Lasītāji zina, ka Jauno gadu es sagaidīju Londonā, tā bija lieliska atpūta. Pāris pārdomas par to, kā es tur nokļuvu un kā atgriezos mājās. Nolēmu svētku laikā sevi mazliet palutināt un iegādājos biznesa klases biļeti, tātad maksāju ievērojamu summu nevien aviokompānijai airBaltic, bet arī nodokļu veidā Rīgas lidostai.
Turp braucot ierados lidostā un saņēmu paziņojumu, ka lidojums kavēsies pa četrām stundām, jo "nav lidmašīnas". Sazvanīju airBaltic, tur man paziņoja, ka "tā kā airBaltic ir lētā aviokompānija, pasažieriem jārēķinās ar dažādām neērtībām, tajā skaitā ar reisu aizkavēšanos." Apsveicama vaļsirdība, taču reiz sameklētā lidmašīna pacēlās gaisā, apkalpes personāla pārstāvji stāstīja, ka par aizkavēšanos viņiem bija zināms jau dienas vidū (reiss bija paredzēts pēc pulksten 16.00). Tādā gadījumā rodas jautājums -- tad, kad airBaltic ir kas jautājams par biļeti, tās rīcībā ir mans mobilā telefona numurs. Kas kavēja piezvanīt un pateikt, ka lidostā būtu jāierodas tikai ap sešiem? Protams, ja lidmašīnai bija tehniskas problēmas, tad nekādu kreņķu nevar būt par to, ka tā netika lietota, bet vai tiešām būtu bijis tik sarežģīti apzvanīt kaut vai lielo naudu maksājušos biznesa klases pasažierus? Turklāt, kā ziņo laikraksts Dienas Bizness, šī nav izolēta problēma. Gada pārskatā avīze raksta, ka "airBaltic regulārās problēmas ar gaisa floti var smagi ietekmēt kompānijas reputāciju un atturēt daļu klientu izmantot šīs aviokompānijas pakalpojumus." Tieši tā, lai gan jāatzīst arī tas, ka Satiksmes ministrijas savdabīgā politika par lidostas nodevu samazināšanu tikai dažām aviokompānijām jau no tirgus izspiedusi konkurējošo aviokompāniju British Airways.
Mājup braucot reiss nekavējās, taču kārtējo reizi nācās pēc izkāpšanas visai ilgi gaidīt koferu ierašanos. Šoreiz nebija tik traki - kādas 20 minūtes, taču citreiz nācies gaidīt pat stundu, un toreiz lidostas darbiniece paskaidroja, ka problēma esot darbinieku trūkumā. Ja tā, tad daļu no ievērojamās summas, kādu lidosta saņem nodevās un nodokļos varbūt varētu veltīt algu paaugstināšanai, jo tas ir mīksti sakot dīvaini, ka mazā un provicinālā lidostā bagāžas nogādāšana uz lentas prasa vairāk laika, nekā milzīgajā Hītrovas lidostā Londonā vai O\'Hare lidostā Čikāgā. Turklāt vēl viena nianse -- kaut kā Rīgas lidostas darboņi nav pamanījuši kaut ko tādu, ko zina viņu kolēģi visā pasaulē, proti -- biznesa klases pasažieru koferi uz lentas jāliek pirmie, nevis gandrīz pēdējie, tāpēc uz tiem ir liela atzīme "Priority" vai "First Class". Lidosta pēdējo gadu laikā mainījusies līdz nepazīšanai, taču runa ir par elementāru pakalpojumu līmeni. Ja tik tiešām valsts Rīgas lidostu vēlas veidot par reģionālu centru, tad uzlabojumi vajadzīgi gan lidostā, gan arī valsts galvenajā aviokompānijā.