Mihaila Barišņikova dejas mākslinieka brīvība
Abi ievērojamie mākslinieki Rīgā dejos laikmetīgās dejas programmu, kurā iekļautas četras kompozīcijas. Vispirms jau pasaules pirmizrādi — speciāli Mihailam Barišņikovam solo veidoto Krievijas horeogrāfa Alekseja Ratmanska Valsi — fantāziju par krievu klasiķa Mihaila Gļinkas tāda paša nosaukuma skaņdarbu. Pasaulslavenā zviedru horeogrāfa Matsa Eka Solo diviem, ko Mihails Barišņikovs izpildīs kopā ar izcilo spāņu dejas mākslinieci, daudzu ievērojamā horeogrāfa darbu interpreti (savulaik arī leģendārās viņa mātes Birgitas Kullbergas trupas dejotāju) Anu Lagunu, pirmizrādi piedzīvoja 1996.gadā horeogrāfa dzimtenē. Tajā skan svētminimālista Arvo Perta meditatīvā mūzika (kameropusi Alīnai, Arinuškai, Spogulis spogulī). Amerikāņu minimālista Filipa Glāsa Melodijas saksofoniem un franču XX gs. sākuma ekscentriķa Ērika Satī klaviermūzika skanēs franču horeogrāfa Benžamina Milpjē dejas vēstījumā Pēc gadiem, kas radīts 2006.gada vasaras sākumā, izmantojot arī videomākslu. Šo darbu redzēsim Mihaila Barišņikova sniegumā. Svaigs pēdējo gadu pienesums ir arī abiem dejotājiem radītā Matsa Eka Vieta (2007) kuras mūzika pieder Fläskkvartetten.
"Šajā karjeras posmā modernā deja ir manas uzmanības centrā, tas ir vienīgais, kas mani uz skatuves patiesi interesē. Klasisko baletu es pametu jau pirms daudziem gadiem. Tomēr ikvienā dejas projektā man vissvarīgākais ir horeogrāfs. Man svarīgi ir izprast radītāja ieceri. Tas ir mans interpreta pienākums. (…) Divi solo numuri ir jaunākais, kas sacerēts tieši man. Abi (A.Ratmanskis, B.Milpjē) ir izcili horeogrāfi," M.Barišņikovs atbildēja Latvijas žurnālistiem vēl pirms ierašanās Rīgā. Lūgts raksturot turnejas programmu, viņš uzsver, ka visi četri Rīgas programmas darbi pēc būtības ir teatrāli un tos vieno eiropeiskā estētika franču, zviedru un krievu horeogrāfa izpildījumā. Slavenais baletmākslinieks ar lielu prieku uzstājas kopā ar Anu Lagunu, jo "viņa ir fenomenāla māksliniece". Intervijas un preses konferences Rīgā viņš nesniegs.
Mihails Barišņikovs dzimis Rīgā, kur deviņu gadu vecumā sācis mācības baletskolā, bet vēlāk absolvējis Sanktpēterburgas baletskolu. 1969.gadā kļuvis par Marijas teātra (toreizējā Kirova Operas un baleta teātra) baleta vadošo solistu. Viesizrāžu laikā Kanādā 1974.gadā viņš izšķīrās palikt, lai veidotu starptautisku karjeru baleta un modernās dejas kompānijās. Kopš 1979.gada M.Barišņikovs dzīvo ASV, Ņujorkā, kur vispirms kļuva par Amerikas Baleta teātra vadošo solistu, bet (pēc Ņujorkas baletam veltītas sezonas) 1980.gadā atgriezās Amerikas Baleta teātrī kā trupas mākslinieciskais vadītājs. 1990.gadā kopā ar horeogrāfu Marku Morisu viņš izveidoja pasaulslaveno White Oak Dance Project, kurā darbojās līdz 2002.gadam gan kā dejotājs, gan vadītājs. Par savu pašreizējo kaislību viņš sauc Barišņikova Mākslas centru, kuru Ņujorkā izveidojis un attīsta kā visas pasaules mākslinieku un publikas satikšanās vietu. Viņš lepojas, ka tajā ikviens var atļauties baudīt pasaules ievērojamāko mākslinieku sniegumu. Bieži pat bez ieejas maksas. Par savām mājām viņš nešauboties sauc ASV, jo tur dzīvo viņa ģimene un draugi un rasta iespēja baudīt visa veida brīvības. Savam liktenim viņš jūtas īpaši pateicīgs par dāvāto mākslinieka neatkarību.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.