Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Mežziņa jaunais tērps

Subaru labpatīkas uzskatīt, ka Forester ir pasaulē pirmais softroader klases automobilis, tātad pirmais "džips bez džipa". Citi gan apgalvo, ka Forester ir utilitāra pilnpiedziņas mašīna, kas atgādina par Subaru pirmajiem kuslajiem soļiem autotirgū 70.gadu beigās. Tolaik Eiropā nemaz nebija Subaru dīleru un Fuji Heavy Industries piegādātās automašīnas pārdeva angāros līdzās traktoriem, pļaujmašīnām un kapļiem.

Taču 1992.gadā parādījās Subaru Impreza. Trīs gadus vēlāk kaut kāds zaļknābis no Skotijas ar to izcīnīja pasaules čempiona titulu rallijā, un kopš tā laika Subaru ar visiem tās modeļiem ir godājama automobiļu marka ar pieczvaigžņu kvalitāti gluži kā tās logotips. Forester pārstāv Subaru markas vērtības, kam nav nekāda sakara ar abreviatūru WRC.

Ar zābakiem neienākt!


Forester līdz modeļa Tribeca B9 ieviešanai pildīja Subaru apvidus automobiļa lomu. Lai gan turboimprezu slavas atblāzma uzplauka Forester modeļos ar 200 un vairāk zirgspēkiem, šis automobilis bija un palika praktiķu izvēle. Turklāt robustā dizaina un ierobežotā komforta dēļ (sevišķi tas saistīts ar neērtu sēdēšanu aizmugurē) Forester līdz šim bija tipiska "veču mašīna". Cigāru vai makšķernieku kluba metode lieliski darbojās pirms desmit gadiem, taču šodien labu krosoveru vai citu pusdžipu var nopirkt uz katra stūra. Pircēji ir ļoti prasīgi un vairs nav ar mieru pieciest neērtības tikai tāpēc, ka Forester ir ģeniāla simetriskā pilnpiedziņa un boksermotors. Turklāt Subaru iegāza Forester ar pēdējo feisliftu, pēc kura prātīgs japāņu auto sāka gaužām izskatīties pats pēc sava atdarinājuma.

Jaunais Subaru Forester ir moderns, pat nedaudz elegants un skatās uz pasauli gluži kā caur stilīgām Prada saulesbrillēm. Haute couture slikti sader ar rūtainiem flaneļa krekliem un strādnieku biksēm, vai ne? Tāpēc nemeklējiet jaunajā Forester durvis bez rāmja un biezi apjoztas plastmasas uz bamperiem. Ar normālām durvīm Forester ir krietni stingrāka virsbūve. Pakaļējām sāndurvīm pat ir speciāls atbalsts gluži kā lielajām coupe, lai durvis "nestaigātu".

Auto, kas nepazīst bedres


Mežinieka jaunais kostīms ir ne vien smalkāks, bet arī lielāks. Forester ir lielāks absolūti visos izmēros, un galvenais ieguvums ir vairāk vietas aizmugurē. No malas pat grūti iedomāties, cik daudz vietas ir aizmugurē sēdošo kājām.

Klīrenss jeb augstums virs zemes, kas ir ļoti aktuāls parametrs tradicionālajiem Forester klientiem, ir 20 līdz 21,5 centimetri atkarībā no motora. Tiem, kas patiešām brauks ar šo automašīnu pa mežu, patiks, ka bāzes modelim Forester X ir izturīgi 16 collu tērauda diski. Ar dekoratīvo disku palīdzību tie veikli nomaskēti par lietajiem diskiem, bet augsts riepu profils sola labu aizsardzību pret bedrēm. Subaru automobiļi - sevišķi lielākie - ir izslavēti ar piekares izturību un piemērotību ceļiem, ko nekad neskata satiksmes ministra dievišķā acs. Jaunā Forester balstiekārta ir vienkāršota, piemēram, tai vairs nav priekšējā palīgrāmja. Taču negatīvu iespaidu uz gaitas īpašībām un trokšņiem tas nav atstājis - piekare ir apbrīnojami klusa pa visu veidu segumiem. Pašlīmeņojošā aizmugurējā piekare izlīdzina gaitu atkarībā no pasažieru skaita un kravas. Tiem, kas tikko atklājuši sev Forester un apsver Subaru iegādi pilsētas džipa statusā RAV4 vai CR-V vietā, gan vajadzētu padomāt par viegmetāla diskiem un versiju XS. Citādi Forester pie teātra izskatīsies kā grupas Travis dalībnieks - dārgs uzvalks un noplīsušas kedas.

Klimatkontrolei un sunim


Forester salons neatklās neko jaunu, ja vien pēdējā laikā iegadījies kontakts ar jauno Subaru Impreza. Paneļa forma, stūre, radio un klimats ir identiski, un tādējādi Forester vēl arvien izskatās pēc mašīnas, kurā blakus sēž suns vai motorzāģis. Aiz vieglās stūres atrodas vienkāršs instrumentu panelis, kuru kā lauku diskotēku izdaiļo koši zilas skalas. Borta dators rāda tikai vidējo patēriņu, ko nav iespējams "nonullēt". Tik un tā paldies, vecajiem Forester nebija pat tāda. Laiciņu parosoties salonā, atrodas arī standarta elektropiedziņas un sildītāji, cruisecontrol un papildus rozete bagāžniekā. Forester ne tikai neatšķir bedres, tas nepazīst arī gadalaikus, jo visos jūtas labi. Ziemu tas gan pamanīs intensīvas VDC stabilitātes sistēmas darbības dēļ. Elektroniskā aukle nav pilnībā atslēdzama - acīmredzot jauno Subaru pircēju gaidās, un šajā ziņā Forester jau sāk kopēt Toyota. No japāņu autogiganta Subaru aizguvis Start aizdedzes pogu versijai XS un histērisku nepiesprādzētas jostas signālu, kas šokē ausis, tiklīdz auto izkustas no vietas.

Velc, brāl, velc...


No vietas Forester izkustas ar uzlabota 2 litru opozītdzinēja palīdzību. 150 ZS motora sirdsdarbība īpaši stimulēta vidējā apgriezienu diapazonā, kurā ik dienu dzīvo vismaz 85% autovadītāju. Iztiekot bez medicīniskiem terminiem, motors labāk "ceļ" no mazas gāzes. Bez piecpakāpju manuālās kārbas, ko pavada demultiplikators ar pazemināto ātrumu rindu (turboversijai tāda nav), Forester var nopirkt ar četrpakāpju automātu. Ja salīdzinām tā spējas ar modernākajām transmisijām, kārba atgādina žurnālu Padomju Latvijas Sieviete, kas nokļuvis līdzās Cosmopilitan, taču uz priekšu auto iet un nav jāspaida sajūga pedālis. Traģikomiski, taču slinkais aparāts saucas Sportshift, laikam manuālās kulises dēļ. Zinot, ka kopā ar manuālo kārbu Forester uzstāda arī demultiplikatoru pazeminātajiem pārnesumiem, automāta izvēli attaisno tikai galējs slinkums un dzīve sastrēgumā. Šosejas režīmā Forester 2.0 patērē aptuveni 9 litrus uz 100, stresa režīmā "johaidī, dopu slēdz pēc 7 minūtēm!!!" - līdz pat 15, taču pārsvarā displejs nemainīgi rāda 10,8 l/100 km.

Rudenī varēsim nopirkt pirmo Forester ar bokserdīzeli, un tad jaunajam Subaru dīlerim AD REM auto būs papildu argumenti gan sacensībai ar Partner Motors, gan jaunu pircēju uzrunāšanai.

***

konkurenti


Mitsubishi Outlander

Subaru senais ideoloģiskais pretinieks piedāvā modernu krosoveru ar saistošām tehnoierīcēm, pieslēdzamu pilnpiedziņu, līdz pat septiņām sēdvietām un dīzeli no Volkswagen.

Suzuki Grand Vitara

Lai gan daudzi jau aizmirsuši par tās eksistenci, Grand Vitara ir viens no retajiem kompaktajiem SUV ar pastāvīgu pilnpiedziņu un reāliem pazeminātajiem pārnesumiem.

Nissan X-Trail

Drīzāk spēlētājs no augstākas līgas, tāpēc dārgāks un garāks. Liela motoru un pārnesumkārbu izvēle, trīs piedziņas režīmi un teicama piekare.


Subaru Forester

**** Dizains

*** tehnika

**** komforts

cenas latos


Subaru Forester X 2.0 16V 14 900

Subaru Forester X 2.0 16V A/T 15 600

Subaru Forester XS 2.0 16V A/T 18 600

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko