Simfoniskajā repertuārā skanēs ievērojamākā čehu nacionālromantisma komponista A.Dvoržāka 9.simfonija "No jaunās pasaules" un S.Rahmaņinova "Vokalīze", ko savulaik pats autors pārlicis orķestrim no sava populārā kameropusa balsij un klavierēm.
"Šis autorpārlikums lieliski iederas programmā, jo komponists ne tikai izveidojis instrumentāciju, bet arī mainījis tonalitāti - tieši uz mi minoru, kas ir visas romantiskās programmas ass", īsi pirms došanās ceļā Dienai stāstīja A.Vecumnieks, kurš gan ar J.Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas simfonisko orķestri, gan ar paša izveidoto kamerorķestri "Sinfonietta Concertante" veidojis jau vairākas da veida tematiskas programmas. "Man patīk koncepcijas, programmas ar vienotu pamatdomu. Līdzīgi esmu apspēlējis Mi bemola mažoru kā heroisku tonalitāti, Do mažoru kā naivu, gaišu tiešumu un si minoru kā skumju pasauli. Mi minoru daudzi komponisti uztvēruši kā nostaļģijas tonalitāti," diriģents paskaidro.
Uzaicinājumu diriģēt Maskavas P.Čaikovska konservatorijas zālē, vienā no pasaules slavenākajām koncertzālēm, A.Vecumnieks saņēmis pēc pagājušā gada pavasarī Latvijas Mūzikas akadēmijā ar studentu simfonisko orķestri sagatavotā koncerta ""Caikovskis, Čaikovskis, Čaikovskis!", kurā ietilpa trīs dažādu laiku komponistu Čaikovsku - Pētera Čaikovska, Borisa Čaikovska un Aleksandra Čaikovska skaņdarbi. Koncertu Rīgā noklausījās un augstu novērtēja Maskavas konservatorijas tābrīža rektors, pianists Tigrans Aļihanovs.
Orķestris, kura priekšā A.Vecumnieks stāsies slavenajā P.Čaikovska konservatorijas koncertzālē, ir koncertorķestris, kas strādā šīs augstskolas paspārnē. Tajā muzicē gan studenti, gan mācībspēki un, atšķirībā no studentu simfoniskā orķestra, tas ir kolektīvs, kura mūziķi saņem darba algu. Orķestra pamatuzdevums ir sniegt koncertus, muzicējot kopā ar jaunajiem diriģentiem.