Deivids Zonnenbluks ir Briseles baleta mākslinieciskais vadītājs un bijušais XX gs. baleta leģendas Morisa Bežāra trupas dejotājs. Pie Bežāra viņš sācis arī savas horeogrāfa gaitas. Baletam par Kazanovu viņš veidojis ne tikai horeogrāfiju, bet arī skatuves noformējumu un kostīmus, izrādei izvēloties Mocarta, Vivaldi, Typsi un tradicionālo arābu mūziku. „Vienmēr ir interesanti ieraudzīt savu baletu kādā citā valstī un citu dejotāju izpildījumā. Tas vienmēr ir izaicinājums – gan māksliniekiem, gan man pašam. Kāpēc Kazanova? Es izlasīju grāmatu, un šis stāsts mani tā aizrāva, ka man radās vēlēšanās izveidot baletu.. Turklāt visi zina, kas ir Kazanova. Iestudējums balansē starp baletu un šovu," stāsta pats Deivids Zonnenbluks. Veidojot iestudējumu, viņš vēlējies "likt skatītājiem sapņot vēl un vēl". To darot, viņš tiecies atklāt dejotāju jutekliskumu un enerģiju, radīt bagātīgu emociju gammu, izcelt skaisto.
Izrādē būs redzami gan krāšņi baroka laika tērpi, gan deju ainas mūsdienīgos triko kostīmos. Mūsdienīga horeogrāfija šajā izrādē sadzīvo ar baleta klasiku, kuru dejo uz puantēm. Gaidāms liels, iespaidīgs raibums - portālam Diena.lv pastāstīja Starptautiskā Baltijas baleta festivāla festivāla mākslinieciskā direktore Lita Beire, kura jauno izrādi iepazinusi DVD ierakstā.
kgadējie baleta svētki – Starptautiskais Baltijas baleta festivāls turpināsies līdz 19. aprīlim, iepazīstinot ar izcilām klasiskā baleta un mūsdienu deju trupām un solistiem, kā arī piedāvājot izstādes par dejas tēmu. Spilgtākais notikums būs skatītājiem Latvijā jau pazīstamās Spānijas flamenko deju grupas Nuevo Ballet Espanol viesizrādes ar jaunu programmu Cambio de Tercio 17.aprīlī Rīgas Kongresu namā un 18.aprīlī Preiļu novada Kultūtras centrā. Tās notiks ar Latvijas Mobilā telefona atbalstu.
I