"Mēs jau sen, vimaz sešus gadus spēlējam kopām, jo kopā mācījāmies gan Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolā un Latvijas Mūzikas akadēmijā, gan arī abi vienlaikus studējām Berlīnē, H. Eislera mūzikas augstskolā. Kopā sākām spēlēt jau Mūzikas akadēmijā Rīgā, savukārt augstskolā Berlīnē bija jāstudē arī kameransambli, un tad arī šajā studiju priekšmetā spēlējām kopā. Tur arī sākām gatavot konkursa programmu," stāsta Guna Āboltiņa, kura tagad sastopama Rīgā, kur ir Valsts kamerorķestra "Sinfonietta Rīga" čellu grupas koncertmeistare. Savukārt Rūdolfs Vanks patlaban studē Ķelnes Mūzikas akadēmijā - maģistratūrā, profesora Vasilija Lobanova klavieru klasē. Šis bijis viņu pirmais kopīgais konkurss. Tas bijis grūts un notika trīs kārtās. Kameransambļu kategorijā sacentās 32 dalībnieki gan no Eiropas, gan Krievijas un arī no Āzijas valstīm.
G. Āboltiņa stāsta, ka konkurss bija atklāts, un uz vietas ir ļoti populārs, to klausīties nāca daudz cilvēku. "Ļoti specifiska bija vērtēšanas sistēma: žūrija sēdēja zālē un uzreiz pēc katra priekšnesuma pacēla atzīmes par tehnisko un māksliniecisko sniegumu - tā ka tās redzēja visa publika un arī pats mākslinieks. Vērtējums bija spontāns, sākot no pirmās kārtas pirmā dalībnieka: tu tur stāvi tikko nospēlēji, un sagaidi atzīmes. No sākuma par tehnisko, tā parasti ir zemāka", čelliste stāsta par konkursa gaitu. Viņasprāt šāda vērtēšanas sistēma konkursam ir liels pluss, jo viss ir skaidri pārskatāms un žūrijā nav aizmuguriskas stīvēšanās. "Tomēr ir arī trūkumi, jo žūrijai 3. kārtā jau pēc pirmā dalībnieka jāieliek atzīmi, kaut arī nevari zināt, kā spēlēs pārējie."
Pēc 1. kārtas punktiem Latvijas duetam bijusi pirmā vieta, taču sacensības intrigu vēl jo pastiprinājis tas, ka kopvērtējumā pēc tam 1. kārta vairs netiek ņemta vērā. "Pēdējā kārtā mums bija ļoti pārliecinoša 1. vieta, otrajā kārtā bijām trešie labāki, taču kopvērtējumā par divām simtdaļām atpalikām no vācu trio, kurš 1. kārtā bija 8. vietā," mūziķe paskaidro.
Saskaņā ar konkursa prasībām, G.Āboltiņai un R.Vankam bija obligāti jāspēlē J.Brāmsa sonāti un klasisko sonāti (viņi izvēlējušies Bēthovenu), kā arī laikmetīgās mūzikas darbu. Viņi atskaņojuši Heica Holligera dueti "Romanču pelni", ko pirms tam nospēlējuši Rīgā, Spīķeru koncertzālē, koncertprogrammā "Šūmaņa iedvesmotie".Pēc konkursa jaunos mūziķus Haidna institūts uzacinājis sniegt koncertu Vīnē. "Mēs noteikti turpināsim spēlēt kopā, tagad ir laba motivācija. Kad Rūdolfs ir Rīgā, tad arī spēlējam", noteica Guna Āboltiņa.