” (citāts no www.astrologija.lv). Paralēli šīm pārdomām kādā radio raidījumā dzirdēju to, ka kāda azartspēļu firma ziedojusi naudu mākslinieku apbalvošanai, vai arī balvai. Manu uzmanību šis raidījums piesaistīja tādēļ, ka dāsnās azarstpēļu firmas spēļu zāles lieto nosaukumu „Fēnikss”. Līdz iepriekšminētajam raidījumam biju daudz dzirdējis par azartspēļu slikto ietekmi, kuru rezultātā rodas atkarība. Manā rīcībā nav precīzi pētījumu rezultāti, bet zinu, ka pat Latvijas Republikas normatīvajos aktos ir tādi termini kā „azartspēļu atkarība” un „negatīva ietekme”. Ir dzirdēts, ka, ražojot jebkuru azartspēļu aparātu, tiek ieprogrammēta viennozīmīga azartspēļu organizētāja uzvara. Tas ir cilvēka prātam neaptverams algoritms. Protams, dažreiz spēlmanim var paveikties, tomēr visbiežāk nepaveicas. Vēl pavisam nesen uz mūžu notiesāts cilvēks, kurš nogalināja savus divus dēlus un sievu, skaidrojot slepkavību ar lieliem parādiem, kuri radušies azarstspēļu zālēs. Varbūt tieši ar šī noziedznieka naudu tiek finansēta balva maksliniekiem? Radio raidījuma dalībnieki, protams, aizmirsa šo gadījumu. Taču nepārprotami norādīja uz faktu, ka galvenais esot cēlais mērķis, nevis veids, kā piešķirtie līdzekļi iegūti. Firmas darbība esot legāla, firma maksājot nodokļus, vadītājam patīkot māksla, nevis sports. Es nespēju noticēt, ka šis finansējums bijis nesavtīgs, pretējā gadījumā par to nebūtu ne pats raidījums, ne cita informācija. Var taču ziedot arī anonīmi! „Likums nav pārkāpts”. Bet vai tad ar to pietiek? Kur ir morāle? Kur ir šo mākslinieku morāle? Tad jau, piemēram, biedrība „Latvijas kordiriģentu asociācija” saviem paredzētajiem un cēlajiem mērķiem par sponsoriem varētu izvēlēties kādu alkohola vai cigarešu ražotāju vai tirdzniecības uzņēmumu, kas, protams, ir legāli un nodokļus maksājoši uzņēmumi. Un tad visai sabiedrībai klāstīt, ka melns ir balts jeb cigaretes nav kaitīgas, un alkohols pareizās devās uzlabo veselību. Iedomājieties, cik „skaisti” izskatītos, ja virs restaurētās dziesmu svētku estrādes lieliem burtiem būtu uzraksts „VODKA”. Starp citu, ko tādu pirms aptuveni desmit gadiem jau varēja novērot Lietuvā, Viļņā, studentu koru Dziesmu svētkos, kur tika reklamēta lielākā alus darītava. Tagad lietuvieši savos Dziesmu svētkos dzied divbalsīgas popdziesmas... Nezinu, cik bieži ‘nesmuko’ biznesu PR speciālistiem izdodas nopirkt kultūras pārstāvjus, bet manuprāt ir jābūt kādam ar augstu morāli apveltītam spēkam, kas nenodarbojas ar visprastāko demagoģiju un acu aizmālēšanu. Protams, šādam augstas morāles spēkam, pirmkārt, būtu jābūt Baznīcai. Bet kā kultūras pārstāvis, aicinu morāles principus ievērot arī tā sauktajai „inteliģencei”. Nevajag politiķiem piedēvēt savtīgumu, tiesnešiem negodīgumu, policistiem korumpētību, u.t.t., ja Latvijas kultūras pārstāvjus var nopirkt. Paņemt un nopirkt. Ja mēs pretendējam uz inteliģenci, morāles jautājumos mums ir jābūt principiāliem.
Paņemt un nopirkt
Pavisam nesen jaundibinātajā Latvijas kordiriģentu asociācijā spriedām par mūsu iespējamo logo. Viena no idejām bija - mistisks putns „Fēnikss”, kas dažādās mitoloģijās simbolizē gan fizisko, gan garīgo atjaunotni. „Fēnikss ir arī simbolisks cilvēka gara pārspēks pār materiālās ikdienības nomāktību. Labprātīgas nāves un atdzimšanas motīvs, lai atdzimtu jaunā līmenī.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.