Pieņēmums, ka ikviens potenciālais kinoapmeklētājs Latvijā zina, kas tā tāda - nimfomāne -, varētu izrādīties arīdzan aplams. Tāpat kā pieņēmums, ka izdevumu, kuru jūs turat rokā atvērtu akurāt šajā lappusē, lasa tikai 18 gadu vecumu jau sasniegušie. Tāpēc man nāksies bišķiņ piesargāties. Turpmāk tekstā coitus jeb - latviskojot - "kniebšanās" vietā lietošu zvaigznīti @, jo @ pavisam svaigajā spāņu filmā par 29 gadus vecās nimfomānes Valerijas jeb filmā vienkārši Valas dzīves peripetijām būs daudz. Bet nimfomānei, lai arī viegli erotiskā pastāstiņa galvenajai varonei labpatīkas sevi salīdzināt ar feju un nimfu, nav nekāda sakara ar pasaku būtnēm: nimfomānija ir seksuāla (drusku) novirze, kas izpaužas sievietes nepārvaramās alkās pēc @ un attiecīgi biežas savu rotaļu partneru maiņas (vai sliktākajā gadījumā, un tādi aplūkoti arī filmā, - savu mīlnieku fiziskas un garīgas nomocīšanas, pieprasot nemitīgu @ līdz šo vīriešu spēku izsīkumam, kad viņi parasti... aizmūk).
Stāsts par neparastu meiteni
Tātad. Vala nav parasta meitene. Par to viņa idilliskas lauku ainavas fonā pavēsta savai trauslajai, sažuvušajai vecmāmiņai (tēlo leģendāra personība - Čārlija Čaplina meita Džeraldīna Čaplina), uzdodot tiešu jautājumu: vai vectēvs viņai bijis vienīgais vīrietis mūžā, ar ko viņa @? Saņēmusi apstiprinošu atbildi un gudru padomu - nekad mūžā neierobežot savu brīvību, būt tam, kas esi -, Vala dodas pilsētās. Tad arī saproti filmas režisora Kristiana Molinas konceptuālo izvēli vecmāmiņas lomu uzticēt Čaplinai, jo viņas tūkstošiem grumbiņu izvagotā seja tik tiešām atgādina izkaltušu sausu zemi vai rupjāk - nedzīvu masku, kas nav pazinusi mīlas priekus (vēlāk kļūs saprotams arī tas, kāpēc elitāra Madrides bordeļa saimnieces Kristīnas lomā Molina uzaicinājis otru šīs filmas slavenību - Anhelu Molinu, aktrisi, kura pasaules slavu iemantojusi akurāt ar liktenīgu, kaisles un seksa apsēstu, histēriski frustrētu, pārāk temperamentīgu sieviešu lomām, ko spēlējusi arī Pedro Almodovara filmās).
Pirms Valas piedzīvojumiem un seksa lielpilsētā skatītājiem tiek piedāvāts īss daidžests, kādēļ no visnotaļ jaukās meitenes izaugusi tāda ar dzemdes trakumu apsēsta un, kā bieži gadās, nelaimīga sieviete (daidžests te nozīmē epizožu virkni, kā Vala kļūst par sievieti, kā nejūt orgasmu, kā viņai vienmēr @ par maz utt., - @ ainas uzņemtas tiešām gaumīgi un atgādina tehniski uzlabotu Emanuelas seriālu vai 9 ar pusi nedēļas... Vienīgi drusku izbrīna filmas veidotāju naivitāte - interneta laikmetā kuru vairs pārsteigsi ar šo pavisam vieglo erotiku?).
Erotika un asaras
Tas, kas šo filmu vispār satur kopā un, lai arī ar grūtībām, tomēr no erotica light pārceļ pieklājīgas melodrāmas kategorijā, ir galvenās varones Valas un dažu viņas partneru (aktieru) patiešām lieliskais tēlojums. Aktrise Belena Fabra par Valas lomu pat tikusi nominēta Spānijas nacionālajai kino balvai. Tā ka nebūt nav ekrānā redzama tikai @. Vala arī ļoti izteiksmīgi raud, un parasti viņa to dara tad, kad kāds kārtējais vīrietis viņu abižo. Bet vispār Vala ir ļoti draudzīga pret cilvēkiem - atrod kopīgu valodu gan ar geju - modes industrijas pārstāvi, gan biežu pilsētas viesi afroamerikāni (ar kuru viņa jūtas brīva un var @ jebkur), pat ar savu vienīgo ilgāka laika draugu (tipa - līgavaini), kuru nomoka tiktāl, ka viņš nespēj pa dienu normāli strādāt, un tādēļ viņi pašķiras.
Krasāks pagrieziens Valas dzīvē notiek tad, kad nomirst vecmāmiņa. Vala paraud (ļoti aizkustinoši), bet patieso mierinājumu sameklē tad, kad dodas darba intervijās (pirmais darba devējs ir gejs, otrs - egoistisks psihopāts, ar kuru gan gultā ir labi, bet kuram ir alerģija pret Valas mīļākajiem lopiņiem kaķiem un kurš kā tipisks mačo, kas šņauc kokaīnu, ar brutāla īpašnieka tieksmēm bieži rīko greizsirdības scēnas, kuras, protams, ierobežo Valas brīvību). Ja neraud, citādi visus iekšējos un ārējos konfliktus Vala atrisina, atrodot kādu gadījuma rakstura fikso partneri, - un @ kaut vai autobusa pieturā.
Otrs lūzuma punkts Valu piemeklē pēc baisa fināla skandāla ar to otru darba devēju, kurš Valai pat nopirka ekskluzīvu penthausu ar "skatu uz jūru, par kādu es vienmēr esmu sapņojusi". Valas dzīvība tiek apdraudēta.
Viņi šķiras, un dvēseles mokas, kā arī nabadzību (muļķe,
gribēdama būt līdztiesīga ar mačo draugu, savus ietaupījumus
iztērējusi elitārā dzīvokļa kredīta nomaksai) Vala mierina,
pieteikdamās darbā bordelī (seko dažādas @ epizodes ar sociāli un
seksuāli atšķirīgiem, bet allaž naudīgiem tipāžiem). Līdz beidzot
pēc kārtējās tikšanās ar vīrieti, kurš Valu "atkal grib tikai sev",
kā arī kolēģes mulates Sindijas pašnāvības (tipa - ielenes arī cieš
cēli) Vala satiek vīrieti, kurš absolūti maina viņas uzskatus un
pasauli. Tas ir pilnībā paralizēts invalīds, kurš "drusciņ jūt
savus pirkstus un var pagrozīt kaklu", bet ar kuru Vala beidzot
piedzīvo ārkārtīgi spēcīgu orgasmu. Un tu nezini, ko darīt -
smieties vai raudāt.