Kad vasaras sākumā notika pēdējais Imanta Dakša koncerts pirms aizbraukšanas, tika izplatīta ziņa, ka nemaz nav zināms, kad viņš atgriezīsies. Tomēr viss notika pietiekami ātri — jau jūlijā Imants dziedāja Fono Festā tepat Cēsu rajonā. Šā mēneša beigās viņš atkal dosies ceļā, lai Pasaules mūzikas konferencē Womex Seviļā kopā ar savu draudzeni un menedžeri Ļenu pārstāvētu mūzikas izdevniecību Lauska.Pārprastais miers Ar pašlaik pasaulē notiekošajiem kariem un mieriem vai Imanta neizlasīto Ļeva Tolstoja romānu 20.oktobra koncertā gaidāmajam jaunajam Imanta Dakša dziesmu ciklam Karš un miers tiešas saistības neesot. "Tas ir veltījums šim laikmetam, ko es saucu par "psihisko laikmetu". Viena puse ir tas karš, bet otra ir pārprastais miers — tiekšanās pēc stabilitātes un labklājības. Šāda miera ideja man liekas ne vien neforša un stulba, bet pat diezgan bīstama. Cilvēki, kuri tai pakļaujas, zaudē imunitāti arī kara apstākļos jebkurā nozīmē — vai tas ir tiešs iebrukums vai iekšējā kara sajūta. Krišanas gadījumā viņiem trūkst ticības, ka var celties." Dziesmu ciklu paradzēts ierakstīt arī albumā, turklāt darīt to dzīvajā. "Nevis, kā, piemēram, Depeche Mode ir dziesmas Enjoy The Silence studijas versija un koncertversija, ierakstīsim vienu albumu — tikai koncertā. Tādām riktīgi ekspresīvām dziesmām tas piestāv daudz labāk. Vladimiram Visockim, man liekas, deviņdesmit procentu ierakstīti tā," saka Imants.Antarktīdas haoss Imanta albuma Nedzimušas reliģijas templī prezentācijas koncerts notika pērn cirkā, tagad — Jaunais Rīgas teātris. Tas gan neliecina par to, ka mazās telpas Imantam kļuvušas par šauru: "Es nebūt netaisos pārcelties uz lielajām hallēm. Pēdējā laikā es velku no cirka līdz kvartirņikam — koncertam labākajās krievu tradīcijās." Albuma Nedzimušas reliģijas templī divus gadus ilgā ieraksta laikā radusies ciešā saikne ar skaņu meistaru Andri Indānu (pazīstams kā Gas Of Latvia) nu materializējusies jaunā grupā Antarktīda, kas sākotnēji bija iecerēta kā viena koncerta projekts. Pēc festivālā Skaņu mežs nu jau nospēlēti aptuveni desmit koncerti visā Latvijā, tie visi notikuši nelielās telpās. "Baigā ekspresija un haoss! Šim laikam šāda grupa ir kā kulaks uz acs. Ne stila, bet enerģētiskā lādiņa ziņā. Mūsu stils ir dēvēts par pingvīnu pankroku, polārfolku, antarktisko metālu jeb noizu. Nu jau taisam arī albumu," stāsta Imants Daksis. Gribas sevi izsmelt Pašlaik radiostacijās intensīvi skan Imanta Dakša Dziesmiņa par krāniņiem un sirsniņām Dona izpildījumā. Imants drīz jau varēs kolekcionēt savu dziesmu kaverversijas — viņa Putnubiedēkli ieskaņojusi populārā Baldones pankgrupa Tumors. Imants pats pašlaik veido dziesmu izlasi Putnubiedēkļa bērnudārzs un gatavojas izdot no jauna savulaik Mūzikas ierakstu gada balvai nominēto albumu Elpo, bērns!, papildinātu ar neizdziedātiem pantiņiem un stāstiņiem. Imants jau izdevis divpadsmit albumu, un konkrētos nākotnes plānos ir vēl astoņi. "Bez lielīšanās jāsaka, ka neesmu sevi vēl izsmēlis. Es pat gribētu sevi nedaudz izsmelt, lai varētu atpūsties. Atkal ieelpot jaunības sajūtu, jo citādi tāds kā vecis jūtos," saka divdesmit piecus gadus vecais Imants Daksis. Viņš pieļauj, ka pēc tik gaidītās sevis izsmelšanas un miera baudīšanas otrs vulkānveidīgais radošais dzīves posms varētu būt saistīts ar grāmatu rakstīšanu: "Lai rakstītu, ir jābūt pārtraukumam, lai atietu no tā roka. Var jau būt, ka mūzika nekad no manas dzīves nepazudīs, bet es jūtu, ka ir lietas, kuras nevar izteikt mūzikā un ir jāraksta. Tāpat arī otrādi." Imants Daksis. Karš un miers. Jaunais Rīgas teātris 20.oktobrī plkst.19.00. Ieejas maksa pēc izvēles.
Imants Daksis.Domājot par otro izvirdumu
Imants Daksis šovakar aicina uz koncertu Karš un miers Jaunajā Rīgas teātrī Sveiks! Ilgi jau esi atpakaļ? — kāds garmatains puisis ādas jakā uzrunā Imantu Daksi. Nav brīnums, ka šāds jautājums, jo Imants, šķiet, nemitīgi ir ceļā. Runas un intrigas ap viņa prombūtni pie budistu mūkiem Šrilankā vērptas arī šogad.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.