Sākotnēji Gundega Rancāne strādājusi ar akvareli, toties jaunākie darbi risināti eļļas tehnikā, kura ļāvusi viņai atklāt krāsas spēku, otas raksta un faktūru īpašo pievilcību. Māksliniece uzsver, ka nozīmīga loma viņas darbos ir Latvijas ainavai. Daba tiem sniedz plašu toņu albumu, neskaitāmas krāsu kombinācijas. Gundegai ir svarīgi sasaistīt acīm redzamo ar intuitīvi sajūtamo, veidojot īpašu vizuālās komunikācijas veidu starp mākslinieku un skatītāju.
Rancāne beigusi Rēzeknes lietišķās mākslas vidusskolu un Latvijas Mākslas akadēmijas glezniecības nodaļu pie Alekseja Naumova, Kaspara Zariņa, turpinot studijas maģistrantūrā. Viņas pirmā personālizstāde notikusi Rēzeknes Kultūrvēstures muzejā. Tai sekojušas izstādes Rīgā, Rēzeknē, Daugavpilī, Krāslavā, Preiļos, Helsinkos, Briselē, Varšavā.
Māksliniece ilustrējusi Broņislavas Martuževas dzejoļu krājumus Gaismas lāse, Nopūtas, Kā putni dzied, Trejdeviņas jāņuzāles un grāmatu Laba oma, Andra Vējāna dzejoļu krājumu Rozes Silajāņu vāzē. Viņas darbi atrodas valsts un sabiedriskās iestādēs Latvijā, Daugavpils muzejā, Rēzeknes muzejā un privātkolekcijās Latvijā, ASV, Austrālijā, Vācijā, Zviedrijā, Francijā, Beļģijā, Polijā, Kanādā, Somijā, Izraēlā.
Izstāde Rīgas Svētā Pētera baznīcā skatāma līdz 21. jūlijam