Taču 1992.gadā parādījās Subaru Impreza. Trīs gadus vēlāk kaut kāds zaļknābis no Skotijas ar to izcīnīja pasaules čempiona titulu rallijā, un kopš tā laika Subaru ar visiem tās modeļiem ir godājama automobiļu marka ar pieczvaigžņu kvalitāti gluži kā tās logotips. Forester pārstāv Subaru markas vērtības, kam nav nekāda sakara ar abreviatūru WRC.
Ar zābakiem neienākt!
Forester līdz modeļa Tribeca B9 ieviešanai pildīja Subaru apvidus
automobiļa lomu. Lai gan turboimprezu slavas atblāzma uzplauka
Forester modeļos ar 200 un vairāk zirgspēkiem, šis automobilis bija
un palika praktiķu izvēle. Turklāt robustā dizaina un ierobežotā
komforta dēļ (sevišķi tas saistīts ar neērtu sēdēšanu aizmugurē)
Forester līdz šim bija tipiska "veču mašīna". Cigāru vai
makšķernieku kluba metode lieliski darbojās pirms desmit gadiem,
taču šodien labu krosoveru vai citu pusdžipu var nopirkt uz katra
stūra. Pircēji ir ļoti prasīgi un vairs nav ar mieru pieciest
neērtības tikai tāpēc, ka Forester ir ģeniāla simetriskā
pilnpiedziņa un boksermotors. Turklāt Subaru iegāza Forester ar
pēdējo feisliftu, pēc kura prātīgs japāņu auto sāka gaužām
izskatīties pats pēc sava atdarinājuma.
Jaunais Subaru Forester ir moderns, pat nedaudz elegants un skatās uz pasauli gluži kā caur stilīgām Prada saulesbrillēm. Haute couture slikti sader ar rūtainiem flaneļa krekliem un strādnieku biksēm, vai ne? Tāpēc nemeklējiet jaunajā Forester durvis bez rāmja un biezi apjoztas plastmasas uz bamperiem. Ar normālām durvīm Forester ir krietni stingrāka virsbūve. Pakaļējām sāndurvīm pat ir speciāls atbalsts gluži kā lielajām coupe, lai durvis "nestaigātu".
Auto, kas nepazīst bedres
Mežinieka jaunais kostīms ir ne vien smalkāks, bet arī lielāks.
Forester ir lielāks absolūti visos izmēros, un galvenais ieguvums
ir vairāk vietas aizmugurē. No malas pat grūti iedomāties, cik
daudz vietas ir aizmugurē sēdošo kājām.
Klīrenss jeb augstums virs zemes, kas ir ļoti aktuāls parametrs tradicionālajiem Forester klientiem, ir 20 līdz 21,5 centimetri atkarībā no motora. Tiem, kas patiešām brauks ar šo automašīnu pa mežu, patiks, ka bāzes modelim Forester X ir izturīgi 16 collu tērauda diski. Ar dekoratīvo disku palīdzību tie veikli nomaskēti par lietajiem diskiem, bet augsts riepu profils sola labu aizsardzību pret bedrēm. Subaru automobiļi - sevišķi lielākie - ir izslavēti ar piekares izturību un piemērotību ceļiem, ko nekad neskata satiksmes ministra dievišķā acs. Jaunā Forester balstiekārta ir vienkāršota, piemēram, tai vairs nav priekšējā palīgrāmja. Taču negatīvu iespaidu uz gaitas īpašībām un trokšņiem tas nav atstājis - piekare ir apbrīnojami klusa pa visu veidu segumiem. Pašlīmeņojošā aizmugurējā piekare izlīdzina gaitu atkarībā no pasažieru skaita un kravas. Tiem, kas tikko atklājuši sev Forester un apsver Subaru iegādi pilsētas džipa statusā RAV4 vai CR-V vietā, gan vajadzētu padomāt par viegmetāla diskiem un versiju XS. Citādi Forester pie teātra izskatīsies kā grupas Travis dalībnieks - dārgs uzvalks un noplīsušas kedas.
Klimatkontrolei un sunim
Forester salons neatklās neko jaunu, ja vien pēdējā laikā
iegadījies kontakts ar jauno Subaru Impreza. Paneļa forma, stūre,
radio un klimats ir identiski, un tādējādi Forester vēl arvien
izskatās pēc mašīnas, kurā blakus sēž suns vai motorzāģis. Aiz
vieglās stūres atrodas vienkāršs instrumentu panelis, kuru kā lauku
diskotēku izdaiļo koši zilas skalas. Borta dators rāda tikai vidējo
patēriņu, ko nav iespējams "nonullēt". Tik un tā paldies, vecajiem
Forester nebija pat tāda. Laiciņu parosoties salonā, atrodas arī
standarta elektropiedziņas un sildītāji, cruisecontrol un papildus
rozete bagāžniekā. Forester ne tikai neatšķir bedres, tas nepazīst
arī gadalaikus, jo visos jūtas labi. Ziemu tas gan pamanīs
intensīvas VDC stabilitātes sistēmas darbības dēļ. Elektroniskā
aukle nav pilnībā atslēdzama - acīmredzot jauno Subaru pircēju
gaidās, un šajā ziņā Forester jau sāk kopēt Toyota. No japāņu
autogiganta Subaru aizguvis Start aizdedzes pogu versijai XS un
histērisku nepiesprādzētas jostas signālu, kas šokē ausis, tiklīdz
auto izkustas no vietas.
Velc, brāl, velc...
No vietas Forester izkustas ar uzlabota 2 litru opozītdzinēja
palīdzību. 150 ZS motora sirdsdarbība īpaši stimulēta vidējā
apgriezienu diapazonā, kurā ik dienu dzīvo vismaz 85% autovadītāju.
Iztiekot bez medicīniskiem terminiem, motors labāk "ceļ" no mazas
gāzes. Bez piecpakāpju manuālās kārbas, ko pavada demultiplikators
ar pazemināto ātrumu rindu (turboversijai tāda nav), Forester var
nopirkt ar četrpakāpju automātu. Ja salīdzinām tā spējas ar
modernākajām transmisijām, kārba atgādina žurnālu Padomju Latvijas
Sieviete, kas nokļuvis līdzās Cosmopilitan, taču uz priekšu auto
iet un nav jāspaida sajūga pedālis. Traģikomiski, taču slinkais
aparāts saucas Sportshift, laikam manuālās kulises dēļ. Zinot, ka
kopā ar manuālo kārbu Forester uzstāda arī demultiplikatoru
pazeminātajiem pārnesumiem, automāta izvēli attaisno tikai galējs
slinkums un dzīve sastrēgumā. Šosejas režīmā Forester 2.0 patērē
aptuveni 9 litrus uz 100, stresa režīmā "johaidī, dopu slēdz pēc 7
minūtēm!!!" - līdz pat 15, taču pārsvarā displejs nemainīgi rāda
10,8 l/100 km.
Rudenī varēsim nopirkt pirmo Forester ar bokserdīzeli, un tad jaunajam Subaru dīlerim AD REM auto būs papildu argumenti gan sacensībai ar Partner Motors, gan jaunu pircēju uzrunāšanai.
***
konkurenti
Mitsubishi Outlander
Subaru senais ideoloģiskais pretinieks piedāvā modernu krosoveru ar saistošām tehnoierīcēm, pieslēdzamu pilnpiedziņu, līdz pat septiņām sēdvietām un dīzeli no Volkswagen.
Suzuki Grand Vitara
Lai gan daudzi jau aizmirsuši par tās eksistenci, Grand Vitara ir viens no retajiem kompaktajiem SUV ar pastāvīgu pilnpiedziņu un reāliem pazeminātajiem pārnesumiem.
Nissan X-Trail
Drīzāk spēlētājs no augstākas līgas, tāpēc dārgāks un garāks. Liela motoru un pārnesumkārbu izvēle, trīs piedziņas režīmi un teicama piekare.
Subaru Forester
**** Dizains
*** tehnika
**** komforts
cenas latos
Subaru Forester X 2.0 16V 14 900
Subaru Forester X 2.0 16V A/T 15 600
Subaru Forester XS 2.0 16V A/T 18 600