Mecosoprāns Čečilia Bartoli Zalcburgas Vasarsvētku festivālā mērķtiecīgi īsteno savu māksliniecisko vīziju un atļaujas būt gan nopietna, gan draiska
Psihiatriskā slimnīca, kurā risinās Nikolā Bijona lugas
Ziloņa dziesma darbība, ir pateicīga vieta nepatīkamas
patiesības meklējumiem, ko nepiesedz frāžainība un
izlikšanās
Režisors Kornēls Mundruco un māksliniece Monika Pormale Bavārijas Valsts operā Minhenē ir radījuši jaunu Džakomo Pučīni melodrāmas Toska interpretāciju. Emocionālākajos mirkļos tajā ideāli saslēdzas mūzika, teātris, kino, fantāzija un realitāte